رادوکو | بزرگترین وارد کننده و تامین کننده محصولات صنعتی

تفاوت فلنج فولادی با فلنج استیل

تفاوت فلنج فولادی با فلنج استیل

فلنج یکی از تجهیزات ضروری در صنایع ساختمانی و اتصالات است که از دو نوع، فلنج فولادی و استیل بوده که با توجه به کاربرد آن مورد استفاده قرار می گیرد. در ادامه به صورت مفصل در مورد تفاوت فلنج فولادی با فلنج استیل صحبت می کنیم.

فلنج فولادی و استیل چیست

اگر در صنایع ساختمانی و تاسیساتی فعالیت می‌کنید، فلنج استیل و فولادی یکی از تجهیزات کاربردی برای شما است. این قطعه به دلیل جداسازی آسان خطوط لوله به کار برده می شود و کارایی بالایی در صنعت ساختمانی و صنعتی دارد. فلنج در سایز های مختلف با توجه به نیاز کاربران ساخته می شود که در ادامه به راهنمای خرید این قطعه می‌ پردازیم.

مزایا فلنج استیل چه می باشد

کاربرد فلنج استیل

فلنج  استیل در انتهای هر لوله نصب شده و با اتصال به فلنج دیگر باعث بسته شدن پیچ و مهره و اتصال لوله ها می شود در نتیجه باعث عبور سیال بدون نشت می شود. روش های مختلفی برای اتصال لوله ها به یکدیگر وجود دارد که در قدیم از جوشکاری استفاده می شد اما امروزه با ساخت فلنج های استیل و فولادی به صورت دیسکی شکل متصل شده و به آسانی امکان باز و بسته شدن وجود دارد.

مزایا فلنج استیل

هدف استفاده از فلنج ها برای آب بندی سطوح و لوله ها جهت جلوگیری از نشتی سیال بوده همچنین با توجه به خاصیت ضد زنگ بودن مقاومت بالایی در برابر رطوبت و انواع مایعات مختلف دارد. فلنج ها از آلیاژهای ضد زنگ فولادی و استیل ساخته می شود و می توانید این قطعه را از مجموعه رادوکو خریداری نمایید. با توجه به ضخامت فلنج استیل، می توانید در بخش هایی که مقاومت بیشتری در برابر دما و تنش های برشی و ارتعاشی دارند استفاده نمایید. در ادامه به سایر تفاوت فلنج فولادی با فلنج استیل و معرفی آن می پردازیم.

انواع فلنج فولادی و استیل

انواع فلنج با توجه به استاندارد ها و کلاس های جهانی ساخته می شود و بر اساس تقسیم بندی فشار استاندارد طراحی می شود. اگر قصد خرید انواع مختلف فلنج را دارید، می توانید با توجه به نمونه های که در ادامه اشاره می‌ کنیم، خریداری نمایید.

  • فلنج با سطح ساده
  • فلنج نر و ماده
  • فلنج با صفحه داری زبان و شیار دار
  • فلنج با سطح برجسته
  • فلنج گلودار جوشی
  • فلنج اسلیپون
  • فلز جوشی سوکت دار
  • فلنج حلقه مشترک
  • فلنج لبه دار ته کوب
  • فلنج دنده ای و غیره

دلایل استفاده از فلنج به جای اتصالات جوشی

فلنج گلودار

فلنج گلودار به دو نوع گلودار معمولی و گلودار گردنی تقسیم بندی شده و به شکل مخروطی ساخته می شود. این قطعه دارای کاربرد آسان نسبت به سایر فلنج ها بوده و برای اتصال آن نیاز به برش لوله ها وجود ندارد. می توانید برای آب بندی استفاده نمایید. با توجه به ماهیت قطعه، مقاومت بالایی در برابر تنش ها و فشارهای برشی دارد.

فلنج دنده ای

فلنج دنده ای به شکل دیسکی ساخته می شود و مهم ترین کاربرد آن اتصال شیرآلات با استفاده از پیچ و مهره به لوله سیال مورد نظر است. فلنج دنده ای برای لوله هایی با ضخامت کمتر استفاده نشده و اگر سیال شما مواد سمی است، از این نوع استفاده نفرمایید. این قطعه به صورت پیچی به لوله مورد نظر متصل می شود.

فلنج اسلیپون

اگر حوزه فعالیت شما در صنعت نفت و پتروشیمی است، بهترین نوع فلنج ها اسلیپون بوده که در خطوط انتقال محصولات پتروشیمی و نفتی مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع برای آب دریا و مواردی که دارای ph بالایی هستند، کاربردی بوده و از نشت سیال مورد نظر جلوگیری می کند. امکان اتصال لوله اتصال الکتروموتور امکان پذیر بوده و برای عبور سیال محصولات غذایی نیز می ‌توانید از فلنج های اسلیپون استفاده نمایید.

دلایل استفاده از فلنج به جای اتصالات جوشی

با عبور جریان سیال و گذشت زمان لوله ها و شیرآلات دچار فرسودگی شده و امکان نشت آنها وجود دارد. در قدیم از روش اتصال جوش استفاده می شد که ممکن بود آسیب های بزرگ تری به قطعه مورد نظر وارد کرده و هزینه جداسازی بیشتری داشته باشد. برای این کار امروزه از انواع فلنج استفاده می شود که لوله مورد نظر به وسیله پیچ و مهره و فلنج و همدیگر متصل شده و قابل جداسازی هستند.

در زمان خرید باید به استاندارد ساخت، سایز فلنج و کلاس آن توجه نمایید. همچنین جنس آلیاژ فلنج ها نیز اهمیت بسیار بالایی در زمان خرید دارد. جهت مشاوره برای خرید می توانید با کارشناسان فروش مجموعه رادکو در ارتباط باشید. بحث امروز ما در مورد تفاوت فلنج فولادی با فلنج استیل بود. برای اطلاعات بیشتر مقالات سایت را مطالعه کنید.

دیدگاه شما

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.