رادوکو | بزرگترین وارد کننده و تامین کننده محصولات صنعتی

لوازم یدکی و جانبی پمپ طبقاتی

بهره مندی از پروانه در پمپ طبقاتی افقی و عمودی

همانطور که می دانید، امروزه استفاده از پمپ طبقاتی در اکثر صنایع به شدت رواج یافته است و به همین خاطر شرکت های گوناگونی به تولید لوازم یدکی و جانبی پمپ طبقاتی می پردازند. برخی از افراد ممکن است با خود بپرسند لوازم یدکی در چه مواقعی مورد استفاده قرار می گیرند؟ در پاسخ به چنین سوالاتی باید بگوییم هنگامی که لوازم اصلی پمپ ها آسیب می بینند، می توان از لوازم یدکی بهره کافی و لازم را برد.

استفاده از پمپ طبقاتی در صنایع متنوع

استفاده از پمپ طبقاتی در صنایع متنوع

اجزای پمپ طبقاتی

پوشش

محفظه حاوی مایع است و به عنوان یک مخزن نگهدارنده فشار عمل می کند که جریان مایع را به داخل و خارج پمپ گریز از مرکز هدایت می نماید که از اصلی ترین لوازم یدکی و جانبی پمپ طبقاتی محسوب می گردد.

حلقه ها

این حلقه ها برای گرفتن سرعت مایع در هنگام ورود به بیرونی ترین قطر پروانه طراحی شده است.

پروانه

پروانه روتوری است که برای افزایش انرژی جنبشی جریان استفاده می شود. این جز، در یک پمپ گریز از مرکز است که مجهز به تیغه هایی است که سیال را در داخل پمپ می چرخانند و حرکت می دهند. هم چنین پروانه ها، جزء حیاتی پمپ هستند؛ زیرا انرژی حاصل از یک منبع را تبدیل می کند. بنابراین می توان گفت که این جز، یکی از اجزای مهم در لوازم یدکی و جانبی پمپ طبقاتی به شمار می رود.

پیچک

یک قیف منحنی است که با نزدیک شدن به درگاه تخلیه، مساحت آن افزایش می یابد. پیچک یک پمپ گریز از مرکز بدنه ای است که سیال پمپ شده توسط پروانه را دریافت می کند و سرعت جریان سیال را کاهش می دهد.

استفاده از مهر و موم در پمپ طبقاتی

استفاده از مهر و موم در پمپ طبقاتی

مهر و موم

یکی از لوازم یدکی و جانبی پمپ طبقاتی، مهر و موم مکانیکی است که به عنوان یک روش حاوی مایع درون پمپ عمل می کنند. پکینگ گلند، یک ماده طناب مانند است که به صورت حلقه بریده شده تا دور آستین شفت می پیچد. یک مهر و موم مکانیکی به شفت دوار اجازه می دهد تا از یک محفظه ثابت عبور کند.

گسکت

گسگت ها یک عنصر آب بندی هستند و در مواردی که قطعات نیاز به آب بندی دارند و در تماس با یکدیگر هستند، استفاده می شود. بنابراین آن ها را می توان از مهم ترین قطعات پمپ طبقاتی تلقی کرد.

شفت

پروانه بر روی شفت نصب شده است و می تواند از کاربردی ترین لوازم پمپ طبقاتی محسوب گردد. شفت جزء مکانیکی برای انتقال گشتاور از موتور به پروانه نیز می باشد.

پمپ طبقاتی افقی مناسب برای استفاده در صنایع گوناگون

پمپ طبقاتی افقی مناسب برای استفاده در صنایع گوناگون

بلبرینگ

بلبرینگ ها جزئی مهم در  لوازم یدکی و جانبی پمپ طبقاتی هستند. این قطعه، اصطکاک روی قطعات متحرک داخل پمپ را کاهش می دهد و از شفت پشتیبانی می کند تا به آرامی بچرخد. بلبرینگ ها در تمامی لوازم صنعتی وجود شان ضروری می باشد و به همین خاطر از این محصول به شدت استقبال می گردد.

انواع پروانه

1. پروانه جریان محوری

2. پروانه جریان شعاعی

در پروانه جریان محوری، سیال به صورت محوری به سمت محور حرکت می کند و معمولاً برای کاربرد های جریان بالا و فشار جریان بسیار کم استفاده می شود. در حالی که در یک پروانه جریان شعاعی، سیال به صورت عمود بر محور حرکت می کند و در پمپ های گریز از مرکز چند مرحله ای مورد استفاده قرار می گیرد.

سخن پایانی

همانطور که تاکنون متوجه شده اید، پمپ طبقاتی امروزه در ساخت و ساز منازل، صنایع گوناگون و… مورد توجه افراد قرار می گیرد و به همین خاطر آشنا بودن با لوازم یدکی و جانبی پمپ طبقاتی بسیار ضروری می باشد. به همین منظور سعی نمودیم تا شما را به طور کامل و جامع با لوازم یدکی این محصول آشنا نماییم تا بتوانید در صورت لزوم خرید موفق و اسانی را تجربه کنید. امیدواریم با مطالعه مطالب فوق توانسته باشید ابهامات و سوالات ذهن خود را به خوبی برطرف نموده و جواب درستی را برای آن ها بیابید.

ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

دیدگاه شما

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.