رادوکو | بزرگترین وارد کننده و تامین کننده محصولات صنعتی

نحوه کارکرد گیربکس ژنراتور و بررسی اجزای آن

 همانطور که می دانید، امروزه وسایل صنعتی گوناگونی را می توان در فروشگاه ها و سطح بازار مورد مشاهده قرار داد. اغلب این لوازم، برای این که بتوانند به فعالیت خود بپردازند، نیاز به یک گیربکس ژنراتور و یا گیربکس صنعتی خواهند داشت. بسیاری از افراد ممکن است با نحوه کار این قطعه به خوبی آشنا نباشند، به همین خاطر باید بگوییم گیربکس های صنعتی میان منبع توان و مصرف کننده توان قرار می گیرد و می تواند توان مناسب را مصرف کننده توان انتقال دهد.

معرفی و بررسی انواع گیربکس های صنعتی

معرفی و بررسی انواع گیربکس های صنعتی

انواع گیربکس های ژنراتور

لازم است بدانید گیربکس ژنراتور و یا گیربکس های صنعتی، دارای انواع متنوعی می باشند که تمامی آن ها مزایا و معایب مخصوص به خود را دارند. برخی از انواع گیربکس های ژنراتور عبارت اند از:

  • گیربکس صنعتی کاهنده

اولین و محبوب ترین نوع از گیربکس های ژنراتور، می توان به گیربکس صنعتی کاهنده اشاره نمود. گیربکس های کاهنده اگر چه سرعت کمی را در بر دارند، اما می توان گفت قدرت نسبتا بالایی را دارا است و می تواند تمامی نیاز های مشتریان خود را برطرف سازد. این محصول، اغلب مابین موتور و محرک قرار گرفته و توان مورد نیاز محرک را از کاهش الکتروموتور تامین کرده و آن را انتقال می دهد.

استفاده از گیربکس های صنعتی در صنایع گوناگون

استفاده از گیربکس های صنعتی در صنایع گوناگون

  • گیربکس صنعتی افزاینده

از دیگر گیربکس ژنراتور، می توان به گیربکس های افزاینده اشاره کرد. این گیربکس ها به تازگی مورد توجه افراد بسیاری قرار گرفته اند و فروش آن ها به اوج خود رسیده است. همانطور که از نام این محصول پیدا است، می توان گفت گیربکس های افزاینده اگر چه قدرت کمتری را نسبت به گیربکس های کاهنده دارند، اما از سرعت بسیار بالایی بهره مند هستند و هنگامی که دور الکتروموتور افزایش می یابد، گشتاور محرک را تامین می سازد.

بسیاری از افراد ممکن است با خود بپرسند از گیربکس ژنراتور افزاینده در چه صنایعی می توان استفاده نمود؟ در پاسخ به چنین سوالاتی لازم است بگوییم گیربکس های صنعتی افزاینده در صنایع مختلفی استفاده می گردند که از نمونه آن ها می توان به صنایع پتروشیمی و نیروگاهی اشاره کرد.

معرفی و بررسی اجزای گیربکس های ژنراتور

حال که از مهم ترین نوع گیربکس های ژنراتور به خوبی آگاه شده اید، وقت آن است با اجزای به کار رفته در آن ها نیز آشنا شوید. برخی از اجزای ضروری و به کار رفته در گیربکس های صنعتی به شرح زیر می باشند:

  • پوسته گیربکس

یکی از اصلی ترین ارکان گیربکس ژنراتور، می توان به پوسته گیربکس اشاره کرد.  این پوسته در جنس های گوناگونی طراحی و تولید می گردند که از محبوب ترین جنس های برای آن، چدن می باشد. بسیاری از افراد ممکن است ندانند کاربرد این قطعه را، به همین خاطر باید بگوییم دنده ها در پوسته های گیربکس قرار می گیرند.

دارا بودن گیربکس های ژنراتور از شفت های ورودی و خروجی

دارا بودن گیربکس های ژنراتور از شفت های ورودی و خروجی

  • شفت های ورودی و خروجی

از دیگر قطعات و اجزای گیربکس ژنراتور، می توان به شفت های ورودی و خروجی اشاره کرد. شفت های ورودی و خروجی اغلب از جنس فولاد هستند و در برابر ضربات بسیار مقاوم عمل می کنند.

  • یاتاقان

یاتاقان از مهم ترین اجزای تشکیل دهند گیربکس های صنعتی محسوب می شوند و وجود آن ها ضروری خواهد بود. همانطور که می دانید، شفت های ورودی و خروجی بار های زیادی دارند که این بار ها می بایست توسط یاتاقان ها تحمل گردد تا فشاری بر روی محرک وارد نشود.

  • نشت بند

نشت بند از دیگر اجزایی است که درون پوسته گیربکس ژنراتور قرار می گیرد و می تواند از ورود گرد و غبار به بیرینگ ها تا حد بسیار زیادی جلوگیری نماید. لازم است بدانید نشت بند ها با نام های دیگری همچون کاسه نمد یاد می شوند.

سخن پایانی

همانطور که تاکنون متوجه شده اید، برای انتقال توان از منبع توان به محرک، همواره می بایست از گیربکس های صنعتی استفاده نمود. گیربکس ها توسط شرکت های گوناگونی طراحی و تولید می گردند که افراد می بایست با توجه به نوع نیاز و بودجه شان به خریداری آن ها بپردازند. امیدواریم با مطالعه مطالب فوق بتوانید سوالات و ابهامات ذهن خود را نسبت به گیربکس ژنراتور برطرف کرده و در صورت لزوم اقدام به تهیه آن فرمایید.

 

محصولات مرتبط:

گیربکس سایکلو

گیربکس آویز یا گیربکس شافت موازی

مقالات مرتبط:

مشخصات و قیمت گیربکس حلزونی

نصب گیربکس صنعتی چگونه انجام می شود؟

 

ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

دیدگاه شما

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.