رادوکو | بزرگترین وارد کننده و تامین کننده محصولات صنعتی

قیمت پمپ دمنده و نکاتی برای افزایش طول عمر آن

قیمت پمپ دمنده

سايد چنل به عنوان یک دمنده برای جا به جایی هوا یا سایر گاز ها استفاده می شود. ساید چنل جز تجهیزاتی است که دارای یک طراحی بسیار ساده است و همین ساده بودن طراحی باعث کم هزینه بودن آن می شود. ساید چنل هیچ گونه قطعه تماسی ندارد و این موجب می شود که هیچ گونه سایشی در آن رخ ندهد و جز تجهیزات بسیار قابل اعتماد است. ساید چنل دارای مدل های بسیار مختلفی است که در قالب برند های مختلف و ویژگی های متفاوت در بازار موجود است. قیمت پمپ دمنده بر اساس این ویژگی ها تعیین می شود.

مکانیزم عملکرد پمپ دمنده

ساید چنل یک دمنده است که بر اساس چرخش پره ها موجب ایجاد شدن مکش می شود و با به وجود آوردن انرژی جنبشی موجب فشرده شدن هوا می شود و سپس هوا با سرعت بالا و فشار زیاد به سمت دهانه خروجی هدایت می شود. طراحی ساده ساید چنل به گونه ای است که نیاز به هیچ نوع روغن کاری ندارد و با این مکانیزم ساده، کار فشرده کردن هوا را انجام می دهد. در نهایت قیمت پمپ دمنده بر اساس کیفیت قطعات به کار رفته در ساخت ساید چنل تعیین می شود.

قیمت پمپ دمنده با توجه به طراحی و کیفیت قطعات تعیین می شودقیمت پمپ دمنده با توجه به طراحی و کیفیت قطعات تعیین می شود

اجزاء پمپ های دمنده

پمپ دمنده دارای چندین جز است که ساختمان این دمنده پرکاربرد را تشکیل می دهد. این اجزا شامل الکتروموتور، پروانه، هوزینگ، لوله وردی و خروجی است. در ساید چنل الکتروموتور وظیفه ایجاد نیروی محرکه را دارد. این نیروی محرکه موجب چرخش پروانه می شود. الکتروموتور جز اجزای اصلی ساید چنل است و کیفیت آن بر قیمت پمپ دمنده تاثیر مستقیم دارد. قسمت پروانه در ساید چنل باعث به وجود آمدن فشار می شود و سپس این فشار باعث جا به جا شدن سیال می شود. جنس پروانه به طور معمول از آلومینیوم است.  به محل قرار گیری پروانه هوزینگ گفته می شود. لوله ورودی وظیفه انتقال سیال را به داخل پمپ دمنده دارد و لوله خروجی یا اگزوز هوا با فشار بالا را از ساید چنل خارج می کند.

ساید چنل در بخش های مختلف صنعت کاربرد داردساید چنل در بخش های مختلف صنعت کاربرد دارد

کاربرد پمپهای دمنده

پمپهای دمنده در صنعت کاربرد های بسیار زیادی دارد و به دلیل قیمت پمپ دمنده که قیمت بالایی نیست بسیار پر مصرف است. این کاربرد ها شامل انتقال سیالات به همراه هوا، انتقال اجسام با دمیدن هوا، صنعت بسته بندی، بالابر خلاء، وکیوم های دندان پزشکی، جارو برقی و … جز این کاربرد ها است. برای هریک از این کاربرد ها ساید های چنل متفاوت استفاده می شوند و قیمت پمپ دمنده در توان های مختلف، متفاوت است.

مزیت استفاده از دمنده

مپهای دمنده به دلیل عمر بالا و کارایی زیاد امروزه بسیار پر مصرف است. استفاده از ساید چنل مزایای فراوانی دارد از جمله این مزایا می توان به سر و صدای کم، عمر طولانی این محصول، وزن بسیار کم است. ساید چنل نیازی به روغن کاری ندارد و این امر تعمیر و نگه داری آن را بسیار راحت می کند. این محصول نصب و راه اندازی بسیار راحتی دارد. به نسبت قیمت پمپ دمنده، این محصول کارایی و راندمان بسیار بالایی دارد و مصرف انرژی در این محصول بسیار پایین است.

ساید چنل نیاز با رعایت یک سری نکات عمر بسیار طولانی داردساید چنل نیاز با رعایت یک سری نکات عمر بسیار طولانی دارد

 عمر طولانی پمپ دمنده با رعایت یک سری نکات

ساید چنل به دلیل ساختاری که دارد کمتر نیاز به تعمیر و نگه داری دارد زیرا قطعات در ساید چنل به گونه ای طراحی شدند که کمترین سایش را داشته باشند. برای طولانی تر شده عمر ساید چنل رعایت یک سری نکات کمک می کند تا ساید چنل راندمان بالاتری دارد داشته باشد و با توجه به قیمت پمپ دمنده، نیاز به پرداخت مجدد هزینه برای خرید ساید چنل نباشد. از ورود سنگ ریزه به داخل ساید چنل باید جلوگیری کرد تا پروانه ساید چنل آسیب نبیند. با استفاده از شیر باید دبی اضافی ساید چنل را خارج کرد، این در صورتی است که دبی مورد نظر از دبی ساید چنل بیشتر است. زمان سرویس های دوره ای و چک کردن ساید چنل بهتر است دستگاه خاموش باشد.

محصولات مرتبط:

بلوئر سايد چنل استریم

بلوئر ساید چنل SPC

مقالات مرتبط:

پمپ سايد چنل مورد نیاز انواع صنایع

بهترین اطلاعات در مورد روتس بلوئر

 

ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

دیدگاه شما

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.