رادوکو | بزرگترین وارد کننده و تامین کننده محصولات صنعتی

برای دانشگاه ها چه دیزل ژنراتوری مناسب است؟

دیزل ژنراتور مناسب دانشگاه ها

در فصول بهار و تابستان با توجه به افزایش دما، مصرف برق نیز افزایش می یابد و این موضوع امکان قطع شدن برق در برخی مناطق را بالا می برد. به همین دلیل، علاوه بر راهکارهایی برای افزایش تولید برق، برای صرفه جویی در مصرف برق نیز تدارکاتی توسط دولت در نظر گرفته شده است. یکی از این راهکارهای مطرح شده، نظارت دولت بر نحوه مصرف برق توسط ادارات و سازمان ها است. دانشگاه ها، یکی از سازمان هایی هستند که به تازگی مورد توجه دولت قرار گرفته اند. در همین راستا انتخاب دیزل ژنراتور مناسب دانشگاه ها و استفاده از دیزل ژنراتور دانشگاه ها در تابستان 1403 به یکی از ضرورت ها تبدیل شده است.

 

لزوم استفاده از دیزل ژنراتور در دانشگاه ها از سال 1403

استفاده از دیزل ژنراتور در دانشگاه ها، تا حد زیادی به صرفه جویی در مصرف برق این سازمان ها کمک می کند. به همین دلیل، به گفته مسئول مربوطه در شرکت توانیر، دولت از سال 1403 به موضوع استفاده دانشگاه ها از دیزل ژنراتور نظارت می کند. در همین راستا، مسائل مهمی مانند خرید دیزل ژنراتور برای دانشگاه ها، تعمیر دیزل ژنراتور و تامین سوخت دیزل ژنراتور مناسب دانشگاه ها مطرح می شود.

به طور کلی دیزل ژنراتورها، ماشین هایی هستند که در تولید و توزیع برق پشتیبان ساختمان های مسکونی، صنعتی و سازمان ها نقشی اساسی دارند. دیزل ژنراتورها در انواع مختلف و با توان تولیدی متفاوت، ارائه می شوند، اما بهترین دیزل ژنراتور برای استفاده دانشگاه ها کدام است؟ انواع دیزل ژنراتور و کاربرد آن در دانشگاه ها چیست؟ در ادامه به این موارد خواهیم پرداخت.

دیزل ژنراتور مناسب دانشگاه

 

مصرف برق در بخش های مختلف دانشگاه ها

دانشگاه ها یکی از مراکزی هستند که مدیریت مصرف برق در آن ها به صرفه جویی برق در سراسر کشور کمک می کند. از آنجا که این بخش ها عمومی بوده و اشخاص، میزان مصرف برق شخصی و هزینه آن را مشاهده نمی کنند، اتلاف انرژی بسیاری صورت می گیرد. انتخاب دیزل ژنراتور مناسب دانشگاه ها، سبب مدیریت بهتر مصرف برق می‌شود. در ادامه به بررسی مصرف برق بخش های مختلف دانشگاه می پردازیم:

خوابگاه ها

مصرف برق خوابگاه ها، مواردی مانند تامین برق راهروها و اتاق، وسایل برقی دانشجویان، نظافت خوابگاه و نیازهای تاسیساتی به برق را شامل می شود. سیستم های گرمایشی و سرمایشی را نیز می توان به موارد قبلی اضافه کرد.

کلاس ها و آزمایشگاه ها

تامین برق این بخش از دانشگاه مواردی مانند سیستم های گرمایشی و سرمایشی، تامین روشنایی و سیستم های هوشمند تدریس را شامل می شود. در صورت قطع برق، فرآیند آموزشی کلاس ها و آزمایشگاه ها مختل خواهد شد. به همین دلیل، خرید دیزل ژنراتور مناسب دانشگاه ها ضروری است.

کارگاه ها

از مراکز مهم هر دانشگاه، کارگاه های فنی، رایانه‌ای و سالن های همایش هستند. با توجه به نیاز سیستم های مورد استفاده در این بخش‌ها به برق، تامین برق پایدار برای آن ها ضرورت دارد.

مراکز فرهنگی و رفاهی دانشگاه

از دیگر بخش های دانشگاه که در مصرف برق موثر هستند می توان به مراکز رفاهی دانشگاه اشاره کرد. مساجد، سالن های ورزشی و کانون های موجود در دانشگاه سهم بزرگی از مصرف برق دانشگاه را به خود اختصاص می دهند.

به طور کلی، اتلاف انرژی، هزینه های دانشگاه را در بلند مدت افزایش می دهد. علاوه بر این، با توجه به احتمال بیشتر قطعی برق در بهار و تابستان، دانشگاه ها نیازمند یک منبع برق ثابت و پایدار هستند. خرید دیزل ژنراتور مناسب دانشگاه ها، علاوه بر تامین برق پایدار در بخش های مختلف دانشگاه، به صرفه جویی و کاهش هزینه های برق نیز کمک می کند.

