رادوکو | بزرگترین وارد کننده و تامین کننده محصولات صنعتی

انواع پمپ صنعتی و ویژگی‌های پمپ‌های صنعتی

انواع پمپ صنعتی

با پیشرفت علم و صنعت، وسایل جدید جایگزین وسایل قدیمی شدند و پمپ های صنعتی یکی از این وسایلی می باشند که پیشرفت بسیاری کرده ست. پمپ صنعتی محرکی است که انرژی مکانیکی را به انرژی الکتریکی تبدیل می کند، این پمپ، حرارت موجود را به عنوان انرژی به هیدرولیک و سیال انتقال می دهد. می توان  توضیح کوتاهی درباره  انواع پمپ صنعتی گفت و آن هم این است که پمپ های صنعتی انواع زیادی دارند که هر نوع آن در یک بخش از صنعت کاربرد دارد.

عملکرد پمپ های صنعتی چگونه می باشد؟

این پمپ ها عملکرد ساده ای دارند، مثلا لوله ورودی پمپ آب توسط موتور هدایت می شود، برای اینکه سیم ها و آهن ربا دچار اتصالی نشوند از میدان مغناطیسی استفاده می کنند که باعث می شود پروانه موجود در پمپ، به طور مداوم بچرخد تا در سیم های موجود اتصالی رخ ندهد. می توان گفت که انواع پمپ صنعتی به بخش های زیادی تقسیم شده است که هر بخش یک عملکرد و ویژگی مخصوص به خود را دارد.

پمپ مورد استفاده در مصارف صنعتیپمپ مورد استفاده در مصارف صنعتی

پمپ گریز از مرکز یکی از انواع پمپ های صنعتی

از این پمپ ها در صنایع شیمی استفاده می کنند؛ زیرا برای جابه جایی ذرات جامد مناسب می باشند. این پمپ، نوعی پمپ هیدرولیکی است که انرژی مکانیکی یک پروانه را به انرژی جنبشی تبدیل می کند. پمپ گریز از مرکز، یکی از انواع پمپ صنعتی می باشد که در صنایع شیمی کاربرد دارد. این پمپ دارای مشخصات زیر می باشد:

  • مکانیسم اتصال های آن ساده ای است.
  • پروانه برقی موجود در این موتور بسیار ساده است.
  • با تمامی شرایط محیطی سازش پیدا می کند.

انواع پمپ صنعتیانواع پمپ صنعتی

پمپ‌های جابه جایی مثبت

 این پمپ دارای محفظه ای می باشد که باعث افزایش حجم مکش و کاهش حجم درایو می شود . به طور کلی تمامی پمپ های دوار از نوع پمپ های جابه جایی مثبت می باشند که شامل پمپ های دنده ای، پیچی و پیستون می شوند. تمامی پمپ های نام برده شده همگی از انواع پمپ صنعتی می باشند که در بخش های مختلفی کاربرد دارند.

انواع پمپ های فشار در خانهانواع پمپ های فشار در خانه

پمپ صنعتی حلزونی

پمپ های پیشرونده و پمپ های مارپیچ، همان پمپ های حلزونی می باشندکه  این پمپ ها دارای جابه جایی مثبت می باشند تا برای انتقال سیال با مواد جامد بتوانند شکننده و ایده آل باشند.

پمپ های صنعتی خلاء حلقه مایع

این پمپ ها دارای چرخش جابه جایی مثبت می باشند؛ این جابه جایی خلاء ایجاد می کند که برای فرآیند های صنعتی در صنایعی مثل شیمیایی، الکتریکی، فراوری و بسته بندی مواد غذایی کاربرد دارد. مهم ترین کاربردی که این پمپ دارد این است که در عملیات دریایی و معدن نفت، از آن استفاده می کنند. یکی دیگر از انواع پمپ صنعتی خلاء حلقه مایع می باشد که یکی از پر فروش ترین پمپ های صنعتی است.

پمپ‌های صنعتی پریستالتیک

 این پمپ ها نیز دارای جابه جایی مثبت می باشند و می توان گفت هر پمپی که دارای جابه جایی مثبت است ساختار ساده تری دارد و می توان از آن در همه صنایع استفاده کرد. این پمپ ها برای پمپاژ سیالات مختلف هم کاربرد دارند. انواع پمپ صنعتی بیشتر از صد عدد می باشند؛ زیرا پمپ ها یک وسیله ارتباطی بین دو چیز هستند و سازنده های آن سعی می کنند پمپ های مختلفی بسازند.

پمپ صنعتی دوار

ساختار این پمپ ها به این صورت است که یک جریان پیوسته را تخلیه می کند. این پمپ ها در صنایعی که با مایع های چسبناک سر و کار دارند، استفاده می شود و این ویژگی را دارد که هر مایعی که فاقد مواد جامد باشد را کنترل کند.

ضمنا می توان به انواع پمپ صنعتی دیگر مثل پمپ های متقابل جایگزین، پمپ های پروانه ای انعطاف پذیر و پمپ های لوب و غیره … اشاره کرد.

سخن پایانی

پمپ ها دستگاه هایی هستند که در صنایع مختلف کاربرد دارند و وجود آن ها می تواند بسیار مثمر ثمر باشد. این دستگاه در انواع مدل ها، توسط برندهای مختلف دنیا ساخته می شود. اگر قصد خرید یک پمپ آب کاربردی را دارید، بهتر است قبل از خرید پارامترهای مورد نیاز خود را یادداشت کنید تا مدل مناسب با نیازتان را تهیه نمایید.

خدمات مرتبط:

موتور پمپ آب

پمپ طبقاتی

مقالات مرتبط:

هرآنچه باید انواع پمپ خانگی بی صدا بدانید

انواع پمپ صنعتی و کاربرد آن ها در صنعت

 

ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

دیدگاه شما

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.