رادوکو | بزرگترین وارد کننده و تامین کننده محصولات صنعتی

قیمت موتور گیربکس سه فاز

منظور از موتور سه فاز یعنی چه؟؛ یعنی قدرت سه فاز. یک منبع تغذیه تک فاز از دو سیم برای تامین ولتاژ سینوسی خود استفاده می کند. اما این موضوع در گیربکس سه فاز بدین گونه است که  در یک سیستم سه فاز، از سه سیم برای تامین ولتاژ سینوسی یکسان استفاده می شود، اما هر فاز 120 درجه جابجا می شود.

در هر نقطه از زمان، اگر بخواهید ولتاژ هر فاز را جمع کنید، مجموع آن ثابت خواهد بود. برق تک فاز برای مصارف مسکونی یا سایر کاربردهای کم مصرف مناسب است، اما برق موتور گیربکس سه فاز معمولاً برای کاربردهای صنعتی یا کارهایی با توان بالاتر مورد نیاز است. به این دلیل است که می تواند سه برابر بیشتر انرژی را منتقل کند در حالی که فقط از 1.5 برابر سیم استفاده می کند. این باعث می شود منبع تغذیه کارآمدتر و اقتصادی تر باشد. به همین دلیل است که از این موتور برای کارخانه و صنایع بیشتر استفاده می شود.

اجزای یک موتور گیربکس سه فاز

یک موتور القایی یا گیربکس از دو جزء اصلی تشکیل شده است که شامل استاتور و روتور است. استاتور از سیم پیچ های بیرونی یا آهنرباها تشکیل شده و دارای استاتور ثابت است. روتور هسته داخلی بوده که در واقع در موتور باعث چرخش روتور می شود.

طراحی قفس  سنجابی شکل در این دستگاه رایج ترین نوع موتور گیربکس سه فاز است. زیرا استفاده از دستگاه هایی که دارای موتور گیربکس سه فاز هستند، قابل اعتماد و مقرون به صرفه هستند. شکل روتور به این گونه است که از یک استوانه بیرونی از میله های فلزی تشکیل شده که  انتهای آن کوتاه می باشد. فضای داخلی از شفت و یک هسته جامد ساخته شده که از لایه های فولادی تشکیل شده است.

عوامل زیادی در قیمت موتور گیربکس سه فاز تاثیرگذار است

عوامل زیادی در قیمت موتور گیربکس سه فاز تاثیرگذار است

کاربرد موتور گیربکس سه فاز

این موتور دارای قدرت زیادی است و در صنایع بسیار بزرگ مورد استفاده قرار می گیرد. به طور کلی از این موتور در صنایع زیر بیشترین استفاده را دارند:

  • صنایع دارویی
  • صنایع غذایی
  • صنایع فولادی
  • صنایع خودروسازی
  • کشاورزی
  • صنعت معدن
  • صنایع نفت و گاز پتروشیمی
  • الکتروموتور صنایع دریایی

نحوه کار کردن موتور گیربکس سه فاز

موتور گیربکس سه فاز می تواند، یک جریان مغناطیسی در سراسر استاتور ایحاد کند. این یک میدان مغناطیسی دوار ایجاد می شود که به نوبه خود جریانی را در روتور القا می کند. به دلیل این جریان القایی، روتور نیز میدان مغناطیسی ایجاد کرده و به دلیل جاذبه مغناطیسی شروع به دنبال کردن استاتور می کند. روتور کندتر از میدان استاتور می چرخد و به آن “لغزش” می گویند. اگر روتور با همان سرعت استاتور بچرخد، هیچ جریانی القا نمی‌ شود، بنابراین گشتاوری ایجاد نمی‌شود. تفاوت سرعت بسته به سیم پیچ موتور بین 0.5-5٪ است.

مزایای موتور گیربکس سه فاز

موتور گیربکس سه فاز  مزایای زیادی از جمله کاهش هزینه های اولیه و تعمیر و نگهداری دارند. به دلیل طراحی اولیه و اقتصادی، ماشین‌ های القایی معمولاً قیمت کمتری نسبت به موتورهای سنکرون و dc دارند. موتور گیربکس سه  فاز یک  گزینه ای ایده آل برای کاربردهای صنعتی با سرعت ثابت هستند و مانند نیروگاه بادی و ژنراتورهای توربین بادی کار می کنند.

ساده بودن موتور گیربکسهای سه فاز، تعمیر و نگهداری را آسان تر و کمتر می کند و هزینه های عملیاتی را در طول زمان کاهش می دهد. از نقاط قوت موتور گیربکس سه فاز در این است که این می‌ توانند برای چندین سال بدون توجه و نگهداری کمی حتی در محیط‌ های سخت کار کنند. عدم وجود برس (و جرقه) به موتورهای القایی اجازه می دهد تا در شرایط انفجاری یا سایر شرایط محیطی ایمن کار کنند.

موتور گیربکس سه فاز  مزایای زیادی از جمله کاهش هزینه های اولیه و تعمیر و نگهداری دارند

موتور گیربکس سه فاز  مزایای زیادی از جمله کاهش هزینه های اولیه و تعمیر و نگهداری دارند

بررسی قیمت موتور گیربکس

عوامل زیادی در قیمت موتور گیربکس سه فاز تاثیرگذار است. یکی از این موارد میزان وات هر یک از آنها می باشد. به عنوان مثال دستگاهی که از وات بیشتری استفاده کند، قیمت بیشتری دارد. همچنین میزانی که یک موتور در دقیقه دوران می کند، نیز می تواند در قیمت موتور اثر بگذارد. همچنین این که این موتور را چه کشوری سخته، می تواند هزینه را تغییر دهد.

محصولات مرتبط:

مشخصات و قیمت گیربکس حلزونی

تعمیر گیربکس صنعتی

مقالات مرتبط:

اهمیت گیربکس ژنراتورهای دیزل در صنعت

گیربکس صنعتی چه مشخصات و ویژگی هایی دارد؟

ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

دیدگاه شما

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.