رادوکو | بزرگترین وارد کننده و تامین کننده محصولات صنعتی

تعمیر کمپرسور

تعمیر کمپرسور هوا

تعمیر کمپرسور از دغدغه های هر کسب و کار و هر واحد صنعتی به شمار می آید و امروزه افراد مختلف برای رفع ایرادات این تجهیزات به کادر مجرب و مطمئن نیاز پیدا خواهند کرد، اما پیش از آن لازم است درباره هر کدام از این تجهیزات و سیستم ها و قطعات به کار رفته در آنها اطلاعات لازم و کافی را به دست آورد تا جهت تعمیر کمپرسور اقدامات لازم را انجام داد و به بهترین شکل روند لازم را طی نمود.
هم چنین اگر در تعمیر کمپرسور اسکرو خود نیاز به راهنمایی داشتید، میتوانید از کارشناسان ما راهنمایی های لازم را دریافت بفرمایید.

کمپرسور هوا

کمپرسور هوا

تعمیر کمپرسور و ایرادات ایجاد شده

از شایع ترین مشکلات و ایراداتی که در حین کار با کمپرسور هوا از سوی دارندگان این تجهیزات اعلام شده، می توان به نشتی کمپرسور هوا اشاره نمود که بیشترین علت آن مربوط به پمپ آب و مخزن آن می باشد. با خرابی این قطعات دیگر مانند سابق فشرده سازی هوا صورت نمی گیرد و سپس مشکلاتی مانند نشتی در این تجهیزات مشاهده خواهد شد. کمپرسور های جایگزین اکثرا برای جلوگیری از مشکلات مشابه می توانند راه حل خوبی به نظر بیایند ولی اگر کمپرسور جایگزینی در دست نبود می توان به سرعت به افراد مطمئن جهت تعمیر مراجعه نمود و برای رفع این مشکل اقدام نمود.

تعمیر کمپرسور با چه میزان هزینه ای همراه خواهد بود؟

تعمیر کمپرسور و هزینه ای که تعمیرات هر کدام به دنبال خواهد داشت، متفاوت می باشد. بسته به آنکه خرابی هر کدام از این دستگاه چقدر است و نیاز به کدام یک از ابزار و قطعات دارد می توان برآورد میزان هزینه را انجام داد. کادر مجرب و شرکت هایی که تعمیرات این دستگاه و تجهیزات را انجام می دهند، می توانند منابع خوبی برای کسب اطلاعات لازم درباره میزان هزینه نهایی برای شما باشند. از این رو توصیه می کنیم پیش از آنکه برای تعمیر کمپرسور باد اقدام نمایید، مشاوره های لازم را با افراد مجرب انجام دهید تا نسبت به تمام هزینه های پیش رو اطلاعات کافی را به دست آورید.

تعمیر کمپرسور هوا
تعمیر کمپرسور هوا

تعمیر کمپرسور هوا

روند تعمیر کمپرسور چگونه خواهد بود؟

زمانی که برای تعمیر کمپرسور اقدام نمایید، متوجه خواهید شد که تجهیزات نامبرده از قطعات مختلف و کاربرد های مهمی برخوردار می باشند که تعمیر این تجهیزات را با چالش های مختلفی مواجه می کنند. زمانی که این تجهیزات به خرابی و مشکلی بر بخورند، باید به سراغ قطعات ناحیه ای که ایراد پیدا کرده برویم و به صورت تخصصی به تعمیر و رفع مشکل به وجود آمده آن قطعه بپردازیم. سیستم درایر و سیستم کمپرسور هوا هر کدام برای تعمیر نیاز به صرف زمان و هزینه جدا دارند که در این زمینه وجود کادر مجرب بسیار کمک کننده خواهد بود.

عملکرد اصلی کمپرسور

کمپرسور از تجهیزات مهمی است که در تامین هوای عاری از هر گونه مواد ریز و معلق و رطوبت به کار می رود و سیستمی است که هوای خشک مورد نیاز را تامین می گرداند. هزینه تعمیر این سیستم نیز بنا به قطعه خراب شده و کاربرد قطعه متفاوت خواهد بود، از این رو کسب آشنایی نسبی پیرامون عملکرد و ساختار تمام این قطعات می تواند در برآورد هزینه پیش رو کمک کننده باشد. برای برآورد هزینه تعمیر کمپرسور همچنین می توان معاینه فنی درایر و دیگر تجهیزات نامبرده را انجام داد و از میزان کیفیت هوای فشرده و خشک شده نهایی به دست آمده از این دستگاه اطمینان حاصل نمود.

