رادوکو | بزرگترین وارد کننده و تامین کننده محصولات صنعتی

مزایای استفاده از الکتروموتور صنعتی

مزایای استفاده از الکتروموتور صنعتی

الکتروموتور در واقع انرژی الکتریکی را به انرژی مکانیکی تبدیل می کند. این موتور دارای انواع مختلفی است. با ما همراه باشید تا در مورد مزایای استفاده از الکتروموتور صنعتی صحبت کنیم.

الکتروموتور چیست

اگر نگاهی به اطراف خود داشته باشید الکتروموتور های مختلفی در تجهیزات و لوازم خانگی لوازم مصرفی خود مشاهده می کنید. در انواع لپ تاپ الکتروموتور های مختلفی وجود دارد که برای خنک سازی مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین در انواع یخچال، لباسشویی، هود آشپزخانه و غیره طراحی می ‌شود که هر کدام ویژگی ها و قدرت خاص خود را دارند. هدف از طراحی الکتروموتور، تبدیل انرژی الکتریکی به مکانیکی بوده و با توجه به نوع قطعه از ولتاژ های مختلفی برای تغذیه الکتروموتور استفاده می شود.

تفاوت الکتروموتورها

تفاوت الکتروموتور ها

الکتروموتور ها بر حسب ولتاژ، دور موتور، توان و غیره در انواع مختلف تقسیم بندی می شوند. الکتروموتور ها در دو نوع ای سی و دی سی طراحی شده که به حالت پله ای خطی تک فاز و سه فاز می توانید خریداری نمایید. طراحی سیم پیچ الکتروموتور ها به صورت موتور میدان و یونیورسال طراحی می شوند. بدنه الکتروموتور ها در دو نوع آلومینیومی و چدنی بوده و می توانید بر حسب نوع فعالیت خود الکتروموتور مناسبی را خریداری نمایید.

در ادامه بیشتر در مورد مزایای استفاده از الکتروموتور صنعتی صحبت کرده ایم

دلایل عایق بندی الکتروموتور ها

الکتروموتور ها بر حسب شرایط محیطی باید عایق بندی شوند. قسمت های مختلف الکتروموتور نیاز به عایق بندی داشته و در صورت عدم عایق بندی دمایی، کارکرد سیستم دچار ایراد و اشکال می شود. در نظر داشته باشید برای نصب الکتروموتور نیاز به دمای حدودی ۴۰ درجه بوده اگر هوای به دمای زیر صفر یا بالای ۴۰ درجه افزایش یابد، توان متوسط دستگاه دچاراشکال می شود.

جهت خرید انواع الکتروموتور ها برای فعالیت‌های مورد نظر خود می توانید به سایت رادوکو مراجعه کرده همچنین می ‌توانید سایر تجهیزات صنعتی تجهیزات کاربردی صنعتی، تاسیسات ساختمانی و غیره را خریداری نمایید. برای بررسی مزایای استفاده از الکتروموتور صنعتی با ما همراه باشید.

الکتروموتور DC

الکترو موتورهای dc ولتاژ بسیار کمتری داشته و به وسیله میدان مغناطیسی حرکت می کند. داده و میدان مغناطیسی قوی تری با حرکت آن ها ایجاد می شود. موتورهای دی سی به صورت دوار حرکت کرده و حرکت های خطی نیز وجود دارد. پس سرعت موتور دی سی به ولتاژ و جریان سیم پیچ ها بستگی داشته و هزینه نگهداری و تعمیر بالا تری نسبت به الکتروموتور های برقی با ولتاژ بالا AC دارد.

الکتروموتور AC

الکترو موتورهای دی سی با برق ۲۲۰ ولت شهری و الکتروموتورهای سه فاز با برق ولتاژ بالاتر کار کرده و می توان در انواع لوازم خانگی، انواع فن ها، دمنده ها، تجهیزات صنایع قدرتمند و غیره مشاهده نمایید.قدرت موتور و ابعاد آن نحوه کارکرد و قدرت مورد نیاز شما بستگی دارد. در تمام صنایع می توان از الکتروموتور استفاده نمایید. به عنوان مثال می توانیم به صنایع نجاری، نساجی، اتومبیل سازی، پتروشیمی، سرامیک، کاشی و سایر صنایع اشاره نماییم. همچنین در صنعت کشتیرانی نیز از الکتروموتورهای ابعاد بزرگتر استفاده می شود.

در ادامه به موارد بیشتر در مورد مزایای استفاده از الکتروموتور صنعتی اشاره می کنیم.

عملکرد الکترو موتور ها

عملکرد الکترو موتور ها

الکترو موتورهای ac از جریان متناوب برای تولید حرکت چرخشی استفاده کرده و با حرکت دوار خود باعث فعالیت موتورهای الکتریکی می شود. وجود محفظه و برای جلوگیری از خطر بوده و حالت ضد انفجاری طراحی می شود که برای محیط های پرخطر مورد استفاده قرار می گیرد.

از الکتروموتورهای متناوب در سیستم های تهویه استفاده می شود که دارای استاندارد های بین‌المللی است و سبب خنک سازی محیط و انتقال جریان هوا با قدرت می شود. در نظر داشته باشید، الکتروموتورهای سه فاز قدرت حدود ۲۰۰ اسب بخار را داشته و وجود جریان متناوب قوی تر باعث افزایش مقاومت و قدرت فشار الکتروموتور ها می شود. جهت مشاهده الکتروموتور های متناوب و دی سی می توانید به سایت رادوکو مراجعه کرده و محصول مشابه با نیاز خود را خریداری نمایید.

جمع بندی

این موتور در انواع مختلف طراحی می ‌شود و می ‌توانید الکتروموتور های هیدرولیکی را نیز در صورت نیاز خریداری نمایید که از حرکت چرخشی برای تولید نیرو استفاده می کند. بحث امروز ما در مورد انواع الکتروموتور ها بود و سعی کردیم به عملکرد الکتروموتورهای ای سی و دی سی و معرفی هر یک از آن ها بپردازیم. برای بررسی مزایای استفاده از الکتروموتور صنعتی و موارد دیگر با مقالات سایت را دکور همراه باشید امیدوارم زارع مورد نظر مورد توجه شما قرار گرفته باشد.

مقالات مرتبط :

کاربرد الکتروموتور صنعتی چیست

هر آنچه باید راجع به الکتروموتور های خارجی بدانید

دیدگاه شما

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.