رادوکو | بزرگترین وارد کننده و تامین کننده محصولات صنعتی

3 نکته اصلی برای انجام تعمیر پمپ آب و جلوگیری از توقف سیستم انتقال سیالات

بدون شک پمپ آب یکی از نیاز های اساسی در بسیاری از خانه ها، مزارع کشاورزی و برخی صنایع مرتبط با سیالات، به شمار می رود. علی رغم رعایت کلیه نکات مربوط به نگهداری پمپ‌ها و انجام سرویس های دوره ای، گاهی اوقات ممکن است خرابی های جزئی و یا کلی در پمپ رخ دهد که سبب عدم دسترسی ساکنین خانه به آب با کیفیت و همچنین توقف فعالیت های صنعتی و کشاورزی شود. در چنین مواقعی تن دادن به انجام تعمیر پمپ آب و یا تعویض آن اجتناب ناپذیر است.

تعمیر تخصصی پمپ آب

تعمیر تخصصی پمپ آب

1. در صورت مشاهده علائم هشدار دهنده زیر، زمان تعمیر پمپ آب شما فرارسیده است

پمپ های آب مدل ها و کارکرد های بسیار متنوعی دارند. برخی از آن ها برای مصارف تخصصی طراحی شده اند؛ بنابراین طبیعی است که ایرادات ایجاد شده در انواع مختلف پمپ آب تفاوت هایی با یکدیگر داشته باشند. با این حال فارق از مدل و نوع پمپ ها، برخی از نشانه ها را می توان به عنوان وجود نقص احتمالی و یا احتمال رخ دادن خرابی در نظر گرفت. بهتر است با مشاهده علائم زیر در اولین فرصت با یک کارشناس مشورت نمایید.

1 مورد انتخاب شده است پاکسازی گذاشتن در

تعمیر پمپ آب با مشاهده نخستین علائم خرابی

مصرف برق، بیش از حالت نرمال

هنگامی که سوپاپ پمپ آب یا سایر مکانیسم های توقف خودکار آن دچار مشکل می شوند، کارکرد مداوم و یا مصرف بی رویه برق را شاهد هستیم. در چنین حالتی عدم رفع ایراد به وجود آمده سبب بروز اشکالات جدی تر در پمپ آب می گردد.

قطع شدن و یا فشار کم آب

یکی از مشکلات رایج در پمپ های آب قطع و وصل شدن متوالی و یا هوا گرفتن لوله ها است. این نقص را با اقدام به موقع می توان برطرف کرد، در حالی که بی توجهی به آن تعمیر را با مشکل مواجه می سازد.

کدر و کثیف بودن آب

گاهی اوقات کدر بودن آب موقتی است که در این صورت جای نگرانی نیست؛ اما اگر پمپ آب به صورت مداوم شن و ذرات ریز را پمپاژ می کند، ممکن است مشکلی در لوله مکش مخزن وجود داشته باشد. باید توجه داشت ذرات شن و ماسه نیروی اصطکاک زیادی را ایجاد می کنند و ممکن است باعث خرابی پروانه ها و یا سایر بخش های پمپ شوند.

صدا های بلند یا غیر عادی

تغییر صدا، یکی از نشانه های رایج برای تعمیر پمپ آب است. وقتی قطعاتی مانند یاتاقان ها، اتصالات و بدنه فرسوده می شوند صدای پمپ تغییر می کند. بی توجهی به صداهایی مانند ریپ زدن، ضربه زدن و گرفتگی می تواند منجر به گسترش خرابی پمپ شود.

توجه به سرویس های دوره ای به علت درگیر بودن قطعات پمپ آب

توجه به سرویس های دوره ای به علت درگیر بودن قطعات پمپ آب

2. دلایل رایج خرابی پمپ های آب چیست؟

پمپ ها مانند تمام قطعات مکانیکی دارای یک بازه زمانی برای کارکرد بهینه هستند که از آن به عنوان عمر مفید یاد می شود. می توان با بازرسی های مرتب و انجام سرویس های دوره ای، عمر سیستم گردش آب را افزایش داد. با این حال گاهی تعمیر پمپ آب امری اجتناب ناپذیر و کاملاً طبیعی است؛ زیرا فرسودگی قطعات به علت وجود نیروی اصطکاک بین آن ها، افزایش یا کاهش ناگهانی جریان برق در سیستم پمپاژ، تغییر ناگهانی فشار پمپاژ، وجود ذرات خارجی معلق در آب، کارکرد مداوم پمپ ها یا عملکرد پمپ با مخزن خالی و بسیاری از فاکتور های دیگر، جزء عواملی هستند که کنترل آن ها اغلب مقدور نیست اما باعث بروز نقص در ساختار الکتریکی یا مکانیکی پمپ ها می شوند.

با استفاده از پمپ های با کیفیت و انجام برخی از نکات مربوط به نگهداری پمپ ها می توان، تعمیر آن ها را به تعویق انداخت.

3. چرا باید پمپ آب را فورا تعمیر کنیم؟

با مشاهده نخستین نشانه های عدم کارکرد صحیح در پمپ ها باید سریعاً نسبت به رفع این ایرادات توسط یک کارشناس مجرب اقدام نمود. پمپ ها نقش اساسی را در سیستم گردش آب و سیالات ایفا می کنند و عدم رسیدگی به موقع به آن ها از چند جهت مشکل ساز خواهد شد:

  • سبب بروز نقص های جدی تر می شود که هزینه بیشتری را دربرخواهد داشت.
  • در چنین حالتی ممکن است تعمیر پمپ آب دیگر به صرفه نباشد و تعویض آن نیز هزینه بر است.
  • عدم توجه به ایرادات جزئی می تواند دسترسی به آب با کیفیت و تمیز را قطع کند.
  • می تواند سبب توقف فعالیت های کشاورزی و صنعتی شود.

 

محصولات مرتبط: 

تعمیر‌پمپ شناور 

تعمیر پمپ کف کش و لجن کش همراه با ضمانت

مقالات مرتبط:

نحوه تعمیر پمپ آب خانگی به چه صورت است؟

نحوه تعمیر کمپرسور استریم

ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

دیدگاه شما

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.