رادوکو | بزرگترین وارد کننده و تامین کننده محصولات صنعتی

مزیت های فن دمنده برای تمامی صنایع کدام است؟

اجزاء فن دمنده

این پمپ ها حرکت هوا با فشار متوسط را بر عهده دارند. این قطعات فشار بسیار بالاتری را در مقایسه با فن ها فراهم می کنند. همچنین از آن در ایجاد فشار منفی برای سیستم های خلاء صنعتی استفاده می شود. کاربردهای متداول این تجهیزات شامل هوادهی فاضلاب، افزایش اکسیژن آب و استفاده در سیستم های فاضلاب و تصفیه فاضلاب می باشد. فن دمنده از جمله اجزاء ضروری سیستم تصفیه فاضلاب محسوب می شود که تامین هوادهی در کارخانه لجن فعال و معلق سازی مواد جامد را در کانال ها انجام می دهد.

عملکرد فن دمنده چگونه است؟

این قطعات قادرند به میزان فشار 1.20 kg/cm2 دست یابند. پروانه تعبیه شده در دمنده با سرعت 15000 دور در دقیقه می چرخد. در دمنده های چند مرحله ای هوا با عبور از هر پروانه شتاب می گیرد. در حالیکه در مدل تک مرحله ای هوا چرخش زیادی ندارد و بدین ترتیب کارآمدتر است.

عملکرد فن دمنده چگونه است؟

عملکرد دمنده ها

انواع فن دمنده

دو نوع اصلی این تجهیزات شامل:

انواع فن دمنده

پمپ سانتریفیوژی multistage

دمنده سانتریفیوژی

عملکرد عمده این بلوئرها فن دمنده در فشارهای 0.35 تا 0.70 kg/cm2 صورت می گیرد، اگرچه توان دستیابی به فشارهای بالاتر را نیز دارند. یکی از شاخصه های اصلی این دمنده کاهش شدید جریان هوا در اثر افزایش فشار سیستم می باشد که این امر در سیستم های انتقال مواد به دلیل وابستگی به حجم هوای ثابت، یک نقطه ضعف محسوب می گردد. به دلیل این ویژگی این مدل فن دمنده در سیستم هایی که مستعد گرفتگی نباشند، کاربرد دارد. از جمله ویژگی های ساختاری پمپ سانتریفیوژی شامل:

عملکرد اساسی دمنده‌های سانتریفیوژی

عملکرد اساسی دمنده سانتریفیوژی

پروانه

این قطعات با تیغه های مخصوصی که جبران رانش های محوری و کاهش فشار را بر عهده دارند، در یک محفظه آب بندی شده، تعبیه گردیده اند. بسته به عملکرد مورد نیاز و ویژگی های مایعات پمپاژ شده، اشکال و اندازه های متنوعی از پروانه موجود است.

محفظه

محفظه های فن دمنده سانتریفیوژی دارای نازل مکش همراه با هواکش تک لوله ای مارپیچی می باشد. مواد به کار رفته در روکش ها عمدتا مشابه پروانه است. اگرچه بنا به استفاده می توان مواد مختلفی را در تهیه آن به کار برد.

کاور محفظه

کاور به گونه ای ساخته می شود که بدون نیاز به برداشتن پوشش، بتوان پروانه را از لوله ها خارج کرد. قسمت خارجی کاور در دو نسخه خنک و گرم تولید می گردد.

شفت

قطر شفت در کاهش انحراف در ناحیه آب بندی و دستیابی به سرعت انحراف بحرانی موثر است.

پمپ جابجایی مثبت

در این فن دمنده به منظور به دام انداختن هوا روتورهایی تعبیه شده که عبور هوا از درون محفظه را ارائه می دهند. بر خلاف مدل سانتریفیوژی این قطعه حتی در صورت تغییر فشار سیستم نیز حجم ثابتی از هوا را فراهم می سازد. بنابراین مناسب کاربردهای مستعد گرفتگی بوده و در این سیستم ها فشار کافی را ایجاد می کند. این تجهیزات توان تولید تا 1.25 kg/cm2 فشار را دارد و بدین ترتیب گرفتگی مواد را مرتفع می سازد. این مدل فن دمنده در مقایسه با مدل سانتریفیوژی بسیار کندتر عمل کرده و حدود 3600 دور در دقیقه می چرخند. در این قطعات در راستای تسهیل سرعت، حرکت بر مبنای تسمه صورت می گیرد.

پمپ جابجایی مثبت

پمپ جابجایی مثبت

دمنده ها چه مزیت هایی را برای صنایع در بر دارند؟

  • به کمک یک دمنده مناسب، حذف یا جابجایی مقادیر زیادی از هوای ساکن به سرعت میسر می گردد.
  • هزینه عملیاتی این قطعات در مقایسه با کمپرسور هوا بسیار کمتر بوده و بر همین اساس به صرفه است. همچنین راه اندازی، بهره برداری و نگهداری آن آسان می باشد.
  • فن دمنده عملکرد کاهش آلودگی هوا را ارائه می کند. بنابراین در فضاهایی که نیاز به محیطی ایمن و کارایی بالای ماشین آلات دارند، مناسب است.

اجزاء اصلی دمنده ها کدام است؟

این تجهیزات عمدتا از یک پروانه، پوشش، کلکتور ورودی، منحرف کننده، موتور و غیره تشکیل شده اند. چرخ ها و پره های آن هدایت جریان هوا یا گاز را انجام می دهند. تمامی صنایع از جمله کشاورزی، شیمیایی، پزشکی، نفت، گاز، خودروسازی، مواد غذایی، معادن و ساختمان از این ابزار برای فرایندهایی چون تهویه، انتقال، خنک کنندگی، آسپیراسیون، تخلیه و غیره بهره می برند.

 

محصولات مرتبط:

پمپ هواده

پمپ طبقاتی لوارا

 

مقالات مرتبط:

عوامل تعیین کننده در قیمت پمپ هوادهی استخر ماهی

کاربرد پمپ هوادهی یا بلوئر+ مزایا+ معرفی بلوئر ارزن

 

ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

دیدگاه شما

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.