رادوکو | بزرگترین وارد کننده و تامین کننده محصولات صنعتی

مهم ترین کاربردهای گیربکس خورشیدی و شناختن نکاتی موثر هنگام خرید

گیربکس خورشیدی

پایه و اساس بسیاری از پیشرفت های امروزه به سال ها پیش بر می گردد. پیشرفت هایی مانند رباتیک، جدید ترین و به روز ترین وسایل حمل و نقل، پرینت های سه بعدی و … همگی از یک وسیله منشا می گیرند که آن، گیربکس خورشیدی می باشد. این گیربکس ها باعث هدایت و عملکرد این وسایل می شوند. اگر شما جزو تولید کنندگان این وسیله هستید حتما با آن آشنایی دارید، اما اگر آن را نمی شناسید نگران نباشید، ما به توضیح این محصول خواهیم پرداخت.

گیربکس های خورشیدی چه هستند؟

نام دیگر آن گیربکس سیاره ای می باشد و به صورت جعبه دنده ای است که در آن شفت خروجی و شفت ورودی در یک جهت قرار می گیرند. اگر قصد دارید که بزرگ ترین گشتاور را داشته باشید، باید گیربکس را در فشرده ترین حالت قرار دهید. اگر با گیربکس خورشیدی کار کرده اید، شاید برای شما هم سوال شده است که این وسیله کوچک و توپ مانند چگونه می تواند این همه قابلیت داشته باشد؟

گیربکس های خورشیدی دارای حالت های مختلفی هستند از جمله، حالت مستقیم، کاهش و شتاب. مخترع این وسیله ناشناخته است، اما برخی افراد معتقدند که این وسیله در سال ۱۴۹۰ توسط لئوناردو داوینچی طراحی شده است و از همان زمان در حال استفاده می باشد.

خرید گیربکس های خورشیدیخرید گیربکس های خورشیدی

چرا گیربکس خورشیدی را به این نام می شناسند؟

معمولا به این گیربکس ها، گیربکس سیاره ای گفته می شود و علت این نامگذاری به شکل حرکت چرخ دنده ها بر می گردد. این گیربکس ها از چرخ دنده های مختلفی تشکیل شده اند؛ برای مثال دارای یک چرخ دنده خورشیدی، یک چرخ دنده ماهواره ای و چند چرخ دنده سیاره ای می باشند. نحوه حرکت آن ها نیز به این صورت است که چرخ دنده خورشیدی حرکت می کند و به تبع از آن سایر چرخ دنده های سیاره ای نیز به حرکت در می آیند. چرخ دنده ماهواره ‌ای گیربکس خورشیدی حرکتی ندارد و به صورت ثابت قرار دارد. حرکت چرخ دنده ها شباهت زیادی به سیارات موجود در منظومه شمسی دارد و بسیاری از افراد معتقدند که سازنده این گیربکس ها به مطالعه اجرام آسمانی پرداخته بود و سپس دست به نقشه برداری و تولید چنین چرخ دنده هایی زد. اختراع او امروزه یکی از کاربردی ترین وسایل محسوب می شود و باعث پیشرفت در زمینه های مختلفی شده است.

به چرخ دنده خورشیدی شفت ورودی و به چرخ دنده سیاره ای شفت خروجی می گویند. از چرخ دنده ماهواره ‌ای نیز با نام محفظه یاد می کنند.

کاربردهای گیربکس سیاره ای

این گیربکس ها برای هدف های گوناگونی قابل استفاده هستند؛ برای مثال از آن ها می توان در موارد زیر استفاده کرد:

  • از آن ها برای بهبود گشتاور ربات ها استفاده می شود.
  • به کمک این گیربکس ها می توان سرعت غلتک ها را کاهش داد.
  • قابلیت موقعیت یابی بالایی دارند.
  • از آن ها برای بسته بندی محصولات استفاده می شود.
  • در نوار نقاله نیز کاربرد دارند.
  • برای کارهایی که نیاز به مخلوط کردن دارند این گیربکس ها روی کار می ‌آیند.
  • در پمپ های مختلف نیز استفاده می شوند‌.

مشخصات گیربکس سیاره ایمشخصات گیربکس سیاره ای

در هنگام خرید گیربکس سیاره ای باید به چه نکاتی توجه کنید؟

پیش از خرید گیربکس خورشیدی باید توجه داشته باشید که آیا این وسیله برای شما مناسب است یا خیر. این موضوع معمولا به محل استفاده از آن ها بر می گردد. زمانی که مطمئن شدید این وسیله کاملا مناسب شما است، باید ویژگی‌ های اولیه آن را مورد بررسی قرار دهید. این ویژگی ‌ها می‌ توانند شامل گشتاور، عکس‌ العمل و … باشند. اگر گیربکس خورشیدی مورد نظر، این ویژگی ها را به بهترین شکل انجام داد به سراغ ویژگی های ثانویه بروید؛ برای مثال مقاومت و یا میزان سر و صدای آن را مورد بررسی قرار دهید. در رده بعدی ویژگی هایی مانند گارانتی، قیمت، خدمات پس از فروش و … مطرح می شوند.

نحوه عمل گیربکس سیاره اینحوه عمل گیربکس سیاره ای

سخن پایانی

گیربکس خورشیدی وسیله ای است که شبیه به چرخ دنده می باشد و به کمک آن بسیاری از پیشرفت های امروزه انجام شده است. نسبت به عملکردی که از خود ارائه می دهند، کاملاً به صرفه هستند و می‌ توانند سال های زیادی بدون هیچ مشکلی به فعالیت خود ادامه دهند. در ساخت آن ها از نوآوری و مهندسی استفاده شده است و همین موضوع آن ها را نسبت به وسایل مشابه برجسته کرده است.

محصولات مرتبط:

گیربکس شافت مستقیم و یا هلیکال

گیربکس سایکلو

مقالات مرتبط:

گیربکس صنعتی یا گیربکس استاندارد

کاربرد گیربکس آویز چیست؟

 

ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

دیدگاه شما

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.