رادوکو | بزرگترین وارد کننده و تامین کننده محصولات صنعتی

انواع مبدل حرارتی صفحه ای

مبدل های صفحه ای کاربرد گسترده ای دارند که یکی از معروف ترین آن ها مبدل حرارتی صفحه ای می باشد، در این نوع مبدل قسمت نازک فلزی وجود دارد که حرارت بین هوای سرد و گرم از طریق آن مبادله می شود. در مبدل صفحه ای، شکل خاص صفحات باعث به وجود آمدن به هم ریختگی جریان سیال ها و در نتیجه افزایش انتقال حرارت می شود. مبدل حرارتی صفحه ای سایز کوچکتری نسبت به مبدل پوسته لوله سنتی دارد و مبدل صفحه ای تقریبا ۵ برابر کوچکتر از مبدل سنتی می باشد. مبدل های صفحه ای چند زیرشاخه دارند که ما قصد داریم در این مقاله از سایت رادوکو در مورد انواع آن ها صحبت کنیم، بنابراین برای کسب اطلاعات بیشتر تا پایان این مقاله جذاب همراه ما باشید.

مبدل حرارتی صفحه ای چیست؟

مبدل صفحه ای از چند صفحه موازی تشکیل شده که این صفحات در کنار هم قرار می گیرند و کانال انتقال هوا را به وجود می آورند. صفحات این مبدل ها اغلب از جنس استیل می باشند که توسط واشرهای لاستیکی کانال ها، آب بندی شده اند‌. در مبدل حرارتی صفحه ای اعوجاج نیز وجود دارد، در واقع این اعوجاج آشفتگی انتقال هوا را به وجود می آورند. آشفتگی که اعوجاج به وجود می آورد، سرعت انتقال را به شدت افزایش می دهد و در کنار آن روند انتقال حرارت هم افزایش پیدا می کند.

همانطور که گفتیم مبدل های حرارتی پرکاربردترین نوع مبدل ها می باشد که از آن در صنایع مختلفی مثل صنایع غذایی، بهداشتی و… بسیار استفاده می شود.

شکل کلی مبدل صفحه ای

شکل کلی مبدل صفحه ای

مبدل حرارتی صفحه ای چگونه کار می کند؟

داخل مبدل های صفحه ای، صفحات ضخیمی وجود دارد که در کنار هم قرار گرفته اند و در بین آن ها فضای خالی ایجاد می شود. در مبدل صفحه ای لوله ای مربوط به انتقال هوا و یا گاز سرد و لوله دیگری برای سیال های گرم وجود دارد که این لوله ها به شکل یکی در میان به صفحات ذکر شده متصل می شوند.

در همان تایم مبدل حرارتی صفحه ای، حرارت را در بین دیواره های بین سیال به جریان در می آورد، در نتیجه می توان گفت که جریان حرارت از طریق صفحات، میان سیال ها انجام می شود. از آنجایی که گفتیم مبدل های صفحه ای کاربرد گسترده ای دارند از آن ها در صنایع مختلفی استفاده می شود‌.

انواع مبدل حرارتی صفحه ای

مبدل ها با توجه به نیاز صنایع مثل دما، فشار، نوع هوا، گاز و سایر موارد دیگر، طراحی و تولید می شوند. مبدل ها انواع مختلفی دارند که شامل:

  1. واشردار:

منظور از مبدل صفحه ای واشردار، تعدادی از صفحات نازک است که شکل آن ها به صورت چین دار و یا موج دار است. کار مبدل حرارتی صفحه ای واشر دار جدا کردن هوا یا گاز (سیال) سرد و گرم می باشد. مبدل واشردار به گونه ای طراحی شده است که در قسمت صفحات آن قطعاتی وجود دارد که در دو نوع ماده می تواند گرما را به خوبی منتقل کند.

مبدل صفحه ای واشردار

  1. مبدل صفحه ای نیمه جوشی:

همانطور که از اسمش پیداست کار این نوع مبدل حرارتی صفحه ای جوش دادن صفحات به شکل دو به دو است که در نتیجه صفحات نیمه جوش را به وجود می آورد. برای سیالاتی که خورده جوش بالایی دارند از مبدل نیمه جوش استفاده می شود. در مبدل نیمه جوش فقط یک نوع واشر استفاده می شود که آن هم گسکت هایی با حلقه نازل می باشد.

سخن پایانی

برای خرید مبدل حرارتی چه کمپانی را در نظر دارید؟ قطعا همه ما به دنبال خرید بهترین و با کیفیت ترین وسایل و ابزار ها هستیم اما سوال این است که از کجا این مبدل را خرید کنیم؟ بهترین انتخاب برای خرید مبدل حرارتی صفحه ای شرکت رادوکو   است، مطمئن باشید که شرکت رادوکو تمام محصولات را با کیفیت، با دوام و قیمتی مناسب به فروش می رساند. این فروشگاه اینترنتی با چندین سال سابقه و تجربه توانسته جایگاه ویژه ای را در انواع صنایع به خود اختصاص بدهد.

مبدل ها انواع متفاوتی دارند که یکی از آن ها مبدل صفحه ای است که از مجموعه ای چند صفحه ای از جنس فولاد ضد رنگ تشکیل شده است. مبدل حرارتی صفحه ای انواع مختلفی دارد که کاربرد گسترده ای در صنعت های متفاوتی مثل صنعت غذایی، بهداشتی و درمانی دارد. مبدل ها یا واشر دار و یا نیمه جوشی هستند که توضیحات لازم راجع به آن ها داده شد.

مبدل ها صفحه ای برند در ایران

مبدل ها صفحه ای برند در ایران

ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

دیدگاه شما

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.