رادوکو | بزرگترین وارد کننده و تامین کننده محصولات صنعتی

تعمیر پمپ دنده ای هیدرولیک

تعمیر پمپ دنده ای هیدرولیک با ضمانت تعمیر ( تعمیر پمپ هیدرولیک دنده ای )

در مبحث تعمیر پمپ دنده ای هیدرولیک ( تعمیرات پمپ هیدرولیک دنده ای ) نیاز است که اجزای تشکیل دهنده این تجهیز مهم را مورد بررسی قرار داده و سپس به ایرادات رایج در روند کارکرد آن بپردازیم، شرکت رادوکو با داشتن تیم مهندسی و تعمیرکاران مجرب آماده ارائه خدمات و تعمیرات پمپ دنده ای هیدرولیک به صورت تخصصی و همراه با ضمانت به مشتریان عزیز می باشد.

 رادوکو مرکز تخصصی تعمیر پمپ دنده ای هیدرولیک

 

هزینه تعمیر پمپ دنده ای هیدرولیک چقدر است؟

در زمینه تعمیرات همواره نوع خرابی و میزان خرابی آن و همچنین برند تجهیز و نوع لوازم استفاده شده در پمپ دنده ای در قیمت تعمیر پمپ دنده ای هیدرولیک تاثیر بسزایی دارد گروه صنعتی رادوکو با تشخیص دقیق و عیب یابی پمپ دنده ای هیدرولیک هزینه تعمیر این تجهیز را کاهش خواهند داد.

 برای دریافت مشاوره رایگان قبل از ارسال این تجهیز با کارشناسان ما تماس بگیرید تا با خیال راحت اقدام به تعمیر پمپ هیدرولیک دنده ای نمائید.

[maxbutton id=”1″ url=”tel:02158437″ ]

 

اجزای تشکیل دهنده پمپ دنده ای هیدرولیک

در حالت کلی ساختمان پمپ دنده ای هیدرولیک به این گونه است که شامل پوسته، شفت ورودی، قطعات آب بندی و عینکی، چرخ دنده های پمپاژ، درب جلو وعقب و بوش های فولادی می شود. روند کاری پمپ دنده ای هیدورلیک به این صورت است که با چرخش شفت ورودی متصل به منبع انرژی دورانی خارجی، چرخدنده اصلی شروع به چرخش نموده و چرخدنده ثانویه را وادار به چرخش اما در خلاف جهت خود می کند.

اجزا تعمیر پمپ دنده ای هیدرولیک

این موضوع موجب می شود در مسیر ورودی سیال به پمپ (معمولا روغن هیدرولیک با وسیکوزیته مشخص) یک فشار منفی یا اصلاحا وکیوم ایجاد شده و با حرکت سیال بین چرخدنده ها و پوسته هوزینگ داخلی، در خروجی پمپ با فشار ودبی مشخص در اختیار مصرف کننده قرار گیرد.

نکته اساسی و مهم در خصوص فشار سازی مناسب و همچنین دبی استاندارد این نمونه از پمپ ها این است که همواره موضوع نشتی در قسمت های دوار و متحرک پمپ می بایست مورد بررسی قرار گرفته و همچنین سلامت دنده های درگیر نیز باید مورد توجه باشد.

فضای بین دنده ها باید به گونه ای باشد که سیال پمپاژ شده به هیچ عنوان از بین این دو قطعه نفوذ نکند. در صورت اتفاق افتادن این موضوع تاثیرات منفی در فشار و دبی خروجی پمپ دنده ای پدیدار می شود.

این مسئله در خصوص فضای بین دنده ها و پوسته داخلی هوزینگ نیز برقرار بوده و تنها فضای مجاز به منظور پمپاژ سیال، فضای خالی بین دندانه ها می باشد.

 

جنس پوسته پمپ هیدرولیک دنده ای چیست ؟

پوسته طراحی شده به منظور به کارگیری در ساختار پمپ دنده ای هیدرولیک از جنس آلومینیوم بوده و این امر موجب راحتی و سهولت در انتقال حرارت های اضافی پدید آمده در روند کاری پمپ شده و همچنین تا حد زیادی وزن تجهیز را کاهش می دهد.

یکی از وظایف مهم در خصوص پوسته می توان به چینش صحیح قطعات پمپ هیدرولیک در کنار یکدیگر و همچنین نقش حفاظت از این قطعات را در برابر عوامل مخرب اشاره نمود.

تعمیر پمپ دنده ای هیدرولیک با ضمانت تعمیر

 

عیب یابی پمپ هیدرولیک دنده ای و رفع ایرادات و مشکلات

در این بخش قصد داریم که به ایرادات و مشکلات رایج در روند کاری پمپ دنده ای هیدرولیک اشاره کنیم. توجه به سلامت پمپ و عدم سهل انگاری در خصوص سرویس های به موقع موجب می شود سلامت کاری پمپ هیدرولیک دنده ای تضمین شود.

 

علت سر و صدا و ارتعاشات غیر استاندارد پمپ هیدرولیک دنده ای

یکی از مهمترین ایرادات به وجود آمده در پمپ دنده ای هیدرولیک سر و صدای زیاد و غیر استاندارد می باشد.

