رادوکو | بزرگترین وارد کننده و تامین کننده محصولات صنعتی

عوامل موثر بر قیمت ورق کلینگریت

قیمت ورق کلینگریت

برای اطلاع از قیمت ورق کلینگریت بهتر است با متخصصان رادوکو در ارتباط باشید. ورق های کلینگریت از متریال مختلفی ساخته می شوند. از این جهت تنوع چشمگیری خواهند داشت. این ورق های نسوز به دلیل کیفیت و قیمت مناسب، به پرمصرف ترین مواد صنعتی در دنیا امروز تبدیل شده اند.

عواملی که بر قیمت ورق های کلینگریت تاثیر گذار هستند

ورق کلینگریت یکی از کاربردی ترین انواع ورق های نسوز است که در تمامی صنایع مورد استفاده قرار می گیرد. این ورق های نسوز در حال حاضر به حیاتی ترین جزء یک صنعت تبدیل شده اند. به همین دلیل امروزه به صورت انبوه تولید می شوند. قیمت ورق کلینگریت نسبت به سایر مدل ها ارزان تر است. این امر موجب شده تا به یک محصول پرفروش تبدیل شود.

علاوه بر قیمت مناسب، کیفیت بالا این ورق ها را از دیگر دلایل محبوبیت آن ها می دانند. قیمت ورق های کلینگریت با توجه به فاکتور های مشخص، تعیین می شود. نخستین پارامتر موثر بر قیمت این ورق ها را می توان انواع مختلف آن ها دانست. از سوی دیگر، هر برند تولید کننده با توجه به متریال ساخت این ورق ها، قیمت منحصر به فردی را برای آن ها در نظر گرفته است. در ادامه عوامل موثر بر قیمت ورق های کلینگریت را بررسی می کنیم.

انواع مدل های ورق کلینگریت
انواع مدل های ورق کلینگریت

تنوع ورق های کلینگریت و تاثیر آن ها بر قیمت

امروزه ورق های کلینگریت را با توجه به متریال آن ها، به انواع مختلفی تقسیم می کنند. ماده اصلی این ورق های نسوز، آزبست است. اما امروزه به دلیل معایب چشمگیر آزبست ها، استفاده از آن ها ممنوع خواهد بود. به همین دلیل ورق های کلینگریت که در ساختار آن ها آزبست وجود نداشته باشد، قیمت بیشتری دارند.

از سوی دیگر، امروزه سه نوع رزین برای ساخت این ورق ها استفاده می شود. رزین های پلاستیکی SBR و NBR از جمله پرکاربرد ترین نوع رزین برای ساخت ورق های نسوز هستند. البته در ساختار برخی از این ورق ها، رزین NR نیز به چشم می خورد. هر کدام از این رزین ها قیمت متفاوتی دارند و تعیین کننده قیمت ورق کلینگریت هستند.

ورق های کلینگریت سیم دار

یکی از مدل های پرفروش ورق های کلینگریت، ورق های سیم دار هستند. در ساختار این ورق ها، لایه ای از سیم های فولادی به چشم می خورد. این امر موجب شده تا ورق نسوز کلینگریت، مقاومت مکانیکی بیشتری نسبت به مدل های دیگر داشته باشد. این ورق ها می توانند حرارتی حداکثر معادل 580 درجه سانتی گراد را تحمل کند.

از سوی دیگر امروزه به منظور افزایش تحمل دمایی این ورق های نسوز، لایه ای از جنس گرافیت نیز بر روی آن ها کشیده می شود. گرافیت می تواند تحمل حرارتی ورق های سیم دار را تا 680 درجه سانتی گراد افزایش دهد. به همین دلیل می توان گفت که قیمت ورق کلینگریت سیم دار گرافیتی، بیشتر از سایر ورق های نسوز است.

استفاده از سدیم در ساخت ورق کلینگریت
استفاده از سدیم در ساخت ورق کلینگریت

ورق های کلینگریت بدون سیم

ورق های کلینگریت بدون سیم، ساده ترین نوع ورق های نسوز هستند. این ورق ها تنها از آزبست، رزین های پلاستیکی و مقداری روغن نسوز مخصوص ساخته می شوند. به همین دلیل تحمل دمایی این ورق ها کمتر از مدل های دیگر است. قیمت ورق کلینگریت بدون سیم، بسیار مناسب خواهد بود.

به همین دلیل تمامی صنایع می توانند از آن ها استفاده کنند. تحمل دمایی این ورق ها را حدود ۵۰۰ درجه سانتی گراد می دانند. البته امروزه ورق های کلینگریت با روکش گرافیتی نیز تولید می شوند. گرافیت، تحمل دمایی این ورق ها را تا ۶۰۰ درجه سانتی گراد افزایش خواهد داد.

قیمت برند های مختلف ورق کلینگریت
قیمت برند های مختلف ورق کلینگریت

برند سازنده ورق های کلینگریت و قیمت آن ها

از شناخته شده ترین برند های تولید کننده ورق های نسوز، برند کلینگر است. به همین دلیل این ورق ها با عنوان ورق کلینگریت شناخته می شوند. در حال حاضر قیمت ورق کلینگریت، گران تر از سایر برند ها خواهد بود. تومبو، فرنزلیت، اکسترا و … از سایر برند های معتبر در این زمینه هستند.

نتیجه گیری

قیمت ورق کلینگریت بر اساس پارامتر های مختلف تعیین می شود. از این جهت نمی توان یک قیمت ثابت برای آن ها عنوان کرد. جهت اطلاع از قیمت دقیق این این ورق های نسوز به وبسایت رادوکو مراجعه کنید. کارشناسان این مجموعه صنعتی، یاری رسان شما برای خرید بهترین مدل ورق های نسوز با قیمت مناسب هستند.

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

دیدگاه شما

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.