رادوکو | بزرگترین وارد کننده و تامین کننده محصولات صنعتی

کاربرد الکتروموتور صنعتی چیست

کاربرد الکتروموتور صنعتی چیست

امروزه در ساخت بسیاری از تجهیزات صنعتی و خانگی از الکتروموتور استفاده می شود که تبدیل به یکی از مهم ترین اختراعات بشر شده است. برای اطلاعات بیشتر در مورد کاربرد الکتروموتور صنعتی با ما همراه باشید.

الکتروموتور در واقع نوع موتور الکتریکی بوده که با توجه به ویژگی های خاص خود در صنایع مورد استفاده قرار می ‌گیرد. عمدتاً الکتروموتور های صنعتی در نوع سه فاز طراحی می شود اما با توجه به برق کارگاه خود می توانید نوع تک فاز آن را خریداری نمایید. برای فعالیت های مختلف صنعتی در کارخانه ها تولیدی ها و کارگاه های صنعتی از الکتروموتور استفاده کرده و با توجه به نوع فعالیت خود الکتروموتور کاربردی را خریداری نمایید.

کاربرد الکتروموتور صنعتی و انواع آن

کاربرد الکتروموتور صنعتی و انواع آن

اساس کار دستگاه الکتروموتور و کاربرد الکتروموتور صنعتی تبدیل انرژی الکتریکی به انرژی مکانیکی بوده که در محیط های کارگاهی و صنعتی می توانید مشاهده نمایید. خرید و انتخاب موتور الکتروموتور به نیاز شما بستگی داشته و می توانید در انواع موتورهای آسنکرون القایی و موتور های DC خریداری نمایید. این دستگاه را می توانید در ساخت انواع دستگاه تهویه، کولر های گازی، کولر آبی، انواع لوازم خانگی، پمپ ها، دوربین ها و غیره استفاده نمایید.

الکتروموتور AC

الکتروموتور صنعتی AC را می توانید در انواع دینام های لوازم خانگی مشاهده نمایید. به منظور کنترل گشتاور و کنترل شتاب از قدرت متفاوتی با توجه به نوع دستگاه استفاده می شود. الکتروموتور ها با توجه به کارایی، طراحی ساده و قیمت معقول تری دارند که با اتصال به برق یا منبع تغذیه مورد نظر فعالیت می کنند. اگر قصد ساخت لوازم خانگی، پمپ آب و غیره را دارید، می توانید با کارشناسان سایت رادوکو در ارتباط بوده یا از محصولات فروشگاه سایت رادوکو بازدید نمایید.

موتور های سنکرون و آسنکرون

در الکتروموتور های آسنکرون با توجه به موقعیت موتور و ماهیت دستگاه سرعت آن تغییر می کند. اگر موتور در حالت تحت فشار قرار گیرد، سرعت کاهش می یابد. در صورتی که قصد خرید موتور سنکرون را داشته باشید، می توانید از موتورهای روتور و استاتور خریداری نمایید.

در ابتدا کاربرد دستگاه را در نظر داشته و نوع الکتروموتور مناسب را خریداری نمایید. اگر قصد ساخت انواع کمپرسور، پمپ، چرخ دنده بالابر و غیره را دارید، الکتروموتور القایی را خریداری نمایید. همچنین الکتروموتورهای سنکرون در در صنعت رباتیک، اتوماسیون و کنترل فرایند که با سرعت ثابت استفاده می شود.

مزایا الکتروموتور سه فاز

الکتروموتور صنعتی سه فاز نوع دیگری از الکتروموتور های AC بوده که به صورت چند فازی فعالیت می کند. استفاده از الکتروموتورهای سه فاز برای افزایش قدرت بود و نیروی بیشتری برای محصول مورد نظر شما ایجاد می کند. این سری از الکتروموتور ها در صنعت کاربرد داشته و می توانید در خانه ها و ادارات مختلف مورد استفاده قرار دهید. عمده ترین کاربرد الکتروموتورهای سه فاز در صنعت بود و به عنوان تهویه بالابر و غیره مورد استفاده قرار می گیرد.

بخش های اصلی الکتروموتور

بخش های اصلی الکتروموتور

الکتروموتورهای صنعتی در سایز های مختلف با توجه به کاربرد های آن ساخته می شود. برای افزایش دوام این دستگاه از بدنه چدن یا آلومینیوم استفاده شده و اگر الکتروموتور بزرگتر باشد از فلز چدن و اگر در سایز های کوچک ساخته شده باشد، از فلز آلومینیوم استفاده می شود. پروانه یکی دیگر از مهم ترین بخش‌های الکتروموتور است که باید مقاومت بالایی داشته باشد و وظیفه آن برگرداندن هوا فضای الکتروموتور و خروجی هوا است.

روتر و استاتور نیز در ساخت الکتروموتور استفاده می شود که روتر به عنوان بخش متحرک موتور فعالیت کرده و توسط نیروی مغناطیسی به چرخش در می آید. استاتور بخش ثابت الکتروموتور بوده و با عبور جریان داخل سیم پیچ نیروی تولید می کند.

انتخاب و خرید موتور الکتروموتور صنعتی

انتخاب الکتروموتور صنعتی بر اساس توان و دور الکتروموتور بوده و می توانید بر حسب گشتاور دستگاه، خروجی الکتروموتور را انتخاب نمایید. دور الکتروموتور بر حسب نوع دستگاه از ۹۰۰ الی ۲۹۰۰ بود که با توجه به نیاز مشتری خریداری می شود. در زمان خرید حتماً به نوع پوسته الکتروموتور نیز دقت نمایید. الکتروموتور های چدن از مقاومت بالاتری نسبت به نوع آلومینیومی برخوردار است ولی باید نوع کاربری خود را در نظر داشته باشید. در آخر نیز شرایط کاری، وزن و لرزش دستگاه را نیز در نظر بگیرید.

برای اطلاعات بیشتر در مورد کاربرد الکتروموتور صنعتی و خرید این دستگاه با کارشناسان فروش رادوکو در ارتباط باشید. قبل از خرید راهنمایی های لازم جهت خرید را دریافت کنید.

دیدگاه شما

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.