رادوکو | بزرگترین وارد کننده و تامین کننده محصولات صنعتی

چگونه می توان در هنگام خرید پمپ، به روش درست عمل کرد| نحوه انتخاب پمپ

 همه شما به خوبی می دانید که پمپ ها چه دستگاه هایی هستند و چه کار هایی انجام می دهند. نحوه انتخاب پمپ بسیار حائز اهمیت است؛ چرا که شما را برای رسیدن به یک انتخاب درست، راهنمایی می کند. اگر مقاله های قبلی ما را خوانده باشید، به خوبی می دانید که پمپ‌ها انواع متفاوتی دارند و هر کدام کاربرد مخصوص به خودش را دارد؛ پس درست انتخاب کردن این محصولات، خیلی مهم است. ما در این مقاله سعی می کنیم تا عواملی که بر روی انتخاب پمپ مورد نظر شما اثر می گذارد را بررسی کنیم تا شما به خوبی بتوانید یک انتخاب ایده آل داشته باشید.

نحوه انتخاب پمپ

معیار ها و پارامتر های متفاوتی وجود دارند که شما با مراجعه کردن به این پارامتر ها می توانید به یک انتخاب صحیح دست پیدا کنید. بنابراین با دقت کردن به این عوامل، می توانید پمپی را خریداری کنید که عمر طولانی مدت و کارایی بالایی داشته باشد. همان طور که گفته شد؛ پمپ ها مدل های متفاوتی دارند که از نوع آتش نشانی گرفته تا بوستر ها و پمپ های خانگی را شامل می شود؛ بنابراین در نحوه انتخاب پمپ باید به نوع پمپی که مورد نیازتان می باشد، دقت کنید.

از طرفی برند های تولید کننده این پمپ ها نیز با یک دیگر متفاوت هستند؛ برند های تولید کننده کوچک و بزرگی وجود دارند که با قیمت های متفاوت به فروش انواع پمپ می پردازند. جدا از نوع برند، مقدار دبی و مقدار فشار هم از جمله عواملی هستند که بر نحوه انتخاب پمپ اثر می گذارند. باید بدانید که بین دبی و فشار پمپ رابطه عکس وجود دارد؛ یعنی یک پمپ ایده آل، پمپی است که اگر دبی بالایی دارد، فشار آن کم باشد و برعکس.

نکات مهم در هنگام خرید انواع پمپ

نکات مهم در هنگام خرید انواع پمپ

پارامتر های مهم در انتخاب پمپ

به طور کلی پارامتر هایی که در نحوه انتخاب پمپ به شما کمک می کنند، شامل موارد زیر هستند.

پس شما با دقت کردن به این موارد می توانید یک انتخاب خوب داشته باشید.

  • در انتخاب پمپ مورد نظر، دقت به با کیفیت بودن قطعات پمپ بسیار مهم است، پس به کیفیت قطعات محصول دقت کنید.
  • حواستان به این نکته باشد که در نحوه انتخاب پمپ، حتما به گارانتی و ضمانت نامه پمپ توجه کنید.
  • اغلب پمپ ها از خودشان سر و صدا تولید می کنند، اما برخی از آن ها هم صدای کمی تولید می کنند؛ پس ببینید پمپ مورد نظرتان را در چه محلی می خواهید قرار بدهید. اگر محل قرار گیری پمپ، نزدیک به شما و اطرافیانتان می باشد، بهتر است از پمپ هایی با سر و صدای کمتر استفاده کنید.
  • فاکتور مهم بعدی در نحوه انتخاب پمپ، وزن پمپ و اندازه ابعاد آن می باشد.
  • حتما پمپی را خریداری کنید که راندمان و بازده زیاد، اما استهلاک کمی داشته باشد.
  • از طرفی یک پمپ خوب، پمپی است که به راحتی بتوان آن را نصب کرد و از نظر اقتصادی هم مقرون به صرفه باشد.
  • در هنگام خرید پمپ دقت کنید، پمپی را خریداری کنید که در مصرف انرژی و برق صرفه جویی کند.
  • از طرفی به این نکته هم دقت کنید که در هنگام خرید، پمپی را انتخاب کنید که در صورت خراب شدن، بتوان آن را تعمیر کرد و قطعاتش در دسترس باشد.

نحوه انتخاب پمپ و عوامل موثر در یک انتخاب درست

نحوه انتخاب پمپ و عوامل موثر در یک انتخاب درست

برند تولید کننده محصولات

در تیتر های قبلی گفته بودیم که برند های تولید کننده انواع پمپ، می توانند بر روی نحوه انتخاب شما تاثیر گذار باشند. کشور های متعددی اقدام به ساخت انواع پمپ می کنند، کشور هایی مثل ایتالیا، آلمان، ترکیه، چین، ایران و …

پس به جرات می توانیم بگوییم که توجه کردن به برند تولید کننده پمپ در نحوه انتخاب پمپ بسیار مهم است؛ چرا که پمپ هایی که توسط برند های معتبر ساخته شده اند، عمر طولانی تری دارند.

برند تولید کننده پمپ، پارامتری مهم برای انتخاب پمپ

برند تولید کننده پمپ، پارامتری مهم برای انتخاب پمپ

سخن پایانی

پس از خواندن این مقاله متوجه می شوید که عوامل متفاوتی می تواند به شما کمک کنند تا یک انتخاب درست داشته باشید، عواملی مثل برند پمپ ها، انواع آن ها، قیمت و عوامل متفاوت دیگر.

در هنگام خرید پمپ باید به گارانتی، حجم، دبی، فشار، گارانتی و پارامتر های دیگر هم توجه کرد تا در نحوه انتخاب پمپ، بتوان به یک انتخاب درست رسید.

اگر می خواهید انتخاب درستی در خرید انواع پمپ داشته باشد، گروه ما یعنی گروه رادوکو، در این کار به شما کمک می کند. متخصصان ما به شما کمک می کنند و شما می توانید از آن ها مشاوره بگیرید تا هر نوع پمپ و هر تجهیزاتی که نیاز دارید را خریداری کنید.نحوه انتخاب پمپ و عوامل وابسته به آن

نحوه انتخاب پمپ و عوامل وابسته به آن

محصولات مرتبط: 

پمپ افقی طبقاتی ابارا مدل MATRIX 5-5T/1.3

پمپ‌آب

مقالات مرتبط:

از کجا فرق پمپ پنتاکس اصل و تقلبی را متوجه شویم؟

آنچه که درباره تشخیص پمپ آب پنتاکس اصل لازم است بدانید

 

ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

دیدگاه شما

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.