رادوکو | بزرگترین وارد کننده و تامین کننده محصولات صنعتی

سوالات پیش آمده هنگام سرویس پمپ آب

سرویس پمپ آب

برخی از مشکلاتی که نشان دهنده نیاز به سرویس پمپ آب خانگی است، به شرح زیر می باشد:

موتور کار می کند اما آب را پمپ نمی کند

برای سرویس پمپ آب و حل مشکل پمپ آب باید مواردی از قبیل: کلاج، محور محرک، درپوش و پروانه بررسی گردند.

 

1. کلاج

کلاج بین موتور و پمپ قرار می گیرد. صفحات کلاچ مستعد سایش هستند و در صورت شل شدن یا خارج شدن از حالت کالیبراسیون، کلاچ را از انجام صحیح عملکرد خود باز می دارند. بنابراین لازم است که در تعمیر پمپ آب خانگی به این امر مهم توجه شود. برای آشکار شدن کلاچ، موتور باید از پمپ خارج شود.

2. محور محرک

میل محرک موتور را به پمپ متصل می کند. انرژی دورانی آن توسط موتور تامین می شود و سپس به پمپ منتقل می گردد. اگر میل محرک شکسته شود یا اتصالات آن در هر دو طرف از کار بیفتد، پمپ دیگر آب را پمپ نمی کند. اگر شفت محرک شکسته شود، موتور باید جدا شود و محور محرک تعویض گردد. بنابراین توجه به محور محرک در تعمیر پمپ آب خانگی حائز اهمیت می باشد.

3.درپوش پرایمر

“پرایمینگ پمپ” به معنای پر کردن آن با آب قبل از روش شدن است. این امر باعث خروج هوا از پمپ می شود و خلاء ایجاد می کند و به آب اجازه می دهد که پس از روشن شدن پمپ از آن عبور نماید. در اینجا نیز بررسی درپوش پرایمر از اقدامات مهم در سرویس پمپ آب به حساب می آید.

4. پروانه

پره های پروانه می توانند در طول زمان فرسوده شوند و توانایی پمپ را برای پمپاژ با ظرفیت کامل کاهش دهند. ورود آب بدون فیلتر به داخل محفظه پمپ نیز می تواند به پروانه آسیب برساند، زیرا کثیفی و سایر زباله ها می توانند فرسودگی این قطعه را تسریع کنند. اگر پروانه پمپ شما فرسوده گردد، می توان با باز کردن محفظه پمپ به آن دسترسی پیدا کرد. بنابراین با انجام این کار می توانید به سرویس پمپ آب خود بپردازید.

پروانه پمپ آب خانگی

پروانه پمپ آب خانگی

آب نشت می کند

 نشتی آب از پمپ می تواند به دلیل مشکل در مهر و موم ها باشد، ممکن است معیوب یا فرسوده تلقی شوند. برای حل این مشکل باید مهر و موم ها را بررسی کرد و در صورت خرابی آن را تعویض شود.

مهر و موم

همه پمپ ها حاوی تعدادی مهر و موم هستند تا از نشت آب جلوگیری کنند. با گذشت زمان، این مهر و موم ها می توانند فرسوده شوند و به آب اجازه خروج بدهند. تعویض مهر و موم بسیار آسان است. معمولا سخت ترین کار در سرویس پمپ آب ، تعویض مهر و موم میل محرک می باشد؛ زیرا برای دسترسی به آن نیاز به بیشترین جداسازی قطعات دارد.

سر و صدای زیاد پمپ

اگر صدای پمپ آب شما غیر عادی می باشد، ممکن است به دلیل مشکل یاتاقان یا پروانه باشد.

سوالات پیش آمده هنگام سرویس پمپ آب

سر و صدای بیش از اندازه پمپ در اثر خرابی بلبرینگ

بلبرینگ

اگر صدای پمپ بیشتر از حد معمول باشد، احتمالاً یک یا چند بلبرینگ فرسوده شده است. بلبرینگ های فرسوده باید فورا تعویض شوند تا از آسیب بیشتر به اجزای مرتبط جلوگیری گردد. همه بلبرینگ ها در طول زمان با استفاده منظم فرسوده می شوند و در نهایت نیاز به تعویض دارند. برای دسترسی به یاتاقان ها، محفظه پمپ باید جدا شود و آن را تعمیر کرد. بنابراین توصیه ما در تعمیر پمپ آب توجه به بلبرینگ ها می باشد.

پمپ آب خانگی نیمه استیل

پمپ آب خانگی نیمه استیل

پروانه

اگر از فیلتر مناسب در سمت ورودی پمپ استفاده نشود، زباله ها وارد محفظه پمپ می شوند. این زباله ها معمولاً خاک یا ماسه، چوب، برگ، سنگ هستند که باعث آسیب به پروانه می گردند و باید آن را جدا و تعمیر کرد.

سخن پایانی

همان طور که می دانید امروزه پمپ های آب خانگی برای افزایش فشار آب دارای اهمیت زیادی هستند و از آنجایی که در صورت خرابی، خرید مجدد آن هزینه زیادی را در بردارد، سعی نمودیم به نکاتی دربارهسرویس پمپ آب بپردازیم. امیدواریم بهره کافی را از مطالعه مطالب فوق برده باشید.

 

محصولات مرتبط:

پمپ آب پنتاکس

پمپ آب طبقاتی لوارا

مقالات مرتبط:

انواع پمپ آب | قیمت پمپ آب خانگی

پمپ آب خانگی ایرانی موتوژن

 

ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

دیدگاه شما

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.