رادوکو | بزرگترین وارد کننده و تامین کننده محصولات صنعتی

مهم ترین المان های تاثیرگذار بر قیمت پمپ فشار قوی

قیمت پمپ فشاری قوی

مقدمه

قیمت پمپ فشار قوی بسته به کاربرد و مشخصات آن متفاوت است. به پمپ­ هایی­ که محدودیت انتقال آن ها به طور حدودی بین 200 تا 1200 (موارد صنعتی بالاتر نیز هستند مثل: 3000 متر) متر می ­باشد، پمپ فشار قوی می گویند.

این محصولات در تهیه آب شهری، پمپاژ آب به خصوص در برج ­ها، زهکشی، آبرسانی در مصارف صنعتی، بوستر پمپ، آبیاری بارانی، پمپاژ کردن آب کندانس شده، پمپاژ کردن آب گرم و سرد تاسیسات صنعتی و البته آتش نشانی ­ها استفاده می ­شوند. در این مقاله به المان ­های تاثیر گذار بر روی قیمت این محصول پر کاربرد می ­پردازیم.

یک پمپ فشار قوییک پمپ فشار قوی

تاثیر کیفیت مواد مصرفی

در تولید هر محصولی کیفیت مواد از مهم ترین فاکتور­ ها است. این عامل بیشترین نقش را در تعیین قیمت پمپ فشار قوی بازی می کند. در صورت استفاده از متریال های با مقاومت کم قیمت اولیه کاهش پیدا می  کند. اما به دلیل استفاده مکرر از پمپ تعمیرات و تعویض دستگاه افزایش می ­یابد و در نتیجه هزینه نهایی بالا می­ رود.

برای مثال:

 پمپ دیافراگمی مسکونی سطح ورودی، معمولا از مواد ارزانی تری مثل: پلاستیک و پلی کربونات ساخته می  شوند. در نتیجه این پمپ ­ها در مقابل اشعه ماورا بنفش، فشار بالا، نوسانات دمایی، و مواد شیمیایی خشن، که پلاستیک و سایر اجزا را تخریب می کنند، آسیب پذیر هستند. بنابر این نوع پمپ برای مصارف تجاری مناصب نیست.

یک پمپ آب فشار قوی کوچک برای مصارف ساختمانییک پمپ آب فشار قوی کوچک برای مصارف ساختمانی

چگونگی تاثیر نوع پمپ بر روی قیمت پمپ فشار قوی

قیمت پمپ فشار قوی بر اساس قدرت، نرخ جریان، فشار تولیدی، اندازه نازل، قطر پروانه و … متغیر است. به طور کلی این محصولات، به دو دسته شخصی سازی شده و خارج از قفسه (غیر شخصی سازی شده) تقسیم می ­شوند.

در ابتدا احتمالا به این نتیجه می رسید­ که پمپ های شخصی سازی شده قیمت بالاتری دارند. اما ممکن است، بعضی از المان های ذکر شده در بالا، برای محصولات غیر شخصی سازی شده، بالاتر از نیاز شما باشد. در نتیجه اوپراتور های شرکت ها با دریافت اطلاعات، می توانند پمپ شخصی سازی شده ای در اختیار شما قرار دهند و در نتیجه قیمت پمپ فشار قوی شما کاهش پیدا کند.

اهمیت کارایی و اتصالات در قیمت پمپ فشار قوی

معمولا افرادی ­که فقط به قیمت پایین پمپ­ ها توجه می کنند هزینه های جانبی مانند پیکر بندی و نصب پمپ در یک سیستم را نادیده می­گیرند. می ­توان با ارائه اطلاعات پمپ مورد نیاز و شخصی سازی شدن آن توسط شرکت به این عمر دست پیدا کرد. شاید در ابتدا قیمت پمپ فشار قوی شما بالا باشد اما با این کار از هزینه­ های جانبی کاسته می ­شود.

نقشه اتصالات پمپ فشارقوینقشه اتصالات پمپ فشارقوی

تاثیر تولید کننده بر روی قیمت پمپ فشار قوی

قیمت پمپ فشار قوی بر اساس کشور و شرکت­ های تولید کننده، متغیر می ­باشد. امروزه اروپا و امریکا بیشترین سهم تولید را در این صنعت دارند و محصولات آن ها به علت تکنولوژی و مواد به کار رفته در ساخت گران قیمت تر هستند. چین به علت نا بالغ بودن در زمینه این تکنولوژی بازیگر اصلی در این صنعت نیست.

همچنین براساس بین المللی و محلی بودن شرکت نیز قیمت محصول بالا و پایین می ­شود. علت این بحث، تکنولوژی ها و کیفیت مواد به کار رفته است و تمام آن به بین المللی بودن برند مربوط نیست.

بعضی از کمپانی های معروف تولید تجهیزات و پمپ هابعضی از کمپانی های معروف تولید تجهیزات و پمپ ها

از پشتیبانی و گارانتی پمپ غافل نشوید

مدت زمان پشتیبانی و گارانتی ارائه شده و موارد مورد تایید توسط شرکت تولید کننده نیز از موارد موثر بر روی قیمت پمپ فشار قوی است. بسیاری از کارخانه ها در نیرو های کار خود مهندس کنترل سیالات ندارند و استخدام این نیرو نیز هزینه بر می ­باشد. از نتایج و دست آورد های استفاده از این نیروی کار می ­توان:

  • دستیابی به حداکثر عملکرد
  • دوام طولانی مدت از طریق لوله کشی مناسب
  • پیکر بندی و تنظیمات پمپ مانند: نرخ جریان، PSI، انتخاب متریال و موارد دیگر است.

از این رو شاید در گام اول هزینه پمپ تهیه شده بالاتر باشد اما در ادامه از هزینه­ های جانبی کاسته می­ شود.

تعمیرات بر روی یک پمپ فشارقویتعمیرات بر روی یک پمپ فشارقوی

جمع بندی

به طور کلی بسته به تمام موارد ذکر شده در این مقاله قیمت پمپ فشار قوی به طور حدودی از 75 تا 5000 دلار و حتی بالاتر نیز می رسد.

بهتر است با توجه به اهمیت کار، توان مورد نیاز و موارد بالا به انتخاب بهترین محصول برای کار خود بپردازید. چرا­که به غیر از قیمت پمپ فشار قوی، هزینه های پنهان و بعدی زیادی وجود دارد. در نتیجه یک انتخاب درست می­ تواند باعث کاهش هزینه نه تنها در زمان خرید، بلکه در ادامه نیز شود.

محصولات مرتبط:

پمپ هواده

پمپ آب

مقالات مرتبط:

انواع پمپ صنعتی و کاربرد آن ها در صنعت

پمپ آب خانگی ایرانی موتوژن

 

ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

دیدگاه شما

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.