رادوکو | بزرگترین وارد کننده و تامین کننده محصولات صنعتی

مراحل نصب دیزل ژنراتور در صنایع مختلف

نمایه دیزل  ژنراتور

دیزل ژنراتور های پشتیبان از جمله غیر قابل تعویض ترین ابزار ها در هنگام خاموشی برق هستند. موانع را از بین می برند. دیزل های ژنراتور وظیقه تبدیل انرژی مکانیکی به انرژی الکتریکی را دارند. این انرژی مکانیکی توسط میدان مغناطیسی به ولتاژ تبدیل می شود. ژنراتور ها در حالی که سودمند و ساده برای استفاده هستند، با توجه به این که بخش اعظمی از آن ها برای کار برنامه ریزی شده در هنگام خاموشی برق مجهز شده اند، در صورتی که روش استاندارد و اقدامات پیشگیرانه در هنگام نصب دیزل ژنراتور، آن ها رعایت نشود، می تواند مشکلات زیادی را به وجود بیاورد.

دستگاه ژنراتور نصب دیزل ژنراتور
دستگاه ژنراتور

همه کارشناسان به طور مداوم استفاده از یک متخصص تایید شده یا تعمیرکار را برای کار بر روی دیزل ژنراتور پیشنهاد می کنند. به عنوان یک نوع دستگاه منبع تغذیه پشتیبان اضطراری، ساختار مجموعه دیزل ژنراتور بسیار پیچیده است. کاربران باید در هر مرحله از خرید دیزل ژنراتور تا ایمنی به برخی مشکلات به ویژه هنگام نصب دیزل ژنراتور توجه کنند.

نحوه انتخاب دیزل ژنراتور مناسب

هنگام خرید و نصب انواع ژنراتور ها باید دقت لازم را برای انتخاب مدل مناسب داشته باشید. در مورد یک ژنراتور قابل حمل، در صورت قطع برق، تنها تعداد محدودی از وسایل برقی را می توان روشن کرد. تعیین مقدار وات ثابت برای این نوع دستگاه ضروری است. وسایل موتوری مانند یخچال و تهویه مطبوع به سه برابر وات ثابت خود در زمان راه اندازی نیاز به برق دارند. معمولا از دیزل های ژنراتور در مصارف صنعتی استفاده می شود. ژنراتور انتخابی باید از رتبه وات ثابت برخوردار باشد یا از آن فراتر رود و دارای ((رتبه افزایشی)) باشد. درجه بندی ولتاژ و لوازمی که می خواهید با آن ها کار کنید باید کاملا مطابقت داده شوند.

دیزل های ژنراتور
دیزل های ژنراتور

چه مراحلی باید در نصب دیزل ژنراتور رعایت شود؟

تجهیزات این دستگاه همیشه باید توسط نمایندگی های مجاز خدمات و واجد شرایط و تایید شده نصب، سرویس و تعمیر شوند. این نمایندگی ها باید از رویه های عملیاتی استاندارد و مقررات قابل اجرا آگاهی کامل داشته باشند. همیشه از آن ها پیروی کنند. مطابقت داشتن ژنراتور و لوازم جانبی با آخرین استاندارد های مربوط به تجهیزات باید بررسی شوند. این مراحل نصب ژنراتورلازم هستند:

  • باید بررسی کنید که آیا ظرفیت واحد برای تحمل تمام بار های مورد نظر در هنگام قطع برق کافی است یا خیر. در صورت لزوم، بار های بحرانی ممکن است با هم گروه بندی شده و به طور مستقل در یک پنل توزیع انحصاری سیم کشی شود.
  • پس از جدا کردن ژنراتور از کارتن های حمل و نقل برای نصب دیزل ژنراتور، ابتدا یک بازرسی کامل انجام دهید تا هرگونه آسیبی که امکان دارد در حین حمل و نقل رخ داده باشد را شناسایی کنید.
  • دستگاه باید در فضای باز در یک محفظه محافظ قرار گیرد. جایی که هوای کافی برای خنک کردن و تهویه به صورت بدون مانع در دسترس باشد. ژنراتور باید روی سطحی هموار، غیر قابل احتراق و غیر رسانا، کمی بالاتر از سطح زمین قرار گیرد. تا از تماس با افزایش سطح آب جلوگیری شود.
  • ژنراتور باید در مجاورت محل کلید انتقال و منبع سوخت نصب شود. تا به ترتیب طول کابل کشی و لوله کشی مورد نیاز کاهش یابد. اگر قصد دارید یک مخزن سوخت بزرگ را ذخیره کنید، ممکن است لازم باشد به دنبال مجوز باشید.
  • تمام باتری ها باید قبل از وارد شدن به ژنراتور کاملاً شارژ شوند.
  • واحد باید فقط با استفاده از کلید انتقال خودکار به سیستم الکتریکی عرضه شده توسط برق وصل شود. این امر جداسازی بین سیستم الکتریکی ژنراتور و سیستم توزیع برق را تضمین می کند.

نصب دیزل ژنراتور

جمع بندی

در هنگام نصب دیزل های ژنراتور توجه به نکات ضروری است. بیشترین صدایی که می توان از ژنراتور ها انتظار داشت از طرف اگزوز تولید می شوند. برای کاهش این صدا ها می توان یک منبع اگزوز را برای این مشکل در نظر گرفت. این لوله ها را می توان با استفاده از یک لرزه گیر آکاردئونی به منبع اگزوز متصل کرد. اگر می خواهید که صدای ژنراتور را تا حد ممکن کاهش دهید، باید از منبع  فیلتر دار برای آن ها استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که فرآیند نصب دیزل ژنراتور ها کار آسانی نیست. اگر می خواهید برای اولین بار آن را نصب کنید، باید از یک متخصص کمک بگیرید. قبل از نصب همه اتصالات از قبیل آب و گازوئیل را بررسی کنید. موتور نیز باید هوا گیری شده و در مرحله اخر استارت دیزل ژنراتور را بزنید.

 

محصولات مرتبط:

دیزل ژنراتور 100 کاوا ولوو

دیزل ژنراتور 350 کاوا ولوو

مقالات مرتبط:

خرید ژنراتور دیزلی و کاربرد های جالب آن

روش خرید موتور برقی دیزلی

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

دیدگاه شما

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.