رادوکو | بزرگترین وارد کننده و تامین کننده محصولات صنعتی

آشنایی با مشخصات فنی شیر گازی پنوماتیک

شیر گازی پنوماتیک

شیر گازی پنوماتیک به طور گسترده برای لوله کشی با اندازه بزرگ در منیفولدهای زیر دریا استفاده می شود. علاوه بر این، شیرهای توپی کوچک در اندازه ½” و ¾” را می توان در واحدهای توزیع زیر دریا در سیستم لوله کشی استفاده کرد تا برای تحویل مواد شیمیایی و روغن هیدرولیک استفاده شود. دریچه ‌های توپی از یک کروی با سوراخ استوانه ‌ای تشکیل شده‌ اند که معمولاً به همان قطر لوله است، اگرچه می‌تواند کوچکتر باشد.‌عملکرد آنها با چرخش شفتی است که اغلب به صورت افقی، با محور آن در زاویه قائم به سوراخ استوانه ای نصب شده است.

دارای دو ورودی و خروجی سیالات در شیر گازی پنوماتیک
دارای دو ورودی و خروجی سیالات در شیر گازی پنوماتیک

مهر و موم ها معمولاً انعطاف پذیر هستند و می توانند به طور محکم بسته شوند. شیرهای گازی معمولاً در قطرهای کوچک تا  DN 300 استفاده می شوند، اگرچه حداقل یک سازنده می تواند شیرهای گازی تا DN 1200 بسازد. با رادوکو همراه شوید تا بیشتر درباره شیر توپی بدانید.

نحوه تنظیم دریچه های شیر گازی پنوماتیک

بال ولو پنوماتیک یک شیر یک چهارم چرخشی است که جریان یک محیط را با داشتن یک توپ دوار توخالی کنترل می کند، هنگامی که قسمت توخالی توپ با جریان (لوله یا شیلنگ) مطابقت دارد، دریچه باز است و سیالات می توانند از آن عبور کنند. دریچه زمانی بسته می شود که بخش جامد توپ در راستای جریان باشد که با چرخش 90 درجه ای توپ انجام می شود.  همچنین امکان قرار دادن شیر بین کاملا باز و کاملا بسته وجود دارد که به شما امکان می دهد جریان را با دقت بیشتری تنظیم کنید.

شیر گازی پنوماتیک پلیمری معمولی دو درگاه دارند، یکی برای ورودی و دیگری برای خروجی. با این حال، دو پورت L یا T  نیز موجود است و بسته به نحوه مونتاژ و نصب شیر، تعیین می کند که چرخش 90 درجه توپ چگونه جریان سیالات را هدایت می کند. شیرهای توپ چهار پورت ممکن است در بازار باشد، اما نادر است.

 

به چه دلیل از شیر گازی پنوماتیک استفاده می شود؟

محرک سوپاپ شیرهای گازی وسیله ای است که برای کنترل از راه دور شیر استفاده می شود. اگر شیر یک چهارم گردش را کنترل کند، محرک به عنوان محرک یک چهارم گردش شناخته می شود. به جای یک اهرم دستی، می توانید یک محرک روی شیر نصب کنید تا به طور خودکار یا از راه دور آن را کنترل کند. آنها از یک منبع نیرو برای تولید گشتاور مورد نیاز برای چرخش یک بال ولو استفاده می کنند. برای اکثر محرک ها، منبع تغذیه شیر گازی پنوماتیک، الکتریکی یا هیدرولیک است. تفاوت در این منبع تغذیه، به خاطر طرح های مختلفی است که ایجاد می کند. هر کدام مزایا و معایب متفاوتی برای کاربردهای خاص دارند؛ یک محرک ممکن است ویژگی های دیگری مانند نشانگرهای موقعیت را نیز داشته باشد.

خرید شیر گازی پنوماتیک
خرید شیر گازی پنوماتیک

نحوه تشکیل بال ولو یا شیر گازی

بال ولو از بدنه شیری تشکیل شده است که در آن یک کره بزرگ با سوراخ مرکزی برابر با قطر داخلی لوله نصب شده است. همانطور که توپ چرخانده می شود، دریچه در موقعیت کاملا باز قرار می گیرد. مجرای عبوری یک جریان نامحدودی از سیالات را فراهم می کند. در مقایسه با یک شیر دروازه، یک شیر گازی مقاومت بسیار کمی در برابر جریان در موقعیت کاملا باز دارد. همچنین در چنین موقیتی نسبت L/D برای یک شیر گازی پنوماتیک تقریباً 3.0 است. شیر توپی معمولا در موقعیت های کاملا باز یا کاملا بسته استفاده می شود.  شیر پنوماتیک جایگزین ارزان قیمتی برای شیرهای دیگر است.

دریچه های توپی از یک توپ فلزی با سوراخی در مرکز استفاده می کنند تا جریان را کنترل کند. دریچه‌ های توپی که در بسیاری از کاربردهای فرآیند هیدروکربنی استفاده می ‌شوند، می‌ت وانند گازها و بخارات را مهار کنند. به‌ویژه برای موقعیت ‌هایی با جریان کم مفید هستند. این دریچه ‌ها سریع باز می‌ شوند و مسدودیت بسیار محکمی را روی سیالات سخت ایجاد می‌ کنند.

هزینه های شیر از جنس تیتانیوم
هزینه های شیر از جنس تیتانیوم

قیمت شیر گازی پنوماتیک و عوامل وابسته به آن

قیمت شیر گازی پنوماتیک به عواملی چون اندازه بال ولو بستگی دارد. هر چه سایز آن بیشتر باشد، هزینه آن نیز بالا می رود. همچنین به دلیلی که قصد دارید از آنها استفاده کنید، نیز بستگی دارد. اما جنس شیر گازی پنوماتیک از تیتانیوم باشد یا فولاد ضد زنگ نیز باعث می شود تا قیمت آن را نوسان دهد.

 

محصولات مرتبط:

شیر توپی کلاس 800

شیر توپی کیتز

مقالات مرتبط:

شیرتوپی از مهم ترین قطعات در صنعت

آشنایی با روتس بلوئر ها و نمایندگی aerzen آلمان

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

 

دیدگاه شما

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.