رادوکو | بزرگترین وارد کننده و تامین کننده محصولات صنعتی

پمپ های آبیاری

پمپ های آبیاری

پمپ های آبیاری به منظور پمپاژ کردن آب از سطحی پایین به سطح بالا مورد استفاده قرار می گیرند. به این منظور که آب را از منبع آن که می تواند چشمه، رودخانه، چاه و یا سد باشد در مزارع از طریق لوله کشی به سیستم آبیاری برساند. شما باید با توجه به نیازی که دارید و هدفی که دنبال می نمایید پمپی مناسب را انتخاب نمایید.

پمپ آبیاری می تواند به وسیله چند منبع متفاوت تغذیه گردد. برخی از آنها با برق کار می نمایند و برخی با سوخت ها و انرژی های دیگر. برای منطقه هایی که دسترسی راحتی به الکتریسیته دارند خوب قطعا تا زمانی که برق داشته باشند پمپ به راحتی با انرژی ثابت برایشان کار می کند. اما مناطق دورتر که نمی توانند از برق به طور دائم بهره مند شوند از سوخت هایی مانند بنزین، دیزل و یا پروپان استفاده می کنند و البته که این مدل ها نیاز به توجه بیشتری دارند چرا که باید مطمئن شویم که منبع سوخت برای آنها کافی باشد.

انواع پمپ های آبیاری

پمپ آب را با توجه به نوع انتقال آب از یه مکانی به مکان دیگر دسته بندی می نمایند. پمپ های پروانه ای، پمپ های توربینی، پمپ های شناور و پمپ های گریز از مرکز که از رایج ترین پمپ ها می باشد و… از انواع پمپ آبیاری هستند. انتخاب مناسب پمپ آبی به موقعیت و سیستم آبیاری شما بر می گردد. باید قبل از خرید پمپ آبی مقدار آب مورد نیاز و فشاری که احتیاج دارید را تخمین بزنید و سپس اقدام به تهیه پمپ نمایید.

  • پمپ پروانه ای | انواع پمپ های آبیاری

در بین پمپ های آبیاری این مدل برای شرایطی مناسب است که ما از انرژی پایین و جریان بالای آب برخوردار هستیم. این پمپ ها به صورت عمودی در مسیر و جهت سکو پمپاژ متحرک قرار می گیرند البته که در مصارف کشاورزی به صورت افقی بر روی تریلرها نصب می گردند. این مدل کارایی برای بالابر مکش ندارد چرا که باید پروانه آن در زیر آب قرار بگیرد و پمپ در عمق بسیار بالا کار کند. این مدل یک پمپ برقی است که برای کار کردن نیاز به جریان الکتریسیته دارد و با سوخت های دیگری قادر به کار کردن نیست.

کارایی انواع پمپ آبیاری کشاورزی

کارایی انواع پمپ آبیاری کشاورزی 

  • پمپ آبی شناور

در این مدل از پمپ های آبیاری پمپ در بالای موتور قرار گرفته و آب به وسیله یک صفحه که بین موتور و پمپ است وارد پمپ می گردد. این مدل بازده کمتری نسبت به مدل های توربینی و گریز از مرکز دارد چرا که قطر آن در زیر آب کمتر است. باید توجه کرد که گردش آب باید در محدوده کناری پمپ کافی باشد در غیر این صورت موتور بیش از حد گرم شده و احتمال اینکه بسوز زیاد است. چون این پمپ ها در زیر آب می باشند و از انرژی برق برای کار کردن بهره می برند پس باید برق آن 3 فاز بوده و تمام سیم کشی های پمپ ضد آب و اتصالات آن کاملا مهر و موم شده باشند.

پمپ آبیاری چگونه کار می کند

پمپ آبیاری چگونه کار می کند

  • کارکرد پمپ آب توربینی

پمپ توربینی شامل سه قسمت است که عبارتنداز: مجموعه هد که وظیفه پشتیبانی از موتور را دارد و از چدن ساخته شده است، مونتاژ کاسه پمپ و شاقت و ستون. برای نصب این پمپ بر روی چاه باید اطمینان حاصل کنیم که حتما چاه مستقیم باشد و ستون پمپ که عمودی آن را بر روی چاه قرار داده ایم تراز شده باشد. برای کشاورزانی که می خواهند یک خرید مقرون به صرفه داشته باشند پمپ توربینی را پیشنهاد می کنیم.

پمپ های آبیاری چیست

پمپ های آبیاری چیست

  • پمپ گریز از مرکز | انواع پمپ های آبیاری

از این پمپ بر روی سطح زمین و یا زیر زمین که منابع آبی دارای عمق کمی هستند بهره می برند. در بین پمپ های آبیاری اگر می خواهید یکی را به عنوان تقویت کننده در خطوط آبیاری استفاده نمایید پمپ گریز از مرکز بهترین انتخاب است. برای استفاده از این پمپ باید یک سری نکات را رعایت نمایید: برای شروع کار باید پمپ را پر از آب کنید یا اینکه بتون کاری انجام دهید، این پمپ باید پر آب و بدون هیچ گونه هوایی باشد پس لازم است که تمامی اتصالات را هواگیری نمایید. این پمپ ها معمولا هزینه تعمیر و نگهداری پایینی دارند و نصب و سرویس آنها بسیار آسان است.

 

محصولات مرتبط:

پمپ طبقاتی لوارا

پمپ پنتاکس

مقالات مرتبط:

انواع پمپ آب کشاورزی با عملکرد های مختلف

سیم پیچی دینام و سیم پیچی الکتروموتور

 

ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

دیدگاه شما

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.