رادوکو | بزرگترین وارد کننده و تامین کننده محصولات صنعتی

بررسی بوستر پمپ آب رسانی و انواع آن

در اطراف ما موارد بسیار زیادی وجود دارد که به جا به جایی آب و مایعات نیازمند هستند، این کار با استفاده از وسیله ای به نام بوستر پمپ آب رسانی انجام می‌شود. گروه رادوکو یکی از معتبر‌ترین سازندگان این پمپ ها در دنیا است، این شرکت انواع پمپ های آب رسانی را در اختیار افراد قرار می‌دهد. ما در این مقاله انواع و اقسام این پمپ ها را معرفی می‌کنیم تا شما بتوانید با آرامش خرید‌تان را انجام دهید.

بررسی بوستر پمپ آب رسانی

بوستر آب رسانی به دستگاهی گفته می‌شود که در آن چند موتور پمپ به صورت موازی نسبت به هم قرار گرفته شده و نصب می‌شوند. وظیفه این بوستر‌ها تنظیم کردن فشار آب درون لوله ها می‌باشد؛ چون الگوی مصرفی هر قسمت با قسمت دیگر متفاوت است پس فشار آب موجود در لوله ها هم متفاوت است. به طور مثال در ساختمآن‌هایی با چند طبقه برای اینکه آب به طبقه های بالا‌تر برسد می‌توانید از بوستر پمپ برای رساندن آب به طبقه های بالاتر استفاده کنید. اساس ساختمانی و بدنه بوستر های پمپ مشابه است و واجد اتصالاتی مانند پمپ، منبع فشار و… می‌باشد.

شماتیک بوستر پمپ آب رسانیشماتیک بوستر پمپ آب رسانی

انواع بوستر پمپ آب رسانی

متناسب با محل به کار برده شدن بوستر پمپ آب رسانی، انواع متفاوتی از بوسترها وجود دارند که به طور کلی به دو دسته تک پمپ و چند پمپ تقسیم می‌شوند.

بوستر تک پمپ شامل بوستر پمپ دور متغیر و بوستر پمپ دور ثابت می‌باشد؛ از طرفی بوستر چند پمپ هم شامل پوستر دور ثابت، دور متغیر و بوستر دور ثابت و متغیر می‌باشد.

  1. بوستر تک پمپ مدل دور متغیر

با استفاده از این نوع  بوستر آب رسانی می‌توانید سرعت گردش پمپ را تنظیم کنید. در این نوع از بوستر پمپ به علت وجود سیستمی به نام راه اندازی نرم الکترو پمپ، می‌توان لرزش های پمپ و کاهش عمر پمپ را جبران کرد. بوستر تک پمپ مدلی با دور متغیر بوده که برای فرمان دادن و کنترل نمودن طراحی شده است. از طرفی شما می‌توانید با استفاده از اینورتر که یک دستگاه، جهت برنامه نوشتن است برای بوستر تک پمپ برنامه ای را طراحی کنید و مصرف برق و استهلاک را کم کنید. در بوستر دور متغیر فشار سیستم ثابت است و به منبع دیافراگمی احتیاجی نخواهد داشت.

شماتیک بوستر تک پمپ مدل دور متغیر

شماتیک بوستر تک پمپ مدل دور متغیر

  1. بوستر تک پمپ مدل دور ثابت

در این نوع از بوستر پمپ آب رسانی یک قطعه ای به نام پرشر سوییچ وجود دارد که به پمپ ها نوبتی دستور می‌دهد تا با توجه به احتیاج خطوط لوله ها را برطرف کند.

در بوستر دور ثابت هر یک از پمپ ها نسبت به هم ۰.۵ بار اختلاف فشار دارند تا فشار مدار و دبی را در بهترین حالت خود قرار می‌دهد. از طرفی می‌توان نوبتی به پمپ ها متناسب با احتیاج هر خطوط لوله فرمان دهید.

شماتیک بوستر تک پمپ مدل دور متغیر

راهنمای خرید بوستر تک پمپ مدل دور ثابت

  1. بوستر چند پمپ

همان طور که گفته شد بوستر چند پمپ شامل سه دسته است، بوستر چند پمپ با دور ثابت، حاوی جوکی پمپ است. جوکی پمپ هایی هستند که استهلاک را کاهش می‌دهند.

 

مزایای بوستر پمپ آب رسانی

در ساختمآن‌ها و مناطق مسکونی که تعداد طبقات آن‌ها بالا است و آب زیادی مصرف می شود از بوستر پمپ آب رسانی استفاده می‌کنند. این بوستر‌ها با توجه به متفاوت بودن فشار  و مصارف ساختمآن‌ها از چند پمپ در کنار هم، و به صورت موازی مورد استفاده قرار می گیرند.

از جمله مزایای این بوسترهای آب رسانی می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • ثابت نگه داشتن فشار آب خروجی، هنگامی که آب مصرفی تغییر می کند.
  • نیاز به سیستم دیافراگمی ندارد و فضای کمی را در موتورخانه ها اشغال می نماید.
  • کمک به کاهش استهلاک در کوپلینگ ها و همچنین سایر تجهیزات الکترو پمپ ها
  • هزینه های مربوط به تعمیر و نگهداری در آن‌ها پایین است.
  • هزینه های مربوط به برق مصرفی را به اندازه 30 درصد کاهش می دهد.

سخن پایانی

در پایان باید گفت یکی از پر‌اهمیت ترین و پر‌فایده‌ترین پمپ‌ها، بوستر پمپ آب رسانی می‌باشد که تامین کننده آب آشامیدنی و مصرفی برای مناطق مسکونی و کشاورزی است. این پمپ ها می‌توانند آب مورد نیاز شما را به راحتی فراهم کنند پس می‌توانید با خیال راحت بوستر پمپ مورد نظر‌تان را از شرکت دنیا صنعت خریداری کنید.

محصولات مرتبط:

تعمیر پمپ آب

پمپ آب پنتاکس

پمپ طبقاتی گراندفوس CR

مقالات مرتبط:

انواع پمپ صنعتی و ویژگی‌های پمپ‌های صنعتی

پمپ آب و کاربردهای مختلف آن

ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

دیدگاه شما

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.