رادوکو | بزرگترین وارد کننده و تامین کننده محصولات صنعتی

آشنایی با انواع لوله و اتصالات مانیسمان بدون درز

اتصال ها در بازار به دو دسته درزدار و بدون درز تقسیم بندی می شوند. لوله و اتصالات مانیسمان جزو ابزارآلات بدون درز هستند که با استفاده از فولاد شمش به مرحله تولید می رسند. از آنجایی که این محصولات بدون خط جوش تولید می شوند نسبت به اتصالات درزدار مقاومت و استحکام بسیار بالاتری دارند. این ابزار آلات در سیستم های اطفاء حریق و در صنایعی نظیر؛ خودروسازی و حمل و نقل بکار می روند. به طور کلی اتصال های بدون درز در وسایلی که فشار و دمای بالا دارند کاربردی هستند.

سه راهی مانیسمان پر کاربرد در صنایع مختلف
سه راهی مانیسمان پر کاربرد در صنایع مختلف

لوله و اتصالات مانیسمان بهترین ابزار در لوله کشی

اتصال های جوشی بدون درز نسبت به سایر محصولات مشابه در برابر مواد خورنده مقاوم تر هستند. این تجهیزات از لوله های مانیسمان تولید شده و از نظر شیوه ساخت و مواد اولیه با اتصالات درز دار تفاوت زیادی دارند. در لوله کشی لوله های مانیسمان برای بالا نگهداشتن کیفیت کار از اتصال های بدون درز استفاده می شود.

 اگر در لوله کشی لوله های مانیسمان از اتصالات درز دار استفاده شود کیفیت کار کاهش می یابد. زیرا اتصالات درز دار به هیچ عنوان مقاومت و استحکام اتصال های بدون درز را ندارند. از لوله و اتصالات مانیسمان به منظور عبور مایعات با فشار و دمای بالا بهره می گیرند. از این رو بکار گیری این وسایل در لوله کشی الزامی است.

بهترین لوله و ابزار جهت آبرسانی در موتورخانه ها

در موتورخانه ها از لوله های جوشی درزدار و بدون درز استفاده می کنند. لوله های بدون درز به دلیل یکپارچه بودن و داشتن مقاومت و استحکام بیشتر بسیار کاربردی هستند. لوله و اتصالات مانیسمان تحمل بالاترین نیرو فیزیکی و فشار را دارند. همچنین از استحکام بدنه و ضخامت بیشتری برخوردار هستند. لوله های بدون درز باید با روش استاندارد و به وسیله اتصالات مخصوص بکار گرفته شوند.

 با رعایت نکات هنگام استفاده، اتصالات جوشی فولادی در برابر عوامل مختلف مقاومت بسیار بالایی خواهند داشت‌. جدا از اینکه این وسایل برای آبرسانی در موتور خانه ها بکار می روند، برای لوله کشی گاز در منازل نیز کاربردی هستند. قبل از خرید این ابزار ها حتما از نوع آن اطمینان حاصل کنید. زیرا لوله های درز مخفی نوع دیگری از این تجهیزات هستند که نسبت به محصولات مانیسمان مقاومت کمتری دارند.

اتصالات بدون درز مناسب در صنایع اتوموبیل سازی
اتصالات بدون درز مناسب در صنایع اتوموبیل سازی

تنوع بالای محصولات بدون درز مانیسمان

عدم وجود درز در لوله و اتصالات مانیسمان سبب شده تا این محصولات کاربرد بسیار زیادی در ساخت انواع اسکله و پل همچنین لوله کشی و آبرسانی داشته باشند. این ابزار آلات فولادی برای انتقال بخار هم استفاده می شوند و شامل: سه راهی، زانویی، تبدیل و نیپل هستند. روش تولید اتصال های مانیسمان شامل: نورد گرم و نورد سرد است.

در روش نورد گرم ابتدا لوله های مانیسمان را برش می دهند و بعد از داغ کردن درون کوره آن را در قالب های مخصوص می ریزند به این طریق زانویی مانیسمان شکل می گیرد. از آن جایی که این محصولات از فولاد کربن تولید می شوند با نام لوله و اتصالات فولادی جوشی شناخته شده اند. اتصال های مانیسمان با روش های استاندارد و مواد اولیه با کیفیت به مرحله تولید می رسند‌. چرا که وجود ناخالصی سبب کاهش مقاومت، ترک خوردن و در نهایت کاهش طول عمر شان می شود.

لوله و اتصالات مانیسمان دارای مقاومت بالا در برابر فشار فیزیکی
لوله و اتصالات مانیسمان دارای مقاومت بالا در برابر فشار فیزیکی

جمع بندی

اتصالات مانیسمان جزو پرکاربردترین محصولاتی هستند که به دلیل داشتن مقاومت و استحکام بالا در صنایع مختلف استفاده می شوند. این ابزار آلات فولادی بدون درز و خط جوش هستند. به همین دلیل در برابر دما، مواد شیمیایی و فشار های مکانیکی تحمل بالایی دارند. از لوله و اتصال های بدون درز مانیسمان در صنایع مختلفی نظیر پزشکی و آبرسانی به موتورخانه ها بکار می رود. این محصولات یکپارچه به علت برخورداری از بدنه مستحکم و ضخامت بیشتر نسبت به سایر وسایل دیگر، در تجهیزاتی که فشار و دمای بالایی دارند استفاده می شوند. اگر قصد خرید اینترنتی این محصولات را دارید کافیست از کارشناسان ما در رادوکو کمک بگیرید. در این صورت با مشاوره رایگان توسط کارشناسان رادوکو خرید آسانی خواهید داشت.

محصولات مرتبط:

لوله مانیسمان

اتصالات مانیسمان رده40

مقالات مرتبط:

ویژگی های اتصالات مانیسمان

معرفی انواع اتصالات لوله و کاربرد آنها

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

دیدگاه شما

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.