البته به این نکته باید توجه داشت که پمپ دنده ای هیدرولیک همانند هر تجهیز دیگر صنعتی دارای صدا و ارتعاشات بوده و از نقطه نظر فنی که همراه با دانش فنی و همچنین تجربه می باشد می توان به صدای غیر استاندارد و غیر طبیعی پی برد.

در صورتی که صدا و ارتعاشات غیر استاندارد مشاهده شد بهتر است هر چه سریعتر نسبت به خارج کردن پمپ از مدار صنعتی اقدام نموده و پروسه تعمیر پمپ دنده ای هیدرولیک آغاز گردد.

 

علت افت فشار پمپ دنده ای هیدرولیک

از موارد مهمی که در روند تعمیر پمپ هیدرولیک دنده ای پدیدار می شود، افت چشمگیر بازدهی و راندمان در این تجهیز حیاتی صنعتی است.

از مواردی که موجب تاثیرات منفی بر عملکرد پمپ هیدرولیک دنده ای می شود می توان به کمبود سیال عامل یا همان روغن هیدرولیک درون مخزن نگهدارنده، از دست رفتن گرانروی و ویسکوزیته سیال، ایجاد برخورد بین قطعات دوار ومتحرک و به دنبال آن ایجاد پلیسه و ذرات فلزی و در نهایت فرارسیدن موعد تعمیرات و اورهال تجهیز، نام برد.

نکات تکمیلی در خصوص تعمیر پمپ هیدرولیک دنده ای

علت افزایش دمای سیال به صورت غیر استاندارد

از موارد مهمی که موجب خرابی زودرس و همچنین آسیب جدی به پمپ دنده ای هیدرولیک می شود، افزایش دما به صورت غیر استاندارد و خارج از کنترل می باشد.

این افزایش دما علاوه بر ایجاد تاثیرات منفی بر روی قطعات پمپ هیدرولیک موجب از دست رفتن ویسکوزیته سیال عامل نیز می شود.

پایین آمدن ویسکوزیته موجب می شود که قطعات درگیر به صورت کامل روغن کاری و خنک کاری نشده و فیلم حفاظتی روغنی روی قطعات ثابت و دوار تشکیل نشود.

این موضوع طبعات بالا رفتن اصطکاک و در ادامه بالا رفتن بیش از اندازه  دمای تجهیز را به دنبال خواهد داشت و پدیده مخرب گیرپاژ را موجب می شود.

 

علت نفوذ هوا به مدار چرخش و وجود حباب در سیال هیدرولیک

وجود هوا در مدار چرخش هیدرولیک علاوه بر فاسد کردن روغن هیدرولیک موجب پایین آمدن راندمان کاری پمپ دنده ای هیدرولیک می شود.

از مشخصه های اصلی وجود هوا در مدار هیدرولیک می توان به پدیده کاویتاسیون اشاره نمود.

به زبان ساده کاویتاسیون ایجاد حباب و حفره های گازی درون مدار را شامل شده که این حباب ها در قسمت های مختلف تشکیل شده و در قسمت هایی یگر منفجر می شوند.

انرژی انفجاری حباب های تشکیل شده موجب وارد آمدن ضربه های متوالی به پمپ و بدنه مدار گردش هیدرولیک شده و همانند چکش موجب ضربه دیدن قطعات و اجزای پمپ و پاور پک می شود.

علت افت فشار قبل از تعمیر پمپ دنده ای هیدرولیک

 

نکات تکمیلی در خصوص تعمیر پمپ هیدرولیک دنده ای

توجه به جهت چرخش شفت ورودی پمپ از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. بدین منظور لازم است که قبل از بازکردن و آماده سازی به منظور اورهال و تعمیرات، این جهت مشخص شود.

بهترین روش برای این کار علامت گذاری درب جلویی و یا مشخص کردن جهت چرخش روی شفت می باشد.

  • در روند تعمیرات بهتر است که از تمیز بودن قطعات اطمینان حاصل شده و از آلوده شدن قطعات پمپ جلوگیری به عمل آید.
  • به کارگیری ابزار مناسب و استاندارد می تواند علاوه بر پیشبرد روند تعمیرات، از آسیب رسیدن به قطعات نیز جلوگیری به عمل می آورد.
  • به دلیل حساسیت بالای قطعات داخلی پمپ هیدرولیک دنده ای بهتر است که از آسیب رسیدن به قطعات و ایجاد خط و خش بر روی آن ها جلوگیری شود. بدین منظور در زمان به کارگیری ابزار تیز باید سعی شود که قطعات خراشیده و بر روی سطوح آن ها خط و خش ایجاد نشود.
  • محل دقیق قرار گیری قطعات در کنار یکدیگر می بایست قبل از دمونتاژ علامت گذاری شود. این موضوع موجب می شود که در زمان سر هم بندی و مونتاژ مشکل خاصی پیش نیاید. بهترین روش این است که قطعات جدا شده را به صورت صحیح و منظم بر روی میز کار قرار دهیم.
  • سرویس های دوره ای و همچنین بازدید های منظم از ارکان مهم و اصلی نگهداری صحیح پمپ دنده ای هیدرولیک به شمار می آید. تعویض به موقع قطعات مصرفی مانند مکانیکال سیل ها، عینکی و همچنین تعویض به موقع سیال عامل در مدار می تواند تا مقدار چشمگیری به سلامت تجهیز کمک کند.
دیدگاه شما

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.