رادوکو | بزرگترین وارد کننده و تامین کننده محصولات صنعتی

چگونه الکتروپمپ های هواده مطابق نیاز صنعت خود را انتخاب کنید؟

چگونه الکتروپمپ های هواده مطابق نیاز صنعت خود را انتخاب کنید؟

به وسیله پمپ مایعات را از یک محل به محلی دیگر می توان منتقل کرد. این فرایند به واسطه نیروی مکانیکی صورت می گیرد. استفاده از این قطعات قدمت بالایی داشته و بر همین اساس انواع متعددی از آنها عرضه شده اند که در ظاهر، ابعاد و کاربرد تفاوت دارند. نوع پمپ بسته به عملکردی که ارائه می دهد و همچنین نیاز صنعت مربوطه انتخاب می شود. در الکتروپمپ های هواده عملیات هوادهی به سیال به واسطه چرخش شفت و پروانه ها در جهت مخالف اعمال می گردد. اگرچه این تجهیزات در گذشته در صنایع فولاد و معدن به کار می رفت، امروزه رایج ترین استفاده آنها در صنعت نفت، گاز، فراوری شیمیایی و تصفیه فاضلاب می باشد.

 

 

چه انواعی از الکتروپمپ های هواده عرضه شده اند؟

سه نوع اصلی دمنده شامل لوب جابجایی مثبت، سانتریفیوژال و راندمان بالا می باشد.

1. پمپ جابجایی مثبت

این تجهیزات عمدتا برای کاربردهای کوچک کاربرد دارند. کنترل خروجی و فشار  به سرعت عملکرد آن وابسته است.

 

پمپ جابجایی مثبت

پمپ جابجایی مثبت

2. دمنده سانتریفیوژی

کاربرد اساسی این دمنده در تصفیه فاضلاب های متوسط تا بزرگ مطرح است. این قطعات با سرعت ثابتی عمل می کنند اگرچه با فشار دادن دریچه ورودی به دمنده، تغییر خروجی جریان هوا میسر می گردد.

پمپ هواده سانتریفیوژی

پمپ هواده سانتریفیوژی

3.دمنده های HST

در کاربردهایی که به حجم زیادی از هوا احتیاج دارند، الکتروپمپ های هواده با راندمان بالا موثر می باشد.

انتخاب اندازه دمنده به چه مواردی بستگی دارد؟

متغیرهای زیادی بر انتخاب اندازه دمنده تاثیرگذار هستند. به طور کلی بار، جریان، پیکربندی مخزن، عمق آب مخزن و کاربرد خاص آن عواملی هستند که پیش از تصمیم گیری می بایست مدنظر قرار گیرند. همچنین در هنگام انتخاب الکتروپمپ های هواده برای استفاده در مراکز درمانی یا تاسیسات شهری، رشد جوامع و افزایش کاربری آن نیز باید پیش بینی شود. با افزودن دستگاه نظارت بر اکسیژن محلول به دمنده می توان کنترل بهتری را به دست آورد. دیگر فاکتورهای موثر در انتخاب نوع پمپ شامل:

  • نوع فناوری آن
  • مانیتورینگ
  • قابلیت های اتصال
  • بهره وری انرژی
  • الزامات بهره وری
  • الزامات خدمات و نگهداری
  • هزینه چرخه عمر
  • سطوح نویز
  • تجهیزات
  • سهولت نصب
  • نوع مکان استفاده

پمپ وکیوم چیست؟

پمپ های خلاء را می توان از جمله الکتروپمپ های هواده به شمار آورد. این تجهیزات به واسطه خارج کردن گاز، خلاء نسبی را ایجاد می کنند. انواع این پمپ شامل:

1. پره ای روتاری

این قطعات از دو فن کارآمد برخوردار بوده و عملکردی بی صدا را ارائه می دهند. روغن کاری خودکار دیگر ویژگی خوب پمپ خلاء پره ای روتاری می باشد.

پره ای روتاری

پره ای روتاری

2. پمپ پلانجر

تعداد پیستون و میزان فشار از جمله قابلیت های متغیر و قابل عرضه در این قطعات می باشند. این پمپ جزئی از Positive displacement pumps بوده و استفاده از آن در فشارهای بالاتر امکانپذیر است. این الکتروپمپ های هواده در انتقال فاضلاب شهری و صنعتی کاربرد گسترده ای دارد.

پمپ پلانجر

پمپ پلانجر

3. پمپ liquid-ring

این قطعه مشابه مدل پره ای روتاری بوده اما در قطعاتی چون پره ها و حلقه چرخان تفاوت دارند. اگرچه پمپ liquid-ring جزء انواع پمپ های وکیوم محسوب می گردد اما به عنوان کمپرسور گاز نیز استفاده دارد. این نوع از الکتروپمپ های هواده با ظرفیت ها و پیکربندی های متعدد از جمله مخزن فولادی ضد زنگ، قطعات ضد زنگ، سیستم های با محفظه آب یکپارچه و جت پرفشار، پمپ انتقال کمکی و غیره در دسترس می باشد.

پمپ liquid-ring

پمپ liquid-ring

4. پمپ وکیوم خنک کننده مایع

این دستگاه قادر به پمپاژ مایعات غیر فرار و لجن از فواصل طولانی بوده و در کاربردهای سنگین و صنعتی استفاده دارد. ظرفیت مخزن بسیار بالای آن (از 3000 تا 6000 گالن) استفاده های این مدل از الکتروپمپ های هواده را در حجم گسترده میسر ساخته است. از جمله قابلیت های این پمپ می توان سوپاپ یکپارچه، شیر تعویض، سیستم روغن کاری اتوماتیک، یاتاقان های صنعتی، آب بند و پره های ضدجرقه با سرعت بالا را نام برد.

5. پمپ water-cooled

تامین آب خنک کننده مبدل های حرارتی به واسطه این دستگاه صورت می گیرد. نرخ جریان پمپ water-cooled به میزان جریان گرمایی که می بایست کنترل کند، بستگی دارد.

 

 

محصولات مرتبط:

ژنراتور برق

شیر اطمینان 

ژنراتور_تک

 

مقالات مرتبط:

نحوه عملکرد پمپ وکیوم

معرفی انواع شیر های کروی

 

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

دیدگاه شما

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.