رادوکو | بزرگترین وارد کننده و تامین کننده محصولات صنعتی

تعمیر دمنده هوا در معتبرترین مرکز تعمیر محصولات صنعتی

تعمیر دمنده هوا

هنگام کار با دمنده ها همیشه ممکن است مشکلاتی پیش بیاید و نیاز به تعمیر دمنده هوا  باشد. این دمنده ها در هر محلی که نیاز به جابجایی هوا و گاز باشد در بسیاری از کاربرد های صنعتی و صنایعی مانند مواد شیمیایی، آب، سیمان، فلزات، غذا و نوشیدنی و کاغذ کاربرد دارد. بسیاری از فرآیند های صنعتی به هوا نیاز دارند و متکی هستند مثل احتراق، هوادهی و خلا. دلایلی برای استفاده از روتس بلوئر ها وجود دارد از جمله، راندمان بالا است که معمولا همه تجهیزات مصرف کننده انرژی هزینه های ماهانه یا عمرانی قابل توجهی دارند اما در بلوئر ها متخصصان برای هر قسمت دمنده مناسب آن را قرار می دهند تا راندمان را با حداقل سطح مصرف برق به حداکثر برسانند.

تعمیر دمنده هوا در معتبرترین مرکز محصولات صنعتی
تعمیر دمنده هوا

یکی دیگر از دلایل، سر و صدا و میزان آلودگی صوتی است. با فناوری که در روتس بلوئر ها به کار رفته است، نویز تا حد قابل قبولی کاهش می یابد و محفظه های آکوستیک هم با ضعیف کردن میدان باعث کاهش ایجاد سر و صدا می شوند.

 

بلوئر چیست و نحوه کارکرد آن چگونه است؟

روتس بلوئر یا دمنده هوا یک کمپرسور جانبی است که سوپاپ  و فشرده سازی داخلی ندارد. وقتی محفظه فشرده سازی با خروجی تماس پیدا می کند، هوای فشرده شده از طرف فشار به داخل محفظه بر می گردد. زمانی که حجم محفظه کمپرسور با ادامه چرخش کاهش پیدا کند، فشرده سازی بیشتری صورت می گیرد.  در این صورت این عمل موجب کاهش راندمان و بالا رفتن سطح نویز می شود.

بلوئر ها معمولا بدون روغن و دارای خنک کننده هستند. راندمان پایین آن ها باعث می شود تا دمنده ها در فشار پایین کار کنند و فشرده سازی آن ها به یک مرحله محدود می شود.

دمنده یا روتس بلوئر
دمنده یا روتس بلوئر

در چه مواردی دمنده هوا نیاز به تعمیر دارد؟

اگر شرایط نگهداری و رسیدگی به دمنده ها خوب باشد، باز هم امکان خراب شدن و نیاز به تعمیر در آن ها وجود دارد. برای یافتن مشکل و تعمیر دمنده هوا مطمئن باید که جریان برق قطع است و منتظر بمانید تا دستگاه کاملا متوقف شود.

دمای زیاد دمنده

در هر روتس بلوئر حداقل و حداکثر دما مشخص شده است. اگر خارج از این محدوده عمل کند، راندمان کاهش می یابد و خطر خراب شدن و سوختگی دمنده افزایش می یابد. این مشکل به دلیل سرعت کار پایین، روغن زیاد یا پروانه فرسوده و کهنه ایجاد می شود.

نبودن جریان هوا

اگر تسمه شکسته باشد یا لوله نشت کرده باشد احتمال خراب شدن بالا است.

نچرخیدن روتس بلوئر

اگر محفظه پروانه زنگ زده باشد یا اینکه سیم پیچ موتور آسیب دیده باشد، احتمال خرابی وجود دارد. برای رفع مشکل زنگ زدگی باید آن را کاملا تمیز کرده و برای این کار برق را قطع کنید و آن را از سیستم خارج کنید.

تعمیر دمنده هوا استاندارد

برای این که تشخیص داده شود که چه قطعاتی نیاز به تعمیر دمنده هوا دارند، نیاز به یک بررسی کامل است. قطعاتی که می توانند تعمیر شوند موارد زیر هستند.

  • رنگ آمیزی
  • بلبرینگ یا واشر ها
  • تمیز کردن پروانه
  • خراب شدن واحد دمنده
  • انفجار مهره پروانه ها و سیلندرها

برای تعمیر دمنده هوا چه روش هایی وجود دارد؟

اولین قدم برای تعمیر دمنده هوا ، بررسی آن است. بازرسی آن شامل موارد زیر است.

  • جداسازی قطعات و بازرسی آن ها
  • بررسی وضعیت روغن کاری
  • بررسی قدرت و راندمان مصرفی آن
بررسی و عیب یابی دمنده
بررسی و عیب یابی دمنده

پس از بررسی و یافتن ایرادات روتس بلوئر باید تعمیر را آغاز کرد که شامل عملیات های تمیز کردن، مهندسی قطعات داخلی، بالانس کردن قطعات دوار، مونتاژ و در مرحله ی آخر تست و آزمایش کردن است. برای بررسی عملکرد مناسب دمنده به مدت یک ساعت کار می کند. این کار تضمین می کند که روتس بلوئر به طور صحیح تعمیر شده است و دارای استاندارد و کیفیت لازم است. در آخر گزارشی از قطعات استفاده شده و هزینه تعمیر ارائه می شود و در صورت امکان توصیه هایی برای پیشگیری از خرابی مجدد گفته می شود.

اطلاع از قیمت تعمیرروتس بلوئر

در رادوکو، تخصصی ترین و حرفه ای ترین مرکز تعمیر دمنده هوا ، همه ی برند ها به فروش می رسد. همچنین برای تعمیر و سرویس سایر برند ها و قطعات دمنده ها می توانید با مرکز تماس بگیرید. هنگام تماس مشخصات و نوع برند دمنده را به کارشناس توضیح داده و سپس قیمت و قطعات مورد نیاز تعمیر را به اطلاع می رسانیم.

 

محصولات مرتبط:

روتس بلوئر گریتک

روتس بلوئر روبوسکی

مقالات مرتبط:

بررسی روتس بلوئر مارک لانگ تک

خرید روتس بلوئر ارزان: چند نکته مهم که باید قبل از خرید بدانید

ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

دیدگاه شما

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.