رادوکو | بزرگترین وارد کننده و تامین کننده محصولات صنعتی

همه چیز درباره پمپ بلوور

پمپ بلوور

پمپ بلوور نوعی دستگاه هوادهی جابجایی مثبت می باشد که در صنعت برای هوادهی و مکندگی استفاده می شود. پمپ ها امروزه جایگاه بسیار ویژه ای را در صنایع به عهده دارند که به کمک آن ها بسیاری از فعالیت های دشوار با سرعت بیشتری صورت می پذیرد. به کمک این دستگاه می توان جریان هوای سالم بدون هر گونه روغن و یا دیگر ذرات تولید کرد. وجود این جریان هوا برای برخی مراکز صنعتی ضروری بوده و به همین دلیل این پمپ نقش مهمی را ایفا می کند. در این مقاله تصمیم داریم تا به بررسی بیشتر این محصول و تمام اطلاعاتی که از آن باید بدانید بپردازیم. با ما همراه باشید.

ساختار پمپ بلوور

آگاهی کامل از ساختار پمپ بلوور و اجزای مختلف آن باعث می شود تا کار با آن ساده تر گردد.

آگاهی کامل از این دستگاه و اجزای مختلف آن باعث می شود تا کار با آن ساده تر گردد.

دانستن و آشنایی با اجزای مختلف پمپ بلوئر باعث می شود تا بتوانید راحت تر با آن کار کنید به همین دلیل اگر اطلاع چندانی از این موضوع ندارید، ادامه مطلب را از دست ندهید.

بدنه این محصول از جنس چدن بوده و در داخل آن چندین پره وجود دارد که به یاتاقان های ضد اصطکاک متصل می شوند. صفحاتی به نام هد پلیت که یاتاقان ها به آن متصل می شوند‌، پره های موجود در دستگاه را ثابت نگه می دارد. در پمپ های بلوئر ورودی و خروجی دستگاه محل قرار گیری این صفحات می باشد که جایگاه ثابتی نداشته و بسته به نیاز مصرف کننده می توان مکان آن ها را تغییر داد.

در طراحی عمودی از این دستگاه، مکان های ورودی و خروجی پمپ در بالا و پایین آن قرار داده می شوند و در طراحی افقی این بخش ها در طرفین دستگاه قرار دارند.

بدنه پمپ بلوور از چدن بوده که متناسب با عملکرد آن می باشد.

بدنه پمپ بلوور از چدن بوده که متناسب با عملکرد آن می باشد.

دیواره های جانبی پمپ بلوور که اتاقک هوای آن را تشکیل می دهند، از رزین آهنی با کیفیت تهیه شده اند و گونه ای در کنار هم قرار گرفته اند که لرزش پایینی در پره ها اتفاق بیفتد.

در مراکز فروش، این محصول در دو نوع دو و سه لوب عرضه می شود که انتخاب آن بسته به شرایط و نیاز مصرف کننده دارد. جالب است بدانید که به دلیل شکل طراحی و ساختار، این دستگاه می تواند تا ۱۰۰ میلی بار را هم بدون وجود هر گونه پمپ پشتیبان ایجاد کند.

کاربرد پمپ بلوور

روتس بلوئر استفاده های زیادی در صنایع مختلف دارد.

هواده بلوور استفاده های زیادی در صنایع مختلف دارد.

مزایای و طراحی بسیار خاص این محصول آن را برای استفاده در مراکز بسیار مختلفی مناسب ساخته است. از صنعت خودروسازی، بسته بندی محصولات تا تصفیه فاضلاب های خانگی و سیستم های انتقال مواد همه از صنایعی می باشند که امکان استفاده از این دستگاه در آن ها وجود دارد. اما عموما از پمپ بلوور در مراکز تصفیه فاضلاب های خانگی استفاده می شود چرا که طراحی آن ها به گونه ای است که برای این مراکز بیشترین کارایی را خواهد داشت.

ضمن این که در مقایسه‌ با دیگر نمونه های موجود در بازار برای چنین مراکزی به صرفه تر هم می باشد و از این رو گزینه بسیار مناسبی برای چنین مراکزی محسوب می شود. استخر های تصفیه آب از دیگر مراکزی است که استفاده از این پمپ ها در آن باعث کاهش قابل ملاحظه فرآیند های انجام شده می شود و به همین دلیل هم در این مراکز پر استفاده می باشد.

مزایای استفاده از پمپ بلوور چیست؟

پمپ روتس بلوئر به منظور هوادهی و مکندگی در صنایع استفاده می شود.

پمپ روتس بلوئر به منظور هوادهی و مکندگی در صنایع استفاده می شود.

همان طور که در بخش قبلی هم به آن اشاره شد، پمپ بلوور توانایی تزریق هوای فشرده بدون هر گونه روغن و دیگر ذرات را دارد و از این رو قابل استفاده برای مراکز صنعتی می باشد. طراحی این محصول به صورتی است که دوام نسبتا بالایی داشته و می تواند در شرایط سخت هم با راندمان بسیار بالایی کار کند.

چیزی که می توان آن را در کمتر نمونه موجود در بازار مشاهده کرد. در کنار این موارد باید به این نکته هم اشاره کرد که نگه داری و تعمیرات بسیار ساده و کم هزینه بوده و به همین دلیل از به صرفه ترین و کارآمد ترین انواع پمپ برای هوادهی و یا مکندگی می باشد.

محصولات مرتبط:

شیر پروانه ای تفلونی

شیر پروانه ای ویفری

مقالات مرتبط:

انواع پمپ آب 

پمپ صنعتی و ویژگی‌های پمپ‌های صنعتی

ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

دیدگاه شما

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.