رادوکو | بزرگترین وارد کننده و تامین کننده محصولات صنعتی

انواع پمپ آب صنعتی در دنیای مدرن و پیشرفته

انواع پمپ آب صنعتی در صنایع چه کاربردی دارند؟

پمپ آب وسیله ای است برای افزایش فشار آب جهت انتقال آن از یک موقعیت به موقعیت دیگر استفاده می شود. انواع پمپ آب مدرن در سراسر جهان جهت تامین آب مورد نیاز برای مصارف کشاورزی، صنعتی، شهری و مسکونی مورد استفاده قرار می گیرند. پمپ های مذکور جهت انتقال فاضلاب در کارخانه های فرآوری آن، استفاده می شوند. انواع پمپ آب صنعتی که اخیراً تولید و ارائه شده اند با کمک نیروی الکتریکی کار می کنند اما با این حال از منابع انرژی دیگری نیز استفاده می کنند. به عنوان مثال از سوخت های بنزینی و دیزلی نیز استفاده شده است. لازم به ذکر است که در برخی از مناطق دور افتاده نیز مانند: بیابان ها، ممکن است از پنل های خورشیدی جهت تامین برق پمپ های کوچک استفاده شود.

انواع پمپ آب با توجه به مکانیزم های خاصی که در ساختار خود دارند سبب جریان سیالات می شوند.

انواع پمپ آب با توجه به مکانیزم های خاصی که در ساختار خود دارند سبب جریان سیالات می شوند.

انواع مختلف پمپ های آب

انواع پمپ آب دینامیکی

انواع پمپ آب صنعتی دینامیکی از نوع سرعتی بوده در آن ها با افزایش میزان سرعت جریان، انرژی جنبشی به سیال اضافه می شود. این افزایش سرعت در هنگام تخلیه کاهش یافته و به فشار تبدیل می شود. این تغییر در انرژی توسط قانون اول ترمودینامیک تعریف شده است.

انواع پمپ آب دینامیکی عبارتند از:

  • انواع پمپ های آبی دینامیکی که افزاینده سرعت هستند.
  • انواع پمپ های آبی دینامیکی که دارای انرژی مداوم می باشند.
  • انواع پمپ های آبی دینامیکی که انرژی جنبشی را افزایش می دهند تا میزان فشار افزایش یابد.

انواع پمپ های جا به جایی مثبت

این نوع از انواع پمپ آب صنعتی با به دام انداختن مقدار معینی حجم محبوس شده در خط تخلیه موجب می شود تا سیال به حرکت در بیاید. بسیاری از انواع پمپ های جا به جایی مثبت از یک حفره در حال گسترش روی سر مکش و یک حفره کاهشی در سر تخلیه استفاده می نمایند.با انبساط حفره موجود بر روی سر مکش، مایع به داخل پمپ وارد وارد شده و با فرو ریختن حفره، سیال از سمت تخلیه خارج می شود.

انواع پمپ های جا به جایی مثبت دورانی

انواع پمپ آب صنعتی تحت عنوان پمپ های دورانی در صنایع بسیار کارآمد و مهم هستند. این پمپ ها از این لحاظ مهم اند چون می توانند سیالات ویسکوز را با افزایش ویسکوزیته دست کاری کنند. لازم به ذکر است که اگر این پمپ ها با سرعت زیادی بچرخند، مایعات موجود در آنان فرسوده می شود.

پمپ های آب رفت و برگشتی با جا به جایی مثبت، میزان فشار سیالات را از درون پمپ به سمت بیرون هدایت می کند.

پمپ های آب رفت و برگشتی با جا به جایی مثبت، میزان فشار سیالات را از درون پمپ به سمت بیرون هدایت می کند.

انواع پمپ های رفت و برگشتی با جا به جایی مثبت

پمپ های رفت و برگشتی که از انواع پمپ آب صنعتیمی باشد، سیال را با استفاده از یک یا چند پیستون نوسانی، انتقال می دهند، این در حالی است که دریچه های موجود عبور سیال را به جهت دلخواه محدود می کنند. لازم به ذکر است که پمپ صنعتی ابتدا باید پیستون را به سمت بیرون بکشد تا فشار در محفظه کاهش یابد و در ادامه عمل مکش رخ دهد. همان طور که پیستون به عقب باز می گردد، محفظه فشار را بالا می برد و فشار داخلی پیستون با بازکردن دریچه تخلیه، سیال را با سرعت بسیار زیادی به خط تحویل، رها می کند.

انواع مختلف پمپ های آبی صنعتی در صنایع گوناگون و مختلف کاربرد های بسیاری دارند.

انواع مختلف پمپ های آبی صنعتی در صنایع گوناگون و مختلف کاربرد های بسیاری دارند.

انواع پمپ های گریز از مرکز

این نوع پمپ از مرکز متداول که شامل یک یا چند پروانه متصل به یک شفت پمپ دوار می باشد. این اجزا انرژی مورد نیاز برای هدایت سیال فراهم می کنند. چرخش پروانه های با محور پمپ، انرژی مکانیکی دینامیکی موتور را به انرژی مورد نیاز برای سیالات فراهم می کند.

انواع پمپ سانترفیوژ محوری

انواع پمپ آب صنعتی تحت عنوان سانترفیوژ محوری که جریان پمپ شده تحت فشار را از لوله های پایین دست خارج می نماید در مقابل، پمپ های محوری حرکت سیال را با نیروی بالا بر که توسط پره های پروانه خود فراهم می کنند.

محصولات مرتبط:

شیر برقی هانتر

شیر توپی کیتز

مقالات مرتبط:

انواع پمپ آب کشاورزی با عملکرد های مختلف

پمپ ساید چنل مورد نیاز انواع صنایع

ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

دیدگاه شما

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.