رادوکو | بزرگترین وارد کننده و تامین کننده محصولات صنعتی

نحوه تعمیر کمپرسور استریم

کمپرسورهای استریم برای این که بتوانند در دراز مدت به خوبی کار کنند، لازم است مورد تعمیر و نگهداری قرار بگیرند. در فرآیند تعمیر کمپرسور استریم لازم است که فردی مجرب بتواند با تمامی اجزای آن آشناییت کافی داشته باشد. تعمیر چنین کمپرسورهایی نیاز به دقت و توجه بسیار زیادی دارد و هرگونه اشتباه می تواند دستگاه برای به طور کل معیوب کند. همچنین آشنا بودن با انواع و اقسام مدل های آنها از دیگر مواردی است که حتماً باید یک متخصص آن را بلد باشد. به هر حال در این مقاله قصد داریم که نحوه تعمیر کردن کمپرسور استریم را آموزش دهیم و با بخش های مختلف این دستگاه بیشتر آشنا شویم.

مقاله روز : 18 ایراد متداول و نحوه تعمیر کمپرسور اسکرو 

آشنایی با اجزای کمپرسور استریم

در عکس زیر هر یک از بخش های مختلف یک کمپرسور آورده شده است. شما برای تعمیر کمپرسور استریم باید با تمامی اجزای آن آشنایی داشته باشید؛ شما با شناخت بیشتر می توانید هر کدام از نارسایی یا درست کار نکردن دستگاه را تعمیر کنید.

پمپ کمپرسور؛ قلب دستگاه به حساب می آید

الکتروموتور

استارت مگنتی که در صورت نیاز تعمیر می شود

ورودی هوا و خود فیلتر هوا

فولی تسمه بزرگ

محافظ تسمه

پرشر سوئیچ

شلنگ تخلیه 1.4 اینچ فشار

شیر اطمینان قابل تنظیم

شیر ورودی سیستم خنک کاری که دارای فن خنک کننده است

گیج فشار

مسیر تخلیه

مخزن هوای فشرده

شیر خروجی هوای فشرده

شیر تخلیه آب مخزن

آشنایی با اجزای کمپرسور

آشنایی با اجزای کمپرسور

زمان هایی که دستگاه نیاز به تعمیر دارد

دستگاه با داشتن علائمی می تواند به ما این هشدار را بدهد که، نیاز به تعمیر دارد. در این فرایند تعمیر کمپرسور استریم شما باید نسبت به این علائم هشیار باشید. در زیر این علامت ها را بررسی می کنیم و نحوه تعمیر آن را نیز نشان داده ایم.

کمپرسور بیش از حد از خود گرما می دهد

کم بودن روغن می تواند منجر به گرم شدن بیش از اندازه کمپرسور شود. در صورتی که آنها را چک کردید و متوجه شدید که مشکل از روغن نیست، بهتر از خطوط روغنی را مورد بررسی قرار دهید. احتمال این که این خطوط دچار انسداد شده باشد، زیاد است.

شما با تعمیر کمپرسور استریم به راحتی می توانید گرمای بیش از حد تولید شده را به حالت نرمال برگردانید. زمانی که خواستید پمپ آب را تعمیر کنید، حتماً در ابتدا فیلتر روغن را بررسی کنید. کثیفی فیلتر روغن این مشکل را می تواند رفع کند. پره ها مسئول خنک کردن دستگاه را دارند. در صورتی که آنها با گرد و غبار پوشیده شده باشند، نمی توانند وظیفه خود را به خوبی انجام دهند. در نتیجه به تمیز کردن آنها بپردازید.

کم کردن باد پمپ روغن

هنگام تعمیر کمپرسور استریم پمپ باد می تواند دچار مشکل شود که از جمله شایع ترین اتفاق ها است. در نتیجه باید ابتدا فیلتر مخزن جدا کننده را بررسی کنید و در صورت نیاز آن را تعویض کنید. یکی دیگر از مشکلات می تواند گرفتگی در بخش Scavenge  باشد. در نتیجه حتماً برای تعمیر این قسمت را نیز مورد بررسی قرار دهید.

فشار هوای خروجی بالا می رود

وجود مشکل در پرشر سوئیچ می تواند فشار هوای خروجی را افزایش دهد که با تعمیر این قسمت به حالت اولیه خود بر می گردد. همچنین بهم خوردن تنظیمات پرشر سوئیچ نیز از دیگر عواملی است که باید به آن توجه نمود. در نتیجه بهتر است ابتدا تنظیمات آن را چک کنید و سپس به تعمیر خود قطعه بروید. در تعمیر پمپ باد فشار غیر عادی می تواند مسئله ساز باشد. به همین دلیل باید برای تعمیر کمپرسور استریم آن را به یک متخصص بسپارید.

تعمیر کمپرسور استریم

تعمیر کمپرسور استریم

کافی نبودن میزان فشار پمپ باد

کثیف شدن فیلتر هوای خروجی می تواند باعث کاهش فشار پمپ باد شود. به همین دلیل شما می توانید با تمیز کردن یا تعویض، آن را تعمیر کنید. از دیگر دلایلی که می تواند فشار پمپ را کم کند، فیلتر سپراتور است. به همین دلیل باید این فیلتر را تعویض یا تعمیر نمود. برای این که از هزینه های اضافی جلوگیری کنید، می توانید فیلتر را به کمک یک متخصص شست و شو دهید. همچنین شیلنگ هوا را به درستی چک کنید. نشتی در آنها می تواند در فشار اختلال ایجاد کند. از دیگر عوامل تسمه های پمپ باد است، آنها نیز می توانند در بروز اختلال، تاثیرگذار باشند.

 

مقالات مرتبط: 

تعمیر کمپرسور هوا 

دیدگاه شما

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.