رادوکو | بزرگترین وارد کننده و تامین کننده محصولات صنعتی

تفاوت پمپ آب کشاورزی دیزلی با سایر پمپ های آب

پمپ آب کشاورزی دیزلی

پمپ آب کشاورزی دیزلی چیست؟ چه مزایا و معایبی دارد؟ امروزه انواع مختلف پمپ ها در بازار یافت می شوند که هر یک از آن ها کاربرد متفاوتی دارد و در صنایع مختلفی استفاده می شود. شرکت های زیادی در سرتاسر جهان به تولید این محصولات پرداخته اند که در این بین برخی از آن ها بهتر عمل نموده و موفق شده اند محصولات خود را جهانی کنند. یکی از انواع این پمپ ها، پمپ‌آب کشاورزی دیزلی است. این پمپ به کشاورز اجازه می دهد در کمترین زمان ممکن، عملیات پمپاژ را انجام دهد و از آنجایی که قابل حمل هستند استفاده و جابجایی آن ها راحت تر است.

پمپ آب کشاورزی چیست؟

پمپ‌های آب تجهیزاتی هستند که آب و مایعات را از محلی به محل دیگر منتقل می کنند و در صنایع مختلف کاربرد دارند. یکی از انواع این پمپ ها، پمپ آب کشاورزی دیزلی می باشد. از این پمپ ها برای مقاصد مختلف استفاده می شود و دارای انواع مختلفی هستند. پمپ آب دیزلی یکی از پر کاربرد ترین این پمپ ها است.

انواع پمپ آب کشاورزی

انواع پمپ آب کشاورزی

مزایای پمپ‌های آب کشاورزی دیزلی

این پمپ ها دارای مزایای زیر می باشند:

  • قدرت و استقامت بالایی که این پمپ ها از خود نشان داده اند، آن ها را به گزینه مناسبی برای مصارف کشاورزی تبدیل کرده است.
  • طراحی و فناوری پمپ آب کشاورزی دیزلی به گونه ای است که طرفداران زیادی پیدا کرده است.
  • موتور این پمپ ها جزو قدرتمند ترین موتور ها محسوب می شود و راندمان گشتاور انتقال بالایی دارند.
  • سر و صدای زیادی ندارد و آزار دهنده نیست.
  • گزینه های متنوعی را در اختیار کشاورز قرار می دهد؛ مثلا راه اندازی خودکار، بررسی وجود خطا، روغن کاری خودکار و … .

معایب پمپ آب کشاورزی دیزلی

این ‌پمپ ها علاوه بر مزایای ذکر شده، دارای معایبی نیز می باشند:

  • از آنجایی که امروزه قیمت سوخت بالا است، استفاده از این پمپ ها هزینه بالاتری نسبت به سایر پمپ ها دارد. گاهی اوقات هزینه نگهداری و تعمیر آن ها نیز بالا می رود و ممکن است از این نظر کمی دردسر ساز شوند. پیش از خرید مطمئن شوید که می توانید از پس هزینه های آن برآیید.
  • پمپ آب کشاورزی دیزلی را باید به طور منظم بررسی کنید تا قطعات آن دچار مشکل و ساییدگی نشوند. شاید نیاز باشد که مرتبا پمپ را روغن کاری کنید.
  • این پمپ های دیزلی، باعث تولید گاز های گلخانه ای می شوند که این گاز ها عمده ترین دلیل آلودگی هوا، آب، خاک و حتی گرم شدن کره زمین هستند.

نکاتی در رابطه با خرید پمپ های آب کشاورزی دیزلی

نکاتی در رابطه با خرید پمپ‌های آب کشاورزی دیزلی

اهمیت پمپ آب کشاورزی دیزلی

پمپ های آب در‌ صنعت کشاورزی اهمیت زیادی دارند و معمولا از آن ها برای آبیاری محصولات استفاده می شود. این پمپ ها به کشاورزان اجازه می دهند تا مقدار زیادی آب را در کمترین زمان جابجا کنند و از نقطه ای از زمین کشاورزی به نقطه دیگر ببرند. اگر این پمپ ها را با روش های قدیمی تر مقایسه کنید متوجه برتری آن ها خواهید شد. استفاده از پمپ آب کشاورزی دیزلی نوعی انقلاب در صنعت کشاورزی بود. پمپ های آب می توانند میزان زیادی آب را انتقال دهند که این حجم به کمک روش های قدیمی امکان پذیر نبود. پمپ آب دیزلی می تواند تمامی نیاز های یک کشاورز را برطرف کند.

دیزل پمپ کشاورزی و آبیاری

دیزل پمپ کشاورزی و آبیاری

تفاوت پمپ های آب کشاورزی دیزلی با سایر پمپ‌های آب

اساسا اصلی ترین تفاوتی که پمپ آب کشاورزی دیزلی با سایر پمپ های آب دارند مربوط به نوع سوختشان است. همچنین نوع پمپاژ آب و مکش تقریبا در همه پمپ های آب یکسان است، اما در ساختار موتور هایشان که نیرو محرکه دستگاه را تامین می کند دارای تفاوت هایی هستند.

برجسته ترین تفاوت پمپ آب دیزلی و پمپ آب بنزینی، این است که در سیلندر های پمپ آب دیزلی شمع وجود ندارد. در این پمپ ها، حرکت موتور بدون کمک شمع و با فشرده سازی هوا انجام می شود. تفاوت پمپ آب کشاورزی دیزلی و پمپ آب الکتریکی کمی پیچیده تر است و به سیم پیچی آن ها بر می گردد.

سخن پایانی

با روی کار آمدن پمپ‌های آب کشاورزی دیزلی، دیگر آبیاری یک مشکل بزرگ برای کشاورزان محسوب نمی شود. با خرید این پمپ ها کشاورز می تواند به سرعت زمین خود را آبیاری کند و دیگر نیازی به استفاده از روش های قدیمی نیست. در هنگام خرید پمپ آب کشاورزی دیزلی باید نکاتی مانند منبع آب، میزان دبی و … را در نظر داشته باشید. باید پمپ هایی را انتخاب کنید که با شرایط آب و هوایی منطقه شما سازگار هستند.

 

محصولات مرتبط:

پمپ طبقاتی لوارا

پمپ پنتاکس

مقالات مرتبط:

انواع پمپ آب | قیمت پمپ آب خانگی

پمپ آب خانگی ایرانی موتوژن

 

ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

دیدگاه شما

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.