انواع کمپرسور صنعتی

انواع کمپرسور صنعتی

سیستم درایر از چه قطعاتی تشکیل شده است؟

عملکرد کلی این سیستم حاصل فعالیت قطعات مختلفی است که در این دستگاه به کار رفته، که از جمله این قطعات می توان به Hot Gass by pass valve و کندانسور و فیلتر مدار داخلی و Evaporator و قسمت ورودی و خروجی هوا اشاره نمود که هر کدام برای عملکرد کلی این دستگاه بسیار حیاتی و لازم می باشند. water separator یکی از این قطعاتی است که وظیفه جدا کردن رطوبت از هوا را بر عهده دارد و می توان گفت اصلی ترین قطعه این دستگاه شناخته می شود و تعمیر این قطعه هزینه بیشتری به نسبت دیگر قطعات به همراه خواهد داشت.

نکات مورد توجه در روند تعمیر کمپرسور

نکات مهمی که در روند تعمیر کمپرسور باید به آن توجه نمود در بهبود عملکرد این تجهیزات پس از تعمیر بسیار کمک کننده خواهد بود. برای تعمیر هر قطعه ای از این سیستم ها باید از سلامت دیگر قطعات تشکیل دهنده تمام این دستگاه ها اطمینان حاصل نمود، زیرا ممکن است پس از تعمیر، خرابی دیگر قطعات مشاهده شود و هزینه نهایی بسیار بیشتر از میزان هزینه برآورد شده باشد. به همین خاطر سلامت و ساختار هر کدام از قطعات کمپرسور هوا باید به عنوان قلب تپنده این تجهیزات به دقت بررسی شود.

قسمت های مختلف کمپرسور

قسمت های مختلف کمپرسور

دستورالعمل تعمیر کمپرسور

در تعمیرات کمپرسور دستور العمل های مختلفی وجود دارد که هر کدام از روش و راه خاصی پیروی کرده اند. اصلی ترین دستورالعملی که می توان به آن رجوع کرد و مطابق آن عمل نمود، دستورالعملی است که در کاتالوگ هر کدام از دستگاه های نامبرده ذکر شده است‌ که باید طبق تمام مراحل و نکات آن عمل نمود. همچنین می توان به کادر مجربی جهت ارائه خدمات تعمیر مراجعه نمود و با دانش و مهارت این افراد در کوتاه ترین زمان به تعمیر این تجهیزات پرداخت.

کمپرسور از چه اجزایی تشکیل شده است؟

در ساختار کلی این دستگاه می توان به قطعات مهمی چون ۲ عدد پروانه های مارپیچ اشاره نمود که اتصال آن به ورودی از طریق شفت صورت گرفته و به افزایش راندمان این دستگاه کمک نموده است. همچنین درب جلویی کمپرسور نیز با نام عینکی از دیگر قطعات این دستگاه می باشد که وظیفه آن هم راستا نمودن پروانه های مارپیچ است و در عین حال به آب بندی تجهیزاتی چون کمپرسور کمک می کند و یکی از قطعات مهمی است که در تعمیرات کمپرسور هوا کاربرد پیدا کرده است. از دیگر قطعات این دستگاه پوسته یا کیسینگ و چرخنده های تایمینگ می باشد که هر کدام وظیفه خاصی را بر عهده دارند.

کمپرسور اسکرو

کمپرسور اسکرو

جمع بندی

با توجه به توضیحاتی که گفته شد، در رابطه با تعمیر کمپرسور خوب است جهت ارتقا عملکرد هر واحد صنعتی که از این تجهیزات در هر بخش استفاده کرده اند، درباره هر کدام از این سیستم ها اطلاعات لازم را کسب نمود تا در صورت بروز هر گونه مشکل و ایراد در هر یک از این سیستم ها به بهترین شکل و در کمترین زمان ممکن ایراد به وجود آمده را برطرف نمود.

دیدگاه شما

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.