رادوکو | بزرگترین وارد کننده و تامین کننده محصولات صنعتی

لوازم و متعلقات پمپ وکیوم | کاربرد و مزایا

 پمپ وکیوم از نظر کاربرد و اجزا به دو دسته تقسیم بندی می شود که شامل پمپ وکیوم آبی و پمپ وکیوم روغنی است که در ادامه مقاله علاوه بر لوازم و متعلقات پمپ وکیوم در مورد این دو دسته پرکاربرد صحبت می شود. اگر می خواهید در مورد این دو موضوع اطلاعات کافی داشته باشید، پس این مقاله را تا انتها بخوانید.                                                

قطعات و اجزای پمپ وکیوم آبی

آب موجود در پمپ‌وکیوم برای ایجاد خلا بسیار موثر است. از پمپ وکیوم آبی برای پایین آمدن دمای موتور نیز استفاده می شود. پمپ وکیوم آبی شامل سیلندری است که به پروانه موجود در موتور وصل می باشد که باعث چرخش مایع در حلقه موتور می شود.

لوازم و متعلقات پمپ وکیوم به راحتی یافت می شوند، فقط کافیست که به مراکز صنعتی بروید و این لوازم را تهیه کنید. پمپ وکیوم دو دریچه دارد که یکی از آن ها ورودی است که آب از همین دریچه به هوا وارد می شود و یکی دیگر خروجی است که هوا را به سمت خارج از موتور هدایت می کند.

پمپ وکیوم آبی

پمپ وکیوم آبی

پمپ وکیوم کوپلینگ آبی

این پمپ به سه دسته تقسیم می شود:

  • end close
  • مگنت کوپلینگ
  • کوپلینگ و تسمه

قطعات و اجزای پمپ وکیوم روغنی

به طور کلی لوازم و متعلقات پمپ وکیوم آبی و روغنی یکسان هستند که پمپ روغنی برای کاهش دمای موتور استفاده می شود. پمپ روغنی به دو بخش تقسیم می شود که شامل تک مرحله ای و دو مرحله ای است. پمپ های تک مرحله ای هنگامی که جریان برق متوقف می شود، تولید خلا ها را متوقف می کند و دو مرحله ای با قطع کردن جریان برق، عملیات تولید خلا را ادامه می دهد.

پمپ وکیوم روغنی

پمپ وکیوم روغنی

تقسیم بندی پمپ وکیوم

  • بر اساس فشار: بعضی از پمپ ها بر اساس فشار تقسیم بندی می شوند که می توان به پمپ های اولیه و تقویت کننده اشاره کرد. لوازم و متعلقات پمپ وکیوم برای استفاده در صنایع مختلف بسیار پر اهمیت می باشد.
  • بر اساس مراحل وکیوم: پمپ یک مرحله ای و پمپ دو مرحله ای از مراحل این پمپ است که در قسمت بالا در مورد این مراحل توضیح داده شد.
  • بر اساس ساختار: پمپ های وکیوم آبی و روغنی در این دسته قرار می گیرند.

لوازم و متعلقات پمپ وکیوم در ایران

لوازم و متعلقات پمپ وکیوم در ایران

پمپ وکیوم در کجا استفاده می شود؟

  • این پمپ ها را در خانه ها می توان پیدا کرد، مثل جاروبرقی که با مکش هوا همراه است و یکی از نمونه های پمپ وکیوم است.
  • در بیمارستان ها مثل اتاق عمل؛ در بخش های ریکاوری استفاده می شود.
  • در صنایع ماشین آلات مثل چوب و روکش، بسته بندی محصولات غذایی، پلاستیک و لاستیک استفاده می شود. لوازم و متعلقات پمپ وکیوم کارایی زیادی دارند و در اکثر وسایل اطراف ما وجود دارند.

قیمت پمپ برند وکیوم

قیمت پمپ برند وکیوم

قیمت پمپ‌وکیوم

نوع محصول قیمت
قطعات پمپ‌وکیوم با ما تماس بگیرید.
پمپ وکیوم روغنی با ما تماس بگیرید.
پمپ وکیوم آبی با ما تماس بگیرید.

 

سخن پایانی

پمپ وکیوم کاربرد های زیادی در موارد مختلفی دارد؛ این پمپ ها در ایجاد خلا هوا و خارج کردن گاز به بیرون از موتور نقشی اساسی دارند. این محصول از نظر کاربرد به دو دسته تقسیم می شود که شامل پمپ وکیوم آبی و پمپ وکیوم روغنی است. هر کدام از این دو پمپ، وظیفه ای منحصر به فرد دارند؛ برای مثال پمپ وکیوم آبی در ایجاد خلا نقش دارد.

لوازم پرداخت کاری

 لوازم و متعلقات پمپ‌وکیوم آبی و روغنی با یک دیگر متفاوت هستند. همانطور که گفته شد؛ پمپ وکیوم آبی دارای دو دریچه ورودی و خروجی است که هر دریچه وظیفه ای را داخل موتور پمپ وکیوم انجام می دهد. از طرفی پمپ وکیوم روغنی برای کاهش دمای موتور استفاده می شود. ضمنا پمپ وکیوم روغنی هم به دو بخش تقسیم بندی می شود که شامل یک مرحله ای و دو مرحله ای است. در هریک از این مرحله ها کارهای متفاوتی صورت می گیرد. باید بدانید که لوازم و متعلقات پمپ‌وکیوم در همه وسایل اطراف ما شبیه به هم نیستند. پمپ وکیوم در وسایل خانگی مثل جارو برقی، بیمارستان در بخش اتاق عمل و همچنین کارخانه ها، بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.

 

محصولات مرتبط: 

پمپ هواده

پمپ آب

مقالات مرتبط:

اطلاعات کاربردی در مورد پمپ وکیوم

نحوه عملکرد پمپ وکیوم

 

ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

دیدگاه شما

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.