رادوکو | بزرگترین وارد کننده و تامین کننده محصولات صنعتی

همه چیز درباره شیر کشویی زبانه فلزی

همه چیز درباره شیر کشویی زبانه فلزی

یکی از تجهیزات کاربردی صنعتی در حوزه صنعت آب و فاضلاب و تاسیسات، شیر کشویی بوده که با توجه به نیاز مشتریان در دو نوع فلزی و کشویی تولید و روانه بازار می شود. همراه ما باشید تا در مورد همه چیز درباره شیر کشویی زبانه فلزی صحبت کنیم.

کاربرد شیر کشویی زبانه فلزی

شیر های صنعتی نقش مهمی در تاسیسات داشته و در انواع کارخانجات و تاسیسات صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد. عموما برای قطع یا اتصال جریان آب یا انواع سیالات مورد استفاده قرار گرفته و می توانیم در پروژه های تاسیسات در انواع مختلف مشاهده نماییم.

کاربرد شیر کشویی زبانه فلزی

اجزا مهم در ساخت شیر فلکه کشویی :

1)دستگیره، 2) ساقه، 3) بانت، 4) بدنه، 5) دیسک، 6) سیت

1- دستگیره

این قسمت دارای اهرم بوده و به منظور ارسال دستور برای باز و بسته کردن جریان مورد استفاده قرار می گیرد. در نظر داشته باشید، دستگیره شیر کشویی زبانه فلزی در انواع ساده، گیربکسی، پنوماتیکی (بادی) و برقی مورد استفاده قرار می گیرد.

2- ساقه

این بخش به عنوان رابط بین دستگیره و بدنه طراحی شده و به شکل میله در دو جهت به دستگیره و دیسک متصل می شود. در نظر داشته باشید این قسمت با نام جهانی stem نیز شناخته می شود.

3-  بانت

قسمت بالای شیر کشویی زبانه فلزی  با نام بانت شناخته می شود. این قسمت با پیچ و مهره به بدنه متصل شده و برای تعمیرات داخلی دستگاه از آن استفاده می شود.

4 – بدنه

شیر کشویی زبانه فلزی در انواع اشکال و اندازه با توجه به طرح استاندارد آن ساخته می شود.

5- دیسک شیر کشویی

یکی از بخش های مهم شیر کشویی زبانه فلزی، قسمت دیسک آن بوده که برای قطع یا وصل سیال و انواع موارد دیگر مورد استفاده قرار می گیرد. این قسمت از دستگاه، حرکت خطی داشته و با حرکت به سمت پایین یا بالا باعث قطع یا وصل سیال مورد نظر می شود که این حرکت می‌ تواند با نیروی پنوماتیک، برقی، مکانیکی یا دستی انجام شود.

6 – سیت

با توجه به ماهیت دستگاه، قسمت سیت برای مهار آب بندی استفاده شده و از آلیاژ های فلز مقاوم ساخته می شود. در نظر داشته باشید این قسمت از دستگاه با توجه به نوع محصول یا سیال انتخاب شده و میزان خوردگی آن به نوع سیال بستگی دارد.

شیر فلکه کشویی فلزی

ساخت شیر کشویی زبانه فلزی

شیر فلکه کشویی فلزی از آلیاژ های مختلفی ساخته می‌شود که در زمان خرید باید به میزان فشار سیار خوردگی و میزان تحمل آن توجه نمایید و قالب بندی شیر های فلزی از آلیاژ برنج و برنز بوده که بتواند آبرسانی ساختمان ها و تاسیسات صنعتی و خانگی را به نحو احسن انجام دهد. این محصول در سایز های یک تا چهار مورد استفاده قرار می گیرد.

آلیاژهای چدنی برای سیستم های موتورخانه و تاسیسات نیمه صنعتی مورد استفاده قرار گرفته و استحکام بالایی نسبت به نوع آلیاژ برنجی دارد. شیر فلکه چدنی سایز  دو الی شانزده داشته با توجه به نیاز مشتریان ساخته می شود. آلیاژ های دیگری از جمله فولادی نیز مقاومت بالایی در برابر دما و فشار سیال دارد و برای فعالیت های صنعتی پرفشار مانند پتروشیمی مورد استفاده قرار می گیرد. آلیاژ فولادی با نام های شیر فلکه های ریخته گری نیز شناخته می شود.

زبانه لاستیکی یا فلزی؟

شیر کشویی زبانه پلاستیکی بیشتر برای سیال هایی مانند آب استفاده شده که میزان خورندگی کمتری دارد اما اگر از محلول های شیمیایی یا سایت سیال های خورنده استفاده شود، باید از شیر کشویی زبانه فلزی استفاده نمایید که میزان رسوب گذاری بالایی دارد.

از جمله مزایای شیر فلکه زبانه فلزی می توانیم به قیمت مناسب، عملکرد بسیار آسان، قابلیت عبور انواع محصولات شیمیایی، تعمیر ساده، عمر و استحکام بالا و میزان کمتر خورندگی آن اشاره نماییم. امکان نصب عملگر های برقی، مکانیکی، پنوماتیک یا بادی وجود دارد. همچنین امکان استفاده از شیر فلکه به صورت دستی وجود دارد و در هنگام خرید به اندازه کاربردی دستگاه دقت نمایید. امروز ما در مورد شیر کشویی زبانه فلزی  صحبت کردیم. برای اطلاعات بیشتر درباره این محصول و یا خرید آن با ما همراه باشید.

محصولات مرتبط :

شیر توپی

شیر پروانه ای

دیدگاه شما

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.