رادوکو | بزرگترین وارد کننده و تامین کننده محصولات صنعتی

معرفی پمپ شناور+ تعمیر پمپ شناور+ کاربرد الکتروپمپ

نحوه تعمیر پمپ شناور

پمپ های شناور جزو پمپ های سانتریفیوژ هستند که از آنها به منظور انتقال آب از چاه ها استفاده می شود. کار کردن با این پمپ ها که اغلب با نام پمپ شناور چاه عمیق یا الکتروپمپ کشاورزی نامیده می شود، سخت و پیچیده نیست، زیرا طراحی آن ساده و در عین حال کاربردی می باشد که کار کردن با آن همانند پمپ های طبقاتی است. نحوه عملکرد آن به این صورت است که آب از چشمه یا مرکز پروانه ابتدا وارد طبقه بندی می شود و سپس پس از خارج شدن از محیط پروانه وارد طبقه بعد می شود و این روند ادامه دارد. از آنجایی که این پمپ طراحی پیچیده ای ندارد اما همانند هر وسیله ی دیگر برای تعمیر پمپ شناور متخصصان خبره ای باید این کار را انجام دهند البته اگر شما تخصص ویژه ی آن را داشته باشید هم می توانید این کار را انجام دهید.

انواع پمپ شناور

انواع پمپ شناور

معرفی پمپ شناور

بیش از نیم قرن است که الکتروپمپ یا پمپ شناور در صنعت وجود دارد که علاوه بر استفاده در صنعت کشاورزی، باغبانی و خانگی در صنایعی، همچون نفت و گاز هم استفاده ویژه‌ ای از آن می‌ شود. بدنه پمپ های شناور از جنس استیل و اغلب اوقات برنزی و برنجی می باشد که پروانه این پمپ ها از جنس چدن، استیل، باکالیت، برنز یا برنج است. برای تعمیر پمپ شناور این نکته را باید در نظر داشته باشید که با توجه به میزان وجود ماسه در آب یا سیال و نوع پمپ تعمیر ویژه ‌ای برای آن وجود دارد. پمپ ها در انواع خمره ای امکان انتقال مایع با درصد ماسه بیشتری را به وجود می ‌آورد. پمپ های شناور دارای انواع مختلفی هستند که هر کدام از آنها را با توجه به جنس بدنه و نوع آن در موارد و صنایع مختلفی مورد استفاده قرار می دهند. برای مثال چاه هایی که در آب آن شن و ماسه است استفاده از شناور استیلی به هیچ عنوان توصیه نمی شود.

نکات کلیدی در مورد تعمیر پمپ شناور

نکات کلیدی در مورد تعمیر پمپ شناور

مشخصات فنی پمپ‌ شناور

این وسیله پر کاربرد در صنعت از دو قسمت ویژه و اصلی به نام الکتروموتور و پمپ تشکیل شده‌ است که اجزای اصلی این وسیله را تشکیل می دهند. پمپ شناور دارای انواعی، همچون تک فاز و سه فاز می باشد که در انواع مختلفی هم در صنایع گوناگون مورد استفاده قرار می گیرند. بیشتر پمپ های شناور از جنس استیل و یا برنز هستند و کم پیش می ‌آید که از جنس چدن در ساخت پمپ استفاده کنند، زیرا جنس استیل آن نسبت به چدن دارای مزایا و ویژگی ‌های برتری، همچون مقاومت بیشتر، آبدهی و راندمان بالاتر و همچنین مصرف برق کمتر و غیره می باشد.

کاربرد پمپ‌ شناور

پمپ شناور دارای انواع مختلفی می باشد که در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد، از جمله کاربردهای پمپ شناور می توان به موارد زیر اشاره کرد؛

  • پمپ چاه آب و سیستم آبیاری در مزارع و باغ ها
  • افزایش فشار
  • شستشوی صنعتی
  • آب نما ها
  • نیروگاه ‌ها
  • آب رسانی مسکونی
  • اطفاء حریق و آتش نشانی
  • سیستم آبیاری بارانی
  • تامین آب اضطراری
  • تصفیه خانه های آب

تعمیر پمپ شناور

برای تعمیر الکتروپمپ ها باید به نکات مهمی از جمله؛ نحوه راه اندازی پمپ شناور، پیشگیری از خرابی پمپ شناور و تامین قطعات پمپ توجه کرد. در زمینه تعمیرات الکتروپمپ ها باید این کار را به فردی متخصص و کاردان بسپارید که برای تعمیر پمپ های شناور به صورت کاملا اورجینال و اصل از روش‌ های نوین تعمیرات پمپ شناور، مثل کف گرد الکتروپمپ، فلوتر پمپ شناور، الکتروموتور پمپ شناور و روش‌های موثر دیگری استفاده کند. این گونه  هم می‌ توان خرابی دستگاه را بر طرف کرد و هم باعث افزایش طول عمر این تجهیزات و به تبع آن کاهش هزینه های تعمیر پمپ شناور شد.

دو نکته مهم در مورد تعمیر الکترو پمپ ها باید بدانید اولین که ممکن است کمپ روند عادی خود را طی کند و ساختار سالمی داشته باشد در حالیکه الکتروموتور دچار ایراد شده باشد در این خصوص فقط باید الکتروموتور را تامین کرد و دوم این است که پمپ دچار ایراد در ساختار خود شده باشد و الکتروموتور روند عادی فعالیت خود را طی کند.

مزایا و معایب پمپ شناور

مزایا و معایب پمپ شناور

سخن پایانی

پمپ های شناور هم همچون هر ابزار دیگری به تعمیر نیاز دارند که باید این کار را به فرد متخصص سپرد، اما ساختار پیچیده ای ندارند.

 

محصولات مرتبط:

تعمیر پمپ

پمپ طبقاتی لوارا

مقالات مرتبط:

پمپ شناور/ کابل پمپ شناور/ کاربرد و استفاده از آن در مخازن و چاه ها

سیم پیچی دینام و سیم پیچی الکتروموتور

 

ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

دیدگاه شما

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.