 

آیا دیزل ژنراتور به صرفه جویی در مصرف برق کمک می کند؟

دیزل ژنراتورها در حقیقت یک نیروگاه برق در ابعاد کوچک هستند. این ژنراتورها به مراکز و سازمان ها این امکان را می دهند که برق مورد نیازشان را تولید کنند. به همین دلیل، استفاده از دیزل ژنراتور در سازمان ها و مراکز مختلف از جمله دانشگاه ها، به صرفه جویی برق سراسری کمک می کند. همچنین تولید برق با استفاده از دیزل ژنراتور مناسب دانشگاه ها قابل کنترل و مدیریت است و باعث می شود تا از اتلاف و مصرف اضافه برق در بخش های مختلف دانشگاه جلوگیری شود.

 

انواع دیزل ژنراتور مناسب دانشگاه ها

دیزل ژنراتورها در انواع مختلفی تولید می شوند که هر یک از این آنها برای تولید میزان برق مشخصی مناسب هستند و در مکان های متفاوتی کاربرد دارند. در ادامه به انواع اصلی این ژنراتورها اشاره می شود:

دیزل ژنراتورهای قابل حمل

این دیزل ژنراتورها ابعاد کوچکی دارند و می توانید آن ها را حمل کنید. دیزل ژنراتور قابل حمل بیشتر در نمایشگاه ها و مغازه ها کاربرد دارد و میزان برق تولیدی آن کمتر است.

دیزل ژنراتورهای دائمی

دیزل ژنراتورهای دائمی به آن دسته از ژنراتورهایی اطلاق می شود که بدون توقف برق تولید می کنند. آن ها نیاز ساختمان ها و مراکز را به استفاده از برق سراسری از بین می برند. این مدل ژنراتورها، یکی از انواع دیزل ژنراتور مناسب دانشگاه ها به شمار می روند.

دیزل ژنراتور مناسب دانشگاه ها

 

دیزل ژنراتورهای اضطراری

از این دیزل ژنراتورها در زمانی استفاده می شود که جریان برق شهری قطع شده است. این ژنراتورها معمولا می توانند برای مدت نسبتا طولانی برق مورد نیاز را تولید کنند.

 

دیزل ژنراتور مناسب دانشگاه ها بر اساس مدت زمانی که دانشگاه به برق احتیاج دارد انتخاب می شود. برای مثال؛ خوابگاه ها نیازمند تامین برق دائم هستند. کلاس ها، آزمایشگاه ها، سالن های همایش و سالن های مطالعه، تنها در ساعات مشخصی به تامین برق نیاز دارند. البته میزان برق مصرفی نیز در انتخاب دیزل ژنراتور مناسب تاثیر می گذارد. برخی دیزل ژنراتورها توان تولید برق کمتری نسبت به دیگر انواع آن دارند.

کاوا، واحد اندازه گیری استاندارد برای تولید برق ژنراتورها است. با بررسی میزان برق مصرفی در بخش های مختلف دانشگاه می توان مشخص کرد که کدام دیزل ژنراتور برای چه کاربری‌ای مناسب‌تر است. هرچه مصرف برق در ساختمان بیشتر باشد، دیزل ژنراتور شما باید توان تولید کاوای بیشتری داشته باشد تا سیستم دچار مشکل نشود و ژنراتور سالم بماند. در ادامه به انواع توان تولیدی دیزل ژنراتورها می پردازیم:

دیزل ژنراتور 40 کاوا

این نوع از دیزل ژنراتور برای مصارف اضطراری در مکان هایی با نیاز برق کم، مناسب است. دیزل ژنراتور 40 کاوا می تواند مدت 8 ساعت با 90 درصد توان تولیدی خود، برق تولید کند.

دیزل ژنراتور 50 کاوا

این نوع دیزل ژنراتورها نیز مانند ژنراتورهای 40 کاوا، مناسب مکان هایی هستند که مصرف برق کمتری دارند. نوع 50 کاوا می تواند به مدت 8 ساعت با 90 درصد توان، برق تولید کند. این نوع از ژنراتور مناسب دائم کاری نیست.

دیزل ژنراتور 72 کاوا

میزان تولید برق این مدل از دیزل ژنراتورها نسبت به انواع قبلی بیشتر است. به همین دلیل در مکان هایی مانند ساختمان های مسکونی و کارگاه ها قابل استفاده هستند. البته برای دائم کار کردن مناسب نیستند. آن ها می توانند به مدت 8 ساعت با 90 درصد توان برق تولید کنند.

دیزل ژنراتور 110 کاوا

این مدل برای تولید برق اضطراری ساختمان های مسکونی، پاساژها، ادارات و مراکز آموزشی مناسب است. این دیزل ژنراتورها برای 8 ساعت مداوم با 90 درصد توان خود برق تولید می کنند. این مدل می تواند به عنوان یک دیزل ژنراتور مناسب دانشگاه ها استفاده شود.

