رادوکو | بزرگترین وارد کننده و تامین کننده محصولات صنعتی

تعمیر هواساز کمپرسور چگونه انجام می شود؟

هواساز (Airend)، از مهم ترین قطعه های کمپرسور است و عمل فشرده سازی هوا را در این دستگاه به عهده دارد. قطعه های هواساز شامل یک پوسته فلزی، دو عدد روتر و تعداد زیادی بلبرینگ هستند. تعمیر هواساز کمپرسور ، به علت به کارگیری زیاد این قطعه در معادن و ساختمان ها و فرسایش آن توسط گرد و خاک، امری رایج است. در این مقاله به مشکل های متداول هواساز کمپرسور پرداخته و شما را با روش برطرف کردن هر کدام از آن ها آشنا می کنیم.

ایراد راه اندازی و روشن شدن کمپرسور

در این حالت اگر برق به دستگاه متصل است و با زدن دکمه استارت، وسیله همچنان روشن نمی شود، به احتمال زیاد با ایراد در سیستم برق مواجه هستید. برای رفع این مشکل و تعمیر هواساز کمپرسور، به بررسی موارد زیر بپردازید:

  • با بررسی تابلو تقسیم کارخانه از وجود جریان برق اطمینان حاصل کنید.
  • نباید بر روی نمایشگر PLC خطایی وجود داشته باشد
  • دکمه حالت اضطراری یا Emergency در بیرون قرار گرفته باشد.
  • روغن موجود در محفظه کارتر پمپ را بررسی کنید. درجه حرارت این روغن در هنگام شروع کار دستگاه باید 20 درجه سانتی گراد باشد. در صورت پایین تر بودن دما، روغن سفت شده و کمپرسور روشن نمی شود.

تعمیر هواساز کمپرسور با بررسی فشار هوا

احتمال دارد که دیرتر از سایر موارد متوجه این مشکل شوید. وارد نشدن فشار به هواساز، به شیر کنترل کننده ورود و قطع هوا مرتبط می شود. در این حالت باید از مهندس های فنی بخواهید تا سلامت شیر برق سلنوئیدی را بررسی کنند.

خروج شدید هوا از سوپاپ اطمینان

یکی از مشکل های متداول در هواساز کمپرسور، فشار بالا هوا خروجی از سوپاپ اطمینان است. برای رفع این مشکل، سیستم PLC و کلید اتوماتیک را بررسی کرده و از صحت تنظیمات آن ها مطمئن شوید.

صدا آزار دهنده کمپرسور

تولید صدا بلند و آزاردهنده در کمپرسور می تواند به علت مشکل هایی مانند پاره شدن تسمه یا شل شدن آن اتفاق بیفتد. این مشکل معمولا با تعویض تسمه یا سفت کردن پیچ آن برطرف خواهد شد.

تعمیر هواساز کمپرسور عظیم توسط متخصصین فنی
تعمیر هواساز کمپرسور عظیم توسط متخصصین فنی

وجود روغن در هوا فشرده دستگاه

در این حالت برای تعمیر هواساز کمپرسور، نیاز است مشکل های زیر را رفع نمایید:

  • استفاه از روغن نامناسب در کمپرسور: در بسیاری از مواقع به اشتباه از روغن هیدرولیک 68 به جای روغن کمپرسور اسکرو استفاده می شود. در ابتدا با بررسی دیتا شیت روغن مشکلی مشاهده نمی شود اما معضل اصلی نبود ضد کف یا Anti-Foam در روغن هیدرولیک 68 است. این ماده در روغن استاندارد وجود داشته و از کف نمودن و پرش هواساز در هنگام استارت کمپرسور جلوگیری می کند.
  • مشکل در فیلتر سپراتور: روغن غیراستاندارد به دلیل ایجاد کف، می تواند فیلتر سپراتور را نیز از کار بیندازد. از کار افتادن سپراتور، روغن را وارد خط تولید می کند. پس در این مواقع جهت تعمیر هواساز کمپرسور، به تعویض فیلتر سپراتور نیاز خواهید داشت.
  • دما بالا کمپرسور اسکرو: در این مواقع، کمپرسور را خاموش کرده و پس از عیب یابی و تعمیر، مجددا روشن کنید.

شل بودن تسمه متصل به هواساز

در صورت شل بودن تسمه متصل به فولی هواساز، این قطعه قفل کرده و در نتیجه کمپرسور در زیر بار، صدا زیادی تولید می کند. معمولا با تعویض تسمه یا به کارگیری پیچ تنظیم تسمه سفت کن روی دستگاه، این معضل از بین می رود. در صورت وجود مشکل های فنی در بلبرینگ های الکتروموتور یا در یک راستا نبودن فولی ها، ممکن است همچنان صدا زیادی از دستگاه شنیده شود.

هزینه تعمیر هواساز کمپرسور

هواساز در صورت خرابی ممکن است به تعمیر یا تعویض نیاز داشته باشد. این مسئله بر قیمت تعمیر هواساز‌کمپرسور، تاثیر زیادی می گذارد. کارشناسان ما با بررسی دستگاه، مشکل های آن را شناسایی کرده و با توجه به میزان خرابی قطعه های، هزینه نهایی تعمیر هواساز کمپرسور را به شما اعلام می کنند.

دو عدد روتر هواساز، تامین کننده های هوا فشرده
دو عدد روتر هواساز، تامین کننده های هوا فشرده

جمع بندی

هواساز، اصلی ترین قطعه کمپرسور بوده و خرابی آن برابر با از کار افتادن کامل دستگاه است. مراقبت از این قطعه، عمر دستگاه شما را طولانی تر می کند. اما در صورت نگه داری صحیح نیز هر چند وقت یک بار هواساز کمپرسور به تعمیر، تعویض، یا سرویس احتیاج خواهد داشت. شما می توانید برای تعمیر هواساز کمپرسور، با شرکت صنعتی رادوکو تماس حاصل نمایید. کارشناسان متعهد و با تجربه ما منتظر پاسخگویی به تمامی سوال های شما هستند.

 

محصولات مرتبط:

تعمیر کمپرسور هوا 

روتس بلوئر مپرو ایر

مقالات مرتبط:

آشنایی با روش های سرویس و تعمیر کمپروسور

معرفی مشخصات و قیمت پمپ سیرکولاتور

ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

دیدگاه شما

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.