رادوکو | بزرگترین وارد کننده و تامین کننده محصولات صنعتی

نصب گیربکس صنعتی چگونه انجام می شود؟

نصب گیربکس صنعتی

گیربکس صنعتی وظیفه انتقال نیرو یا گشتاور از طریق چرخش شفت را دارد.  بنابراین، از طریق اتصال یک جفت چرخ دنده یا ترکیب چند چرخ دنده یا حتی ترکیب با زنجیر، برای انتقال چرخش و نیرو از یک شفت محرک به یک شفت محرک دیگر استفاده می شود.  بدین ترتیب اگر نصب گیربکس صنعتی به درستی انجام گیرد، یک سیستم انتقال نیرو شکل می گیرد.

شرکت رادوکو، در زمینه های مختلفی مانند نصب و تعمیر گیربکس صنعتی، ژنراتور، ابزار دقیق، تجهیزات صنعتی و.. فعالیت زیادی دارد و به عنوان یکی از بزرگ ترین عرضه کننده ی قطعات صنعتی است.

گیربکس صنعتی در صنعت بسیار استفاده می شودگیربکس صنعتی در صنعت بسیار استفاده می شود

معرفی گیربکس صنعتی

چرخ دنده یک وسیله مکانیکی است که به طور گسترده توسط بسیاری از ماشین آلات و تجهیزات صنعتی استفاده می شود و یک عنصر انتقال مکانیکی متشکل از چرخ های دندانه دار است که در اندازه ها، شکل ها و نحوه انتقال حرکت مختلف در بازار موجود است. لازم به ذکر است که نصب گیربکس صنعتی آسان و کاربردی است.

نحوه کار و نصب گیربکس صنعتی

با مالش دندانه های گیربکس صنعتی با دنده دوم،  این گیربکس کار می کند که هدف آن انتقال نیرو به یک ماشین خاص از طریق اتصال بین محور ها، ارتقاء سرعت چرخش و گشتاور به این فرآیند است.  بنابراین آنها به صورت جفت عمل می کنند، یعنی دندانه های یک جفت در فضای دندانه های دیگری قرار می گیرند. از این رو، همانطور که دیدیم، نصب گیربکس صنعتی نیز به همین صورت است. آنها قادر اند چرخش و گشتاور را به عنوان مثال به یک موتور دنده ای منتقل کنند.

همچنین در صورت تغییر یا کاهش دنده می توانید در هنگام نصب گیربکس صنعتی سرعت آن را تنظیم کنید. این تغییر در شرایطی توصیه می شود که موتور خیلی سریع می چرخد ​​و انرژی را برای کل عملیات تأمین می کند، اما گشتاور کافی را ایجاد نمی کند.

 

نصب گیربکس صنعتی با دقت انجام می شودنصب گیربکس صنعتی با دقت انجام می شود

نصب گيربکس صنعتی چگونه است؟

نصب انواع گیربکس صنعتی روی شفت های همزمان به این صورت است که  در این نوع پیکر بندی گیربکس ها، چرخ دنده ها به شفت هایی که در یک صفحه متقاطع اند،  کوپل می شوند که این پیکر بندی به طور کلی منجر به راندمان انتقال بالا می شود.  این نوع پیکر بندی معمولاً در شرایطی استفاده می شود که تغییر جهت حرکت در یک سیستم انتقال قدرت ضروری است.

نصب گیربکس صنعتی بر روی شفت های موازی در واقع  به شفت های چرخ دنده ای اشاره دارد که همدیگر را قطع می کنند (یعنی موازی نیستند). اما نه در همان صفحه. بر خلاف پیکر بندی های موازی و متقاطع، این پیکر بندی عموماً منجر به انتقال توان و راندمان حرکت کم می شود.

گیربکس صنعتی نیاز مراقبت و نگهداری داردگیربکس صنعتی نیاز مراقبت و نگهداری دارد

انواع نصب گیربکس صنعتی

نصب گیربکس صنعتی بر روی شفت های موازی در واقع به شفت های چرخ دنده ای اشاره دارد که همدیگر را قطع می کنند (یعنی موازی نیستند). اما نه در همان صفحه. بر خلاف پیکر بندی های موازی و متقاطع، این پیکر بندی عموماً منجر به انتقال توان و راندمان حرکت کم می شود.

به طور مثال اجزای گیربکس سیاره ای شامل چرخ دنده خورشیدی، چرخ دنده حلقه ای و چرخ دنده های سیاره ای است. چرخ دنده خورشیدی،  چرخ دنده مرکزی است که در مرکز چرخ دنده ثابت می شود که حلقه بیرونی با دندانه های رو به داخل و چرخ دنده های سیاره ای است که به دور چرخ دنده های خورشیدی می چرخند و با چرخ دنده خورشیدی مشبک می شوند و یا گیربکس زاویه ای زمانی استفاده می شود که هدف انتقال و نصب گيربکس صنعتی در پیکر بندی زاویه ای باشد، زمانی که نیاز به تغییر جهت یا افزایش تعداد شفت های خروجی باشد.

مزیت بزرگ آن این است که می توان آن را در موقعیت ها یا ترکیب های مختلف نصب کرد، زیرا شکل مستطیلی آن انعطاف پذیری را فراهم می کند.  علاوه بر این، نصب گیربکس صنعتی مانند گیربکس زاویه ای بسیار آسان است و تقریباً نیازی به تعمیر و نگهداری ندارد، حتی پس از چندین دوره استفاده. آنها آرایش شفت های متعدد و گزینه های مختلف نسبت دنده دقیق را  ارائه می دهند.

یک نمونه گیربکس صنعتییک نمونه گیربکس صنعتی

نتیجه گیری

همانطور که گفته شد،  گیربکس وسیله ای مکانیکی است که برای افزایش گشتاور خروجی یا تغییر سرعت  موتور استفاده می شود.  در نصب گیربکس صنعتی، شفت موتور به یک سر جعبه دنده متصل می شود و از طریق پیکر بندی داخلی دنده های یک گیربکس، گشتاور خروجی و سرعت تعیین شده توسط نسبت دنده را فراهم می کند.

 

محصولات مرتبط:

گیربکس حلزونی

گیربکس کرانویل

مقالات مرتبط:

گیربکس صنعتی یا گیربکس استاندارد

قیمت گیربکس و معرفی انواع آن

 

ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

دیدگاه شما

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.