دیزل ژنراتور 150 کاوا

دیزل ژنراتوری با توان 150 کاوا، در کارخانه ها، مجتمع های مسکونی و دانشگاه ها کاربرد دارد. این نوع از ژنراتورها علاوه بر تولید میزان بالاتر برق نسبت به انواع قبلی توان کار در ساعات بیشتری را نیز دارند و می توانند به مدت 20 ساعت با 70 درصد توان خود برق تولید کنند.

دیزل ژنراتور 200 کاوا

توان تولید برق این دیزل ژنراتور بالا است و می تواند به عنوان منبع برق اصلی در مکان های بزرگ استفاده شود. دیزل ژنراتور 200 کاوا به عنوان منبع برق اضطراری با 100 درصد توان خود برق تولید می کند. توان تولید برق این دیزل ژنراتور در ساعات طولانی تر، 90 درصد توان تولیدی آن است.

دیزل ژنراتور 250 کاوا

معادن، کارخانه ها، مجتمع های آموزشی بزرگ و بیمارستان‌ها، مکان هایی هستند که دیزل ژنراتور 250 کاوا در آن ها مورد استفاده قرار می گیرد. این ژنراتورها برای 20 ساعت مداوم با 70 درصد توان خود، قابلیت تولید برق دارند و برای 8 ساعت مداوم نیز با 90 درصد توان خود، کار می کنند.

مصرف سوخت دیزل ژنراتور مناسب دانشگاه ها بسته به نوع و توان تولیدی، متفاوت است. هرچه توان تولیدی دیزل ژنراتور بیشتر باشد، گنجایش مخزن و مصرف سوختش بیشتر خواهد بود. لازم به ذکر است توان تولیدی برخی دیزل ژنراتورها حتی به 1000 کاوا نیز می رسد.

دیزل ژنراتور مناسب دانشگاه

 

بهترین برند دیزل ژنراتور برای دانشگاه ها

کیفیت و بهره‌وری دیزل ژنراتور، یکی از مولفه های مهم در خرید دیزل ژنراتور مناسب دانشگاه ها محسوب می شود. اگر این دستگاه از کیفیت بالایی برخوردار باشد، طول عمر و کارآمدی بیشتری خواهد داشت. در ادامه به معرفی برخی از بهترین برندهای دیزل ژنراتور می پردازیم:

دیزل ژنراتور ولوو

دیزل ژنراتور ولوو یکی از مشهورترین برندها در میان دیزل ژنراتورها به شمار می رود که شهرتی جهانی دارد. موتور این دیزل ژنراتورها سبک بوده و کارایی بالایی دارند. نوع مصرف سوخت موتور آن از نوع احتراق داخلی است که موجب می شود انرژی کمتری برای تولید برق مصرف کند. برند ولوو، دیزل ژنراتورهای خود را در 11 مدل، متناسب با نیازهای متفاوت تولید می کند.

دیزل ژنراتور مناسب دانشگاه

 

دیزل ژنراتور بادوین

دیزل ژنراتور بادوین یک محصول فرانسوی-چینی است. این برند با 100 سال تجربه در زمینه تولید دیزل ژنراتور، محصولاتی با دوام و مطمئن را عرضه می کند که تولید آن ها بر اساس استاندادهای اروپا صورت می گیرد. دیزل ژنراتورهای بادوین با توان تولیدی 3000 کاوا نیز ساخته می شوند.

دیزل ژنراتور موتورسازان تبریز

دیزل ژنراتور پرکینز تبریز یکی از محصولات داخلی است که با نام موتورسازان تبریز نیز شناخته می شود. داخلی بودن این دیزل ژنراتورها موجب می شود، قطعات جانبی آن در صورت نیاز به تعمیر و نگهداری به راحتی در دسترس باشند. این دیزل ژنراتورها با توان 18 تا 140 کاوا در ایران تولید می شوند و به دو صورت اضطراری و دائم کاربرد دارند. این برند به دلیل گارانتی یک ساله و داخلی بودن به عنوان یک دیزل ژنراتور مناسب دانشگاه ها انتخاب درستی خواهد بود.

دیزل ژنراتور مناسب دانشگاه ها

 

کلام آخر

دیزل ژنراتور به عنوان تامین کننده برق مراکز، اهمیت بالایی دارد. به همین دلیل خرید دیزل ژنراتور مناسب دانشگاه ها، با کیفیت بالا و قیمت به صرفه به یکی از دغدغه های این مراکز تبدیل شده است. شرکت رادوکو به عنوان یکی از بهترین واردکنندگان دیزل ژنراتور، از تجربه بالایی در زمینه فروش این محصولات برخوردار است. مجموعه رادوکو انواع دیزل ژنراتورها را از برندهای مشهور داخلی و خارجی مانند دیزل ژنراتور ولوو، دیزل ژنراتور بادوین، دیزل ژنراتور ایوول، دیزل ژنراتور پرکینز تبریز، دیزل ژنراتور بنز و دیزل ژنراتور جن پاور عرضه می کند. شما عزیزان می توانید برای مشاوره و خرید دیزل ژنراتور دانشگاه در مدل های مختلف، از طریق وب سایت، تماس تلفنی و یا به صورت حضوری با ما در ارتباط باشید.

دیدگاه شما

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.