رادوکو | بزرگترین وارد کننده و تامین کننده محصولات صنعتی

دلیل بروز صدای گیربکس صنعتی از کدام قطعه این وسیله می باشد؟

دلیل بروز صدای گیربکس صنعتی

در بعضی اوقات به راحتی می توانیم مشکل گیربکس را تشخیص دهیم، تشخیص مشکل گیربکس به این صورت می باشد که صدای ناهنجاری از آن بلند می شود که فرد متوجه می شود مشکلی برای این وسیله پیش آمده است. در بعضی اوقات صدای ایجاد شده فقط برای این است که مدت زیادی کار کرده است. به طور کلی دلیل بروز صدای گیربکس صنعتی ممکن است از صدای چرخ دنده ها باشد.

فشار های صوتی که ممکن است به گیربکس وارد شود چه فشار هایی می باشد؟

  • پرایمر فشار صدا:

با توجه به طیف صدای وسیعی که در این گیربکس‌ها وجود دارد انسان می تواند به راحتی این صدا را بشنود. صدای بلند این گیربکس ها می تواند تاثیر بسزایی روی گوش افراد داشته باشد.

  • صداهای چرخ دنده:

در هر گیربکس با توجه به سایز و اندازه و برند آن صداهای متفاوتی تولید می شود و دلیل بروز صدای گیربکس صنعتی ممکن است از قطعات داخلی آن باشد که این قطعات شامل مش دنده، چرخش یاتاقان، پاشش روان کننده، عملکرد پمپ روغن و تعادل گیربکس ها می باشد. نویز می تواند عامل ایجاد کننده صدا باشد؛ اما شایع شده است که سایش یاتاق دلیل ایجاد صدا در گیربکس می باشد.

چرخ دنده موجود در گیربکس هاچرخ دنده موجود در گیربکس ها

ناله و زوزه کشیدن گیربکس از علائم خرابی آن است؟

اگر به طور ناگهانی ناله ای از گیربکس بلند شود نشان دهنده آسیب به دنده ها یا بلبرینگ می باشد. یکی از عواملی که باعث آسیب رساندن به دنده ها می شود کمبود روغن است. دلیل بروز صدای گیربکس صنعتی امکان دارد که از روغن موجود در دنده ها باشد که باعث بروز صدا های غیر طبیعی می شود.

الکتروموتور های موجود در گیربکسالکتروموتور های موجود در گیربکس

دلیل آسیب به دنده ها و ایجاد صدا از چیست؟

یکی از آسیب هایی که به دنده ها وارد می شود خوردگی و سایش در اثر کارکرد زیاد می باشد. اگر مقدار آب موجود در روغن چرخ دنده بیش از حد باشد، می تواند به سطح فولادی چرخ دنده ها آسیب وارد کند که باعث سوراخ شدن چرخ دنده ها شده و در نهایت این قطعه دچار خوردگی و سایش می شود. دلیل بروز صدای گیربکس صنعتی می تواند از قطعات دیگر هم باشد.

قطعات داخلی گیربکسقطعات داخلی گیربکس

غرغر و غرش در گیربکس ها نشان دهنده چیست؟

وقتی موتور در حال کار کردن  باشد ممکن است صدایی از آن بلند شود که طبیعی است؛ اما صدای غرغر در موتور نشان دهنده این است که یکی از قطعات آن دچار مشکل شده است. بیشترین آسیب به توپ یا غلتک موتور ها وارد می شود، به این دلیل که این قطعات کوچک می باشند و اگر آسیبی به یاتاق وارد شود اولین بخشی که آسیب می بیند غلتک های موجود در موتور می باشد. دلیل بروز صدای گیربکس صنعتی، امکان دارد که از یاتاقان باشد؛ چرا که این قطعه در گیربکس ها فاصله بین چرخ دنده ها را حفظ می کند.

وز وز و خش خش در گیربکس ها نشان دهنده چیست؟

اگر دنده ها هنگام حرکت خودرو صدای وز وز بدهند نشان دهنده این است که پیچ های موجود در گیربکس شل شده اند یا جدا کننده لاستیکی در دنده ها دچار آسیب شده است. علت دیگر این صدا ها خم شدن چنگال دنده یا میله دنده می باشد که در این موارد با تعویض دو شاخه دنده ها مشکل حل می شود.

دلیل بروز صدای گیربکس صنعتی به احتمال زیاد از دنده ها می باشد؛ زیرا دنده ها به تمامی قطعات این وسیله ارتباط دارند و هر موقع که دنده ها دچار آسیب شوند بخش های مختلف گیربکس صدا می دهند؛ پس هنگام تعمیر اول چرخ دنده ها را چک کنید.

آیا سنگ زنی و یا جابه جایی در گیربکس ها باعث ایجاد صدا می شود؟

جابه جایی در دنده ها هنگام تعویض باعث می شود که خود به خود صدایی تولید شود که زیاد نگران کننده نیست؛ زیرا چرخ دنده های خارجی با سرعت در حال چرخیدن می باشند و اگر صدایی تولید شود قطعا از همین بخش می باشد. دلیل بروز صدای گیربکس صنعتی  به عوامل مختلفی بستگی دارد.

سخن پایانی

گیربکس ها وسایلی هستند که در صنایع مختلف کاربرد دارند. اگر گیربکس خراب شود، دستگاه از کار می افتد، برای همین مراقبت از گیربکس ها امری ضروری می باشد.

محصولات مرتبط:

گیربکس شافت مستقیم

گیربکس دور متغیر یا واریاتور

مقالات مرتبط:

مشخصات و قیمت گیربکس حلزونی

انواع گیربکس | مکانیزم گیربکس صنعتی| دسته بندی گیربکس ها

 

ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

دیدگاه شما

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.