رادوکو | بزرگترین وارد کننده و تامین کننده محصولات صنعتی

انواع پمپ آب کشاورزی با عملکرد های مختلف

انواع پمپ آب کشاورزی

یکی از مؤثرترین دستگاه ها جهت آبیاری نمودن مزارع کشاورزی پمپ های آب می باشند. در کل می‌توان گفت که پمپ های آب نقش مهمی را در کشاورزی ایفا می نمایند، زیرا آب را از منبع به سمت زمین های کشاورزی هدایت می کنند. حال این پمپ ها دارای انواع گوناگونی هستند که هرکدام متناسب با ویژگی هایی که دارند از عملکردهای خاصی برخوردار می باشند. از آنجا که پمپ ها در کشاورزی اهمیت زیادی دارند، به همین خاطر در انتخاب آن ها نیز باید به نکاتی توجه نمود برای آشنایی با انواع پمپ آب کشاورزی با ما همراه باشید تا در انتخاب آن ها دچار اشتباه نشوید.

انواع پمپ آب کشاورزی با عملکرد های مختلفانواع پمپ آب کشاورزی با عملکرد های مختلف

راهنمای انتخاب انواع پمپ آب کشاورزی

قبل از این که به معرفی انواع پمپ آب کشاورزی بپردازیم، بد نیست در رابطه با نحوه انتخاب آن ها نکاتی را مدنظر داشته باشید. برخی از افراد این تصور را دارند که اگر پمپ آب تنها از قدرت بالا برخوردار بوده و پمپاژ خوبی نیز داشته باشد، می‌تواند موثر واقع شود. اما این یک باور غلط است؛ شما باید در میان انواع پمپ‌آب کشاورزی دستگاهی را انتخاب کنید که متناسب با نیاز کاریتان باشد .

 مواردی که می بایست در انتخاب پمپ آبیاری حتماً به آن ها توجه کنید، نوع منبع آب، میزان پمپاژ مورد نظر که بر اساس الزامات سیستم آبیاری مشخص می‌گردد، حد مکش و حد دینامیکی است. با در نظر گرفتن این نکات می توانید محصول کاربردی متناسب با نیاز خود را جویا شوید. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان رادوکو نیز به مشورت بپردازید.

انتخاب انواع پمپ آب کشاورزیانتخاب انواع پمپ‌آب کشاورزی

عملکرد پمپ آب کشاورزی جا به جایی مثبت

پمپ جا به جایی مثبت قادر است انرژی مکانیکی آب را از یک مکان به مکان دیگر انتقال دهد. از جمله انواع پمپ آب کشاورزی جا به جایی مثبت می‌توان به پمپ های پیستونی، پمپ های دیافراگمی، پمپ های چرخشی، دوار، دنده ای و … اشاره کرد. این پمپ برای انتقال حجم جریان آب از دقت بسیار بالایی برخوردار بوده و فشار بسیار خوبی نیز دارند. در رابطه با عملکرد پمپ های جابجایی مثبت باید بگویم که از پروانه استفاده نمی کنند بلکه با استفاده از قطعات چرخان و رفت و برگشتی آب را به طور مستقیم از درون حفره به بیرون هدایت می‌نمایند.

پمپ های چرخشی نیز در دسته پمپ جا به جایی مثبت قرار دارند. این پمپ ها دارای یک فشار یکنواخت و بدون نوسانی هستند که برای انتقال مواد غیر سیال مورد استفاده قرار می گیرند. پمپ های چرخشی کارهای متفاوتی داشته و از قدرت مکش بسیار بالا و صدای کمی برخوردار می باشند. با ایجاد هیچ گونه نشت و افزایش دمایی می توان گفت که برای کشاورزی کاملا مناسب هستند.

انواع پمپ آب کشاورزی جا به جایی مثبتانواع پمپ آب کشاورزی جا به جایی مثبت

آشنایی با انواع پمپ آب دینامیکی

از دیگر انواع پمپ آب کشاورزی که از انعطاف پذیری بالایی برخوردار بوده و بیشتر برای مزارع بزرگ مورد استفاده قرار می گیرند، می توان به پمپ آب دینامیکی اشاره کرد که از انواع متفاوتی همچون گریز از مرکز و توربینی تشکیل شده است.

  1. پمپ های سانتریفیوژ

پمپ آب سانتریفیوژ یا پمپ گریز از مرکز با استفاده از پروانه آب و مایعات را با فشار بسیار قوی جابه جا می نماید. این پمپ ها یکی از متداول ترین  انواع پمپ آب کشاورزی هستند که در بسیاری از مزارع از آن استفاده می نمایند. معمولاً از این پمپ ها برای مکان هایی که به جریان بالای آب و یا مایعات نیاز دارند، استفاده می کنند.

  1. پمپ های توربینی

این پمپ ها محصولی کاملا کاربردی برای مزارع بزرگ کشاورزی و صنعتی هستند. پمپ های توربینی کارایی بسیار بالایی داشته و می تواند از دریا، کانال و رودخانه نیز عمل آبگیری را فراهم آورد.

  1. پمپ آب شناوری

قابل توجه شما عزیزان باید بگوییم که پمپ آب شناوری معمولا از قدرت آب دهی پایینی برخوردار می باشد. این پمپ ها برای مزارع کشاورزی کاربرد خوبی دارند و میتوانند حجم قابل توجهی از زمین را آبیاری نمایند. در حقیقت با توجه به اینکه اندازه و قطر این پمپ نسبت به سایر انواع پمپ آب کشاورزی کم تر است، از راندمان پایین تری نیز برخوردار می باشد.

سخن آخر

در نظر داشته باشید که هر کدام از این انواع پمپ آب کشاورزی عملکرد و کارایی متفاوتی داشته و قبل از خرید بهتر است که با کارشناسان رادوکو به مشورت بپردازید.

 

محصولات مرتبط:

کنترلر هانتر

پد سلولزی

مقالات مرتبط:

انواع پمپ صنعتی و کاربرد آن ها در صنعت

انواع پمپ کشاورزی مناسب برای آبیاری

 

ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

دیدگاه شما

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.