رادوکو | بزرگترین وارد کننده و تامین کننده محصولات صنعتی

با موتور برق دیزل و کاربرد و ویژگی های آن آشنا شوید.

موتور برق دیزل

موتور برق دیزل دستگاهی است که با استفاده از موتور قدرتمند کار کرده و وظیفه تامین انرژی الکتریکی مورد نیاز را به عهده دارد. این تجهیزات در واحد‌های صنعتی و خانگی استفاده می شوند. این دستگاه ها از قدرتمندترین موتورهای تولید کننده برق‌ هستند که از طول عمر بالایی برخوردار می باشند.  موتور دیزلی برای عملکرد و تولید انرژی الکتریکی به سوخت دیزل نیاز دارد. برخی موتور برق ها از سایر سوخت ها نظیر گاز طبیعی و سوخت های مایع مصرف می کنند. از آنجایی که این دستگاه ها از سوخت گازوئیل مصرف می کنند به آن ها موتور برق های دیزل می گویند.

در مورد موتور برق دیزل چه می دانید؟

موتور برق ها در مکان هایی که به شبکه برق دسترسی نداشته باشد به عنوان منبع تغذیه اضطراری استفاده می شوند. به طور کلی وظیفه اصلی این دستگاه ها تبدیل انرژی مکانیکی به الکتریکی می باشد. اندازه موتور دیزل اهمیت بسیار زیادی دارد بنابراین در هنگام تهیه این دستگاه اندازه آن را مد نظر قرار دهید. موتور برق ها در توان های مختلفی موجود هستند. موتور برق دیزلی بزرگ توان بالاتری داشته و از عملکرد بهتری برخوردار است. موتور برق های بزرگ تحمل فشار بالاتری داشته و برای مصارف صنعتی مناسب می باشند. به طور کلی موتورهای دیزل نسبت به سایر دستگاه ها برتری بیشتری دارند. این تجهیزات مقرون به صرفه تر هستند زیرا قیمت گازوئیل نسبت به سایر سوخت ها ارزان تر است.

موتور برق دیزل در مقایسه با سایر دستگاه ها دارای بازدهی بیشتر می باشد. موتورهای پرتابل عمل تولید برق را به خوبی انجام می دهند. موتور برق های گازوئیلی در حین کار صدای بیشتری از موتورهای بنزینی تولید می کنند. هر چند بهره مندی از محفظه های عایق صدا در طراحی این دستگاه تا حدودی توانسته مشکل صدای زیاد را از بین ببرد. محفظه یا کانوپی تعبیه شده در این دستگاه با اینکه میزان صدا را کاهش می دهد اما سبب افزایش وزن دستگاه شده است.

مزایای موتور برق های دیزلی
مزایای موتور برق های دیزلی

آیا با مزایای موتور برق گازوئیلی آشنا هستید؟

موتور برق های گازوئیلی به دلیل مصرف سوخت ارزان تر نسبت به سایر دستگاه های مشابه مزایای بیشتری دارند. علاوه بر سوخت مصرفی، نوع ساختار این تجهیزات آن ها را نسبت به موتور برق های دیگر متمایز کرده است. از جمله مزایای موتور برق دیزل می توان به دوام و استحکام بالای آن ها اشاره کرد. بدنه مقاوم این دستگاه سبب افزایش طول عمر آنها شده است. در صورت نگهداری بهتر می توانید تا سال های سال از آن ها بهره ببرید. از طرف دیگر از لحاظ سوخت بسیار کم مصرف هستند‌. موتور برق های دیزلی به دلیل مصرف سوخت گازوئیل آلایندگی کمتری دارند. این تجهیزات استهلاک پایین تری داشته‌ و از راندمان حرارتی بالایی برخوردار هستند‌. تراکم بالای این تجهیزات سبب افزایش راندمان حرارتی آن ها شده است به همین منظور نسبت به سایر موتورها مفید تر می باشند. همچنین دارای توان های متفاوتی هستند.

کاربرد موتور برق های دیزل
کاربرد موتور برق های دیزل

کاربرد موتور برق گازوئیلی

انواع موتور برق دیزل با توجه فاکتورهایی نظیر توان خروجی، برند، فاز و مدل کاربردهای مختلفی دارند. این تجهیزات در صنایع گوناگون برای تامین برق استفاده می شوند. عدم وجود برق در کسب و کارها سبب مختل شدن کارشان می شود. از طرف دیگر این دستگاه ها در برخی مکان ها برای تامین برق اضطراری کاربرد دارند.

به طور کلی موتور برق ها برای مصارف خانگی، کارگاهی نیز مورد استفاده قرار می گیرند. این تجهیزات برای تامین برق در بانک ها، ویلاها، ساختمان، بیمارستان ها و… مهم تلقی می شوند. از این موتور برق ها برای برق رسانی بابت روشنایی و استفاده از پمپ آب بهره می برند. قیمت موتور برق دیزلی بی صدا را می توانید از سایت های معتبر جست و جو کنید. موتور برق کانوپی دار به دلیل برخورداری از محفظه ضد صدا نسبت به مدل بدون کانوپی شناخته شده تر می باشد. این مدل موتور برق در دو نوع فلزی و پلاستیکی تولید شده است‌.

منبع سوخت موتور برق های دیزل
منبع سوخت موتور برق های دیزل

جمع بندی

موتور برق دیزل یکی از انواع دستگاه های تولید برق می باشد که در مدل ها و توان های مختلف تولید شده است. این تجهیزات در دو مدل کانوپی دار و بدون کانوپی عرضه شده اند. مدل کانوپی دار به دلیل داشتن محفظه یا کانوپی، صدای کمتری تولید می کند. موتور برق ها به عنوان منبع تغذیه اضطراری در مکان هایی که به شبکه برق دسترسی ندارد کاربرد دارند.

 

محصولات مرتبط:

موتور برق بنزینی هوندا

موتور برق جیانگ دانگ

مقالات مرتبط:

آشنایی با پارامتر های تاثیر گذار بر قیمت موتور برق

مشخصات بهترین موتور برق در صنایع

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

دیدگاه شما

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.