رادوکو | بزرگترین وارد کننده و تامین کننده محصولات صنعتی

فیلتر دیزل ژنراتور بادوین

فیلتر دیزل ژنراتور بادوین

فیلتر ، یکی از پرکاربردترین قطعات جانبی دیزل ژنراتورها به شمار می رود. استفاده از این فیلتر به منظور تضمین عملکرد صحیح دیزل ژنراتورها ضروری است. به طور کلی، فیلتر دیزل ژنراتور بادوین دارای انواع مختلفی است که از مهم ترین آن ها می توان به فیلتر روغن، هوا و سوخت اشاره کرد. اگر می خواهید بیشتر در مورد انواع فیلتر دیزل ژنراتور و نحوه عملکرد آن ها و همچنین نحوه خرید فیلتر بدانید، با ما همراه باشید.

فیلتر روغن دیزل ژنراتور

خرید فیلتر دیزل ژنراتور بادوین

برای خرید انواع فیلتر دیزل ژنراتور بادوین فیلتر سوخت ، فیلتر روغن ، فیلتر هوا برای توان های مختلف می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

فیلتر روغن دیزل ژنراتور بادوین چیست؟

روغن موتور دیزل ژنراتور به دلایل مختلفی آلوده می شود، ازجمله: ورود ذرات جامد و ناخالصی ها به درون مخزن روغن. این آلودگی ها بر عملکرد دستگاه تاثیر منفی می گذارند و طول عمر دیزل ژنراتور را کاهش می دهند. به همین دلیل است که فیلتر روغن دیزل ژنراتور بادوین مورد استفاده قرار می گیرد.

نحوه کارکرد فیلتر روغن دیزل ژنراتور بادوین

فیلتر روغن معمولاً بین پمپ روغن و کانال اصلی روغن قرار می گیرد و از ورود ذرات ناخالصی به درون دستگاه جلوگیری می کند. روغن موجود در دیزل ژنراتور باید از درون این فیلتر عبور کند. به این ترتیب، هیچ گونه آسیبی به قطعات دستگاه وارد نمی شود. فیلتر دیزل ژنراتور بادوین دارای یک المنت است که از کاغذ صافی فیبر مصنوعی ساخته می شود. به همین دلیل، فیلتر روغن این نوع از دیزل ژنراتورها در دما و فشار بالا نیز عمل می کنند.

مدت زمان کارکرد و زمان تعویض فیلتر روغن

فیلتر روغن دیزل ژنراتور بعد از مدتی مسدود می شود و نیاز به تعویض دارد. به طور کلی، تعویض فیلتر روغن دیزل ژنراتور بادوین هر 100 الی 150 ساعت کار توصیه می شود. در صورت امکان، تعویض هر 6 ماه یکبار فیلتر روغن نیز موجب بهبود عملکرد دیزل ژنراتور می شود.

 

مشکلات ایجاد شده در صورت عقب افتادن زمان تعویض روغن

در صورت عدم تعویض به موقع فیلتر روغن دیزل ژنراتور، امکان آسیب رسیدن به قطعات مختلف دستگاه وجود دارد. به عبارت دیگر، ناخالصی ها موجب سایش قطعاتی مانند بلبرینگ ها می شوند. در نتیجه، عملکرد دیزل ژنراتور با مشکل روبرو می شود.

فیلتر هوا دیزل ژنراتور بادوین چیست؟

یکی دیگر از انواع فیلتر دیزل ژنراتور بادوین، فیلتر هواست. فیلتر هوا را به منظور جداسازی ناخالصی ها از هوا بکار می برند. به کمک این فیلتر، سایش میله پیستون، چرخ دنده سوپاپ و سیلندر به حداقل می رسد.

معرفی انواع فیلتر هوا دیزل ژنراتور

فیلتر هوا دیزل ژنراتور را می توان به دو دسته خشک و مرطوب تقسیم کرد. فیلتر هوا خشک برای جداسازی ناخالصی ها از هوا بکار می رود. فیلتر هوا مرطوب خود به دو دسته تقسیم می شود:

  • غوطه ور در روغن
  • حمام روغن

فیلتر سوخت دیزل ژنراتور

نحوه کارکرد فیلتر هوا دیزل ژنراتور بادوئین

فیلتر هوا از مواد فیبری ساخته می شود که با فیلتر کردن ذرات جامد، گرد و غبار و کپک از ورود هوا آلوده به محفظه احتراق جلوگیری می کند. در فیلتر هوا نوع خشک و نوع مرطوب غوطه ور در روغن از عنصر فیلتر برای جداسازی ناخالصی ها استفاده می شود. این در حالی است که حذف ناخالصی ها توسط فیلتر هوا نوع حمام روغن ازطریق وارد کردن هوای غبارآلود به مخزن صورت می گیرد.

مدت زمان کارکرد و زمان تعویض فیلتر هوا

فیلتر هوا از انواع پرکاربرد فیلتر دیزل ژنراتور بادوئین به شمار می رود که باید بعد از هر 50 ساعت کار دستگاه تعویض شود. البته، توصیه می شود که فیلتر هوا بعد از 3 مرتبه تعویض فیلتر سوخت، جایگزین شود.

مشکلات ایجاد شده در صورت عقب افتادن زمان تعویض

ناخالصی ها و ذرات جامد موجود در هوا به مرور زمان باعث خرابی دستگاه و از کار افتادن قطعات مختلفی ازقبیل: سیلندر، رینگ پیستون و غیره می شوند.

 

فیلتر سوخت دیزل ژنراتور بادوین چیست؟

از فیلتر سوخت دیزل ژنراتور بادوین برای جلوگیری از ورود ناخالصی ها به درون پمپ سوخت، انژکتور و نازل استفاده می شود. فیلتر سوخت مورد استفاده در دیزل ژنراتورها را می توان به دو دسته سبک و سنگین تقسیم کرد.

فیلتر سوخت دیزل ژنراتور

نحوه کارکرد فیلتر سوخت دیزل ژنراتور بادوین

فیلتر سوخت نه تنها ناخالصی ها بلکه آب را نیز از سوخت جدا می کند. به کمک این فیلتر، سوخت استفاده نشده دوباره به مخزن برمی گردد. به عبارت دیگر، سوخت به طور مداوم در گردش است به طوری که 5/1 لیتر سوخت در هر دقیقه از فیلتر عبور می کند.

مدت زمان کارکرد و زمان تعویض فیلتر سوخت

زمان تعویض فیلتر سوخت دیزل ژنراتور بادوین، بعد از هر 100 الی 150 ساعت کار دستگاه است. عدم تعویض به موقع انواع فیلتر دیزل ژنراتور بادوین موجب کاهش راندمان دستگاه می شود.

مشکلات ایجاد شده در صورت عقب افتادن زمان تعویض

عدم استفاده از فیلتر سوخت دیزل ژنراتور بادوین موجب آسیب رسیدن به پمپ سوخت، انژکتور و نازل می شود. به علاوه، استارت ضعیف، افزایش مصرف سوخت و کاهش قدرت دستگاه از دیگر مشکلاتی است که در صورت عقب افتادن زمان تعویض فیلتر سوخت به وجود می آیند.

چه اقداماتی موجب افزایش طول عمر انواع فیلتر دیزل ژنراتور بادوین می شوند؟ لطفاً نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه شما

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.