رادوکو | بزرگترین وارد کننده و تامین کننده محصولات صنعتی

قدم به قدم با راهنمای خرید پمپ آب کشاورزی مناسب

نوعی از پمپ آب کشاورزی

پمپ های آب ابزارهای بسیار پرکاربردی هستند و خرید پمپ آب کشاورزی مناسب برای هر قطعه زمین، بسیار ضروری است. پمپ  ها می توانند مشکلات مختلفی را حل کنند و زندگی شما را آسان تر از آنچه فکرش را می کردید، کنند. در این مقاله ما قصد داریم در ارتباط با خرید پمپ آب کشاورزی بیشتر توضیح بدهیم.

پمپ های آب برای کشاورزی

نحوه انتخاب پمپ مناسب

هیچ راه آسانی برای انتخاب پمپ وجود ندارد. برای انتخاب پمپ مناسب باید دو نکته را کاملا بدانید: فشار کاری سیستم آبیاری و دبی سیستم. اگر کسی بخواهد به شما بگوید به چه پمپ آب کشاورزی نیاز دارید بدون اینکه مشخص کند جریان مورد نیاز شما (GPM یا l/m) و فشار (PSI یا میله‌ها) چقدر است، فقط حدس می‌زند. این مانند تعیین تعداد تیله برای پر کردن یک شیشه است. بدون اینکه بدانید کوزه چقدر بزرگ است و تیله ها چقدر بزرگ هستند، تنها کاری که می توانید انجام دهید این است که حدس بزنید!

حالا ابتدا اجازه دهید با مرور اشتباهات بزرگ مبتدیان شروع کنیم.

هشدار – این اشتباهات بزرگ را مرتکب نشوید!

3 اشتباه عمده مردم اغلب در رابطه با خرید پمپ آب کشاورزی وجود دارد. همه اینها خطاهای بسیار بزرگی هستند. پس بیایید از همان ابتدا شما را در مسیر درست قرار دهیم!

پمپ آب، وسیله حیاتی کشاورزی

پمپ آب، وسیله حیاتی کشاورزی

اول برنامه ریزی کنید

تا زمانی که نیاز دقیق آب خود را برای جریان و فشار تعیین نکرده اید، پمپ نخرید! بسیاری از مردم هر ساله پول زیادی را از دست می دهند زیرا قبل از اینکه سیستم آبیاری خود را طراحی کنند یک پمپ خریدند، سپس متوجه شدند که نوع یا اندازه آن مناسب نیست. اندازه پمپ آب کشاورزی باید برای فشار و جریان مورد نیاز سیستم آبیاری شما باشد. خیلی از مردم می پرسند به چه اسب بخاری نیاز دارم؟ سوال تازه وارد! پمپ ها با اسب بخار انتخاب نمی شوند. شما به پمپی نیاز دارید که مقادیر و نسبت های صحیح جریان آب و فشار آب را تولید کند. ممکن است واضح به نظر برسد، اما تجربه ما نشان می دهد که اینطور نیست. بنابراین ابتدا نیاز آبی خود را مشخص کنید، سپس پمپ را خریداری کنید!

برچسب پمپ

در خرید پمپ آب کشاورزی، بسیاری از پمپ های آماده بسته بندی شده دارای برچسب عملکرد گمراه کننده هستند. آنها به شما دروغ نمی گویند، فقط خیلی واضح توضیح نمی دهند. اغلب یک پمپ یا بسته پمپ با چیزی شبیه به “20 GPM، 55 PSI” برچسب گذاری می شود. در بیشتر موارد باید کلمه یا اضافه شود. منظور آنها 20 GPM یا 55 PSI است. این حیاتی است! بین پمپی که 20 GPM در 55 PSI تولید می کند و پمپی که 20 GPM یا 55 PSI تولید می کند، تفاوت زیادی در عملکرد وجود دارد. حتی ممکن است این اطلاعات گمراه کننده را دقیقاً بر روی برچسب شناسایی خرید پمپ آب کشاورزی روی بدنه پمپ مشاهده کنید!

* GPM و PSI را بعداً توضیح خواهیم داد. همه اینها پس از خواندن این مقاله بسیار منطقی تر خواهند شد، اما در حال حاضر باید از این مشکل برچسب گذاری اشتباه آگاه باشید. مراقب عبارت روی برچسب پمپ باشید!

اصطلاح “پمپ های آبیاری”

در ارتباط با خرید پمپ آب کشاورزی، تعدادی از وب‌سایت ‌ها و فروشگاه ‌ها پمپ‌ هایی را می‌فروشند که به آن‌ها «پمپ‌های آبیاری» یا «پمپ‌های بارانی» می‌گویند. اینها معمولاً پمپ های کوچک و ارزان قیمتی هستند که برای کارکردن یک سر آبپاش کوچک در انتهای شیلنگ باغ طراحی شده اند. آنها برای سیستم های آبپاش ساخته نشده اند.

معمولاً پمپ هایی که برای سیستم های اسپرینکلر مناسب هستند به عنوان “پمپ های فشار قوی” به بازار عرضه می شوند. دانستن این موضوع باعث می شود زمانی که شروع به خرید پمپ آب کشاورزی می کنید در زمان شما صرفه جویی شود.

عملکرد پمپ آب در کشاورزی

عملکرد پمپ آب در کشاورزی

خوب، هشدارها کامل شد، بیایید شروع کنیم!

نمای کلی انتخاب یک پمپ کشاورزی مناسب

  • در مورد هیدرولیک پمپ به اندازه کافی اطلاع به دست بیاورید تا بقیه آموزش را متوجه شوید.
  • فشار و جریان مورد نیاز سیستم آبیاری خود را تعیین کنید.
  • نوع پمپ (مکش انتهایی، شناور، توربین و غیره) را انتخاب کنید.
  • مدل و اندازه پمپ را انتخاب کنید.
  • روش کنترل پمپ را انتخاب کنید. (یعنی روشن و خاموش کردن آن.)
  • برو خرید

انواع پمپ آب مورد استفاده در آبیاری عبارتند از:

  • گریز از مرکز (در بالای زمین)
  • توربین چاه عمیق
  • غوطه ور
  • پروانه

نوعی از پمپ آب در کشاورزی

نوعی از پمپ آب در کشاورزی

نتیجه گیری

اگر قصد خرید پمپ آب کشاورزی مناسبی را دارید، باید قبل از خرید مراقب باشید زیرا طیف وسیعی از محصولات در بازار وجود دارد. کافیست راهنما را مرور کنید و مناسب ترین گزینه را انتخاب کنید و سپس به فکر خرید باشید. همچنین، یک محصول با کیفیت بخرید، قبل از خرید هر پمپی در مورد شرکت آن تحقیق کنید.

محصولات مرتبط:

پمپ طبقاتی لوارا 

مقالات مرتبط:

سیم پیچی دینام و سیم پیچی الکتروموتور

ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

دیدگاه شما

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.