رادوکو | بزرگترین وارد کننده و تامین کننده محصولات صنعتی

اطلاعات مهم درباره اجزای گیربکس صنعتی

اجزای گیربکس صنعتی

همانطور که می دانید نام دیگر گیربکس، جعبه دنده است که برای منتقل کردن توان و فشار الکتریکی توسط یک منبع نیرو به دستگاه های مصرف کننده، بسیار مهم و ضروری است. گیربکس های صنعتی چند مدل دارد که هر یک کاربرد و کارایی های جداگانه ایی به خود دارند که در صنایع های مختلف از آن ها برای انتقال دادن توان استفاده می کنند. در نظر داشته باشید که اجزای گیربکس صنعتی در حین خریدن این نوع محصول بسیار مهم است زیرا اجزا یا همان تجهیزات بکار رفته در داخل گیربکس ها به عملکرد یک گیربکس تاثیر می گذارند.

البته ضروری است که بدانید اجزای گیربکس صنعتی با توجه به انواع مدل های یک جعبه دنده در کارخانه و کمپانی های مخصوص به تولید با کیفیت بالا و مواد خام عالی ساخته شده‌اند که مشتریان به دلیل داشتن این ویژگی، گیربکس های صنعتی را خریداری می کنند.

همچنین این نوع دستگاه سرعت عملکرد یک دستگاه صنعتی را افزایش می دهد و به سریع تر عمل کردن آن ها تاثیر به سزایی دارد.

اجزای گیربکس صنعتی را بشناسید

هر دستگاهی در صنایع، از اجزا و تجهیزات باکیفیتی برخوردار هستند که این نوع محصول نیز این ویژگی را دارد که در ادامه بحث به اجزای گیربکس صنعتی یا همان جعبه دنده می پردازیم :

  • شافت های ورودی و خروجی از اجزای گیربکس صنعتی

این اجزا در قسمت کناری گیربکس صنعتی قرار دارد که اغلب به صورت سوراخ و شافت است. در نظر داشته باشید که این شافت های ورودی و خروجی، جنس فولادی دارند که در برابر شرایط خارجی و فشار زیاد از دستگاه محافظت می کنند.

  • دارای یاتاقان

در ابتدا توجه کنید که نام دیگر این بخش از گیربکس، بیرینگ بوده که یاتاقان ها یا همان بیرینگ ها در اغلب دستگاه های صنعت وجود ندارند بدین منظور در صنعت این بخش را جزو مهم ترین اجزای گيربکس صنعتی یا همان جعبه دنده می شناسند. همچنین بارهای محوری و همچنین شعاعی را می تواند تحمل کند.

  • درپوش کنترل کننده روغن اجزای گیربکس صنعتی

این قسمت نیز به عنوان درپوش روی روغنی که داخل گیربکس وجود دارد قرار داده می شود که از روغن داخل تجهیزات جعبه دنده محافظت کند.

قسمتی از اجزای مهم گیربکس صنعتیقسمتی از اجزای مهم گيربکس صنعتی

  • دارای بیرونی یا همان پوسته جعبه دنده

اگر به پوسته گیربکس صنعتی دقت کنید مشاهده خواهید کرد که این نوع محصول از دنده های بزرگ و کوچکی تشکیل شده‌اند که جنس بیرونی آن تماما چدن است و در برابر فشار و شرایط بد آب و هوایی از خود مقاومت نشان می دهد. از طرفی این بیرونی دستگاه در سراسر فروشگاه و سایت های معتبر، جزو مهم ترین اجزای گیربکس صنعتی شناخته می شود که کاملا سالم و بدون شکستگی یا فرورفتگی باشد.

  • کاسه نمد اجزای گیربکس صنعتی

نام دیگر این اجزای گیربکس صنعتی، نشت بند است که بیرینگ ها و دیگر تجهیزات در داخل این قسمت قرار گرفته‌اند. لازم به ذکر است که کاسه نمد می توان به راحتی تجهیزات بکار رفته شده در داخل گیربکس را از شرایط بیرونی و بد آب و هوایی محافظت کند تا هیچ روغن اضافی یا گردوغباری به داخل این اجزا نفوذ نکند.

در قسمت فوق ما تمام و کمال همه اجزای گیربکس صنعتی یا جعبه دنده را برای مشتریان و مخاطبان مطرح کردیم، حال اگر قصد خرید این نوع محصول را برای هر صنایع دارید، توصیه می شود قبل از خرید این مقاله موردنظر را با دقت و تمرکز بالا مطالعه فرمائید تا در حین خرید اطلاعات کافی از هر اجزای گیربکس صنعتی داشته باشید تا در حین کار با آن دچار هیچ مشکلی نشوید.

با اجزای گیربکس صنعتی آشنا شویدبا اجزای گيربکس صنعتی آشنا شوید

جمع بندی نهایی

همانطور که می دانید گیربکس صنعتی به جعبه دنده نیز گفته می شود که وظیفه آن انتقال دادن توان یا کاهش دادن سرعت خروجی از یک دستگاه صنعتی است. در نظر داشته باشید که این نوع محصول، از تعداد زیادی اجزای گیربکس صنعتی تشکیل شده‌اند که یاتاقان ها، درپوش روغن یا کاسه نمدها را به خود اختصاص می دهد.

از طرفی این نوع دستگاه با موتورهای جت، توربین های آبی یا منابع های نورانی تامین توان می کند تا در صنایع عملکرد خود را به خوبی به نمایش بگذارد البته اجزای گیربکس صنعتی نیز باید باکیفیت و عالی باشد.

درحالت کلی گیربکس صنعتی به انتقال دادن نیرو یا همان توان از یک منبع برای تنظیم کردن قدرت یک دستگاه صنعتی استفاده می کنند.

تعریف مختصر و مفید از گیربکس صنعتی یا جعبه دندهتعریف مختصر و مفید از گيربکس صنعتی یا جعبه دنده

 

خدمات مرتبط:

گیربکس حلزونی

گیربکس کرانویل یا شافت بغل

مقالات مرتبط:

قیمت موتور گیربکس دور متغیر

نصب گیربکس صنعتی چگونه انجام می شود؟

 

ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

 

دیدگاه شما

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.