رادوکو | بزرگترین وارد کننده و تامین کننده محصولات صنعتی

مهم ترین کاربردهای دیزل ژنراتور

مهم ترین کاربردهای دیزل ژنراتور

دیزل ژنراتور Diesel Generator ترکیب یک موتور دیزل و یک ژنراتور الکتریکی می باشد که در جهت تولید انرژی الکتریکی ساخته شده است. این دستگاه با نام دیگر جن ست دیزل (Genset Diesel) برای استفاده در مکان هایی که در آن ها امکان اتصال به برق وجود ندارد کاربرد دارد. بیشترین کاربرد دیزل ژنراتور در سازمان، بیمارستان ها، منازل و غیره به عنوان جایگزین برق هنگام قطعی و نبود برق است. با ما همراه باشید تا با ساختار و کاربردهای دیزل ژنراتور بیشتر آشنا شویم.

کاربرد دیزل ژنراتور

این دستگاه از زمان اختراع تاکنون همواره از پرکاربرد ترین دستگاه ها در صنایع مختلف بوده است. امروزه نیز یکی از متداول ترین کاربردهای آن استفاده جهت تأمین انرژی پشتیبان یا استندبای تأسیسات و سیستم ها در مکان ها و صنایع مختلف است. در حالت کلی از این وسیله در حالت های زیر استفاده می شود و کاربرد دارد.

کاربرد دیزل ژنراتور در بیمارستان ها و مراکز درمانی

تامین برق اضطراری برای این مکان ها بسیار ضروری است. بدون استفاده از دیزل ژنراتور در مراکز درمانی و بیمارستان ها برای تهیه پشتیبان برق به هنگام قطعی برق بسیاری دستگاه ها و بیماران با مشکل جدی مواجه خواهند شد.

کاربرد دیزل ژنراتور در معادن

به دلیل عدم دسترسی  به برق، استفاده از ژنراتور در مکان های این چنینی بسیار ضروری است. در معادن با خرید و یا اجاره دیزل ژنراتورها برق مورد نیاز در عملیات استخراج و انرژی لازم برای تجهیزات سنگین مانند ماشین حفاری، تسمه نقاله و جرثقیل تأمین می شود.

استفاده در معادن از دیزل ژنراتور

کاربرد دیزل ژنراتور در صنعت پتروشیمی

در این صنعت ژنراتورها، نقش کلیدی دارند و به عنوان منبع برق به طور مستمر و مداوم استفاده می شوند. در نیروگاه ها و صنایع پتروشیمی قطع ناگهانی برق خسارت‌های بسیار زیادی را در پی خواهد داشت. برای جلوگیری از خسارت و یا آسیب جانی ناشی از قطعی برق لازم و ضروریست که از جن ست دیزل جهت تامین برق استفاده گردد.

کاربرد دیزل ژنراتور درتامین برق ساختمان های اداری، تجاری و عمومی

ساختمان های تجاری و عمومی نیاز بالایی به انرژی و برق دارند و وجود یک ژنراتور برق در اینگونه مراکز بسیار مهم است. قطعی برق ناگهانی موجب اختلال در مجتمع های اداری و واحد های تجاری می شود. با استفاده از دیزل ژنراتور ها می توان در مواقع قطعی برق از خسارات زیادی شرکت ها و فعالیت های تجاری جلوگیری کرد.

سخن پایانی

در این مقاله به معرفی کاربردهای دیزل ژنراتور، اجزای آن و کاربرد این دستگاه در صنایع مختلف پرداختیم. به طور کلی در مکان ها و جاهایی که دسترسی راحت به منبع اصلی برق وجود ندارد این دستگاه نقش منبع اصلی برق را خواهد داشت. در پروژه های عمرانی، صنایع کشتیرانی، خطوط انتقال گاز، استخراج معادن، صنایع نفت و گاز و غیره از جن ست دیزل ها به طور پیوسته استفاده می شود.

 

محصولات مرتبط:

دیزل ژنراتور تک

مقالات مرتبط:

تفاوت موتور برق با دیزل ژنراتور

مزایا و معایب دیزل ژنراتور ریکاردو

دیدگاه شما

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.