رادوکو | بزرگترین وارد کننده و تامین کننده محصولات صنعتی

معرفی چند ترفند ویژه برای خرید گیربکس شافت مستقیم

گیربکس شافت مستقیم

گیربکس شافت مستقیم یکی از پر کاربرد ترین وسایل صنعتی می باشد که آن را به گیربکس مارپیچ هم می شناسند. در این گیربکس ها دندانه هایی وجود دارد که بدون زاویه یا با زاویه هستند. از طریق گیربکس های مارپیچ می توان نیرو را در جهت های متفاوت منتقل کرد. گیربکس های مارپیچ از نویز کمی برخوردار هستند و همچنین با توجه به سطح بالای دندانه از ارتعاشات کمتری برخوردار می باشند ولی بازدهی آن بسیار بالا است.

معرفی گیربکس شافت مستقیم

گیربکس ها را با عنوان درایو هم می شناسند که به خاطر چیدمان شفت ها یا نحوه نصبی که دارد آن ها را جزو تجهیزات محرک قرار می دهند. در انواع گیربکس ها ترتیب شیفت و نصب مختلفی وجود دارد‌. چیدمان شفت در یک دنده درایو می باشد که محل حضور درایو با توجه به سرعت بالا و پایین نسبت به یکدیگر متفاوت است. در واقع محل حضور آن توسط موقعیت تجهیزات محرک و موتور معین می باشد و اغلب اوقات توسط فضای فیزیکی محدود می شود.

یکسری چرخ دنده در ساختار گیربکس شافت مستقیم وجود دارد که این چرخ دنده های بکار رفته در آن دارای زاویه مارپیچ یکسانی می باشند ولی یک تفاوتی بین آن ها وجود دارد آن هم پیروی از چندین قانون گوناگون است. موتور گیربکس مارپیچ را با توجه به توانایی گیربکس جهت انتقال نیرو نصب می کنند. موتور گیربکس از انتقال گشتاور بالا و بازدهی زیاد برخوردار است.

با توجه به نام گیربکس مارپیچ مشخص است که از طراحی ساده برخوردار نیست. در این نوع از گیربکس ها یک مزیتی وجود دارد آن هم عدم تولید نیروی محور می باشد، نیروی محور از طریق ایجاد لغزش بین دندانه ها تشکیل می شود. نیروی عرضی که روی شفت های گیربکس شافت مستقیم وجود دارد با اجزاء ساختمان داخلی گیربکس به شفت خروجی فرستاده می شود. نیروی عرضی می تواند میزان گشتاور خروجی را در گیربکس به اندازه زیادی محدود کند در نتیجه اجزاء دچار خرابی نمی شوند.

اهمیت گیربکس های شافت مستقیم در صنعت هااهمیت گیربکس های شافت مستقیم در صنعت ها

انواع چرخ دنده گیربکس مارپیچ

 گیربکس ها توانایی استفاده از چرخ دنده های مختلفی را دارند، مثلا؛

  • چرخ دنده هرینگ بون:

این نوع چرخ دنده قابلیت استفاده در گیربکس شافت مستقیم را دارد و دارای دنده های زاویه دار می باشد ولی دو ردیف آن بدون هیچ فاصله ای در کنار یکدیگر قرار دارند. سایز کلی چرخ دنده هرینگ بون کوچک است و از آن برای ارتعاشات بالا استفاده می کنند. از آن جایی که طراحی سخت و تولید دشواری دارد از قیمت بالایی برخوردار است.

  • چرخ دنده یک ردیفه:

این نوع از چرخ دنده همانند مدل قبلی از دنده های زاویه دار برخوردار است ولی یک ردیف از آن روی چرخ قرار گرفته است. در چرخ دنده یک ردیف تنها یک ردیف دارای زاویه است و در جهت مخالف حرکت می کند. این نوع از چرخ دنده گیربکس شافت مستقیم توانایی تحمل بار بالا را دارد.

  • چرخ دنده دو ردیفه:

ساختمان این چرخ دنده تقریبا مشابه با چرخ دنده یک ردیفه است البته با یک تفاوت که آن هم در تعداد ردیف دندانه است. در چرخ دنده دو ردیف گپ بین دو ردیف دندانه وجود دارد در حالی که در چرخ دنده هرینگ بون وجود ندارد.

چرخ دنده هایی که در گیربکس های شافت مستقیم وجود داردچرخ دنده هایی که در گیربکس های شافت مستقیم وجود دارد

استفاده از گیربکس شافت مستقیم در صنعت

کاربرد این وسیله گسترده است از آن می توان در صنایع مختلفی استفاده کرد، مثلا در؛

  • کشاورزی
  • خودرو
  • حمل و نقل
  • سیمان
  • انرژی
  • جنگل
  • معدن
  • تصفیه آب
  • مصالح ساخمانی
  • جا به جایی
  • غلات

نکاتی که هنگام خرید باید به آن توجه کرد

چند ترفند که به شما در خرید بهترین وسیله کمک می کند؛

  1. در مورد محصول مورد نظر اطلاعات جمع آوری کنید.
  2. به قیمت آن توجه کنید و قیمت های هر فروشگاه را باهم مقایسه کنید.
  3. قبل از خرید با مشاوران خبره صحبت کنید تا از خرید تان مطمئن شوید و پول تان را هدر ندهید‌.
  4. مطمئن شوید در برابر پولی که دادید جنس خوب و با کیفیتی دریافت کردید.
  5. در مورد قیمت گیربکس شافت مستقیم تحقیق کنید‌

نحوه خرید گیربکس های شافت مستقیم در ایراننحوه خرید گیربکس های شافت مستقیم در ایران

سخن پایانی

از گیربکس مارپیچ به منظور افزایش راندمان چرخ دنده های هلیکال هم استفاده می شود. این گیربکس ها صدای کمی تولید می کنند و افزایش راندمان آن از طریق درگیری های زیاد چرخ دنده ها با هم اتفاق می افتد.

 

محصولات مرتبط:

گیربکس حلزونی

گیربکس کرانویل

مقالات مرتبط:

مهم ترین کاربردهای گیربکس خورشیدی و شناختن نکاتی موثر هنگام خرید

کاربرد گیربکس آویز چیست؟

 

ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

دیدگاه شما

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.