رادوکو | بزرگترین وارد کننده و تامین کننده محصولات صنعتی

پارامتر های تاثیر گذار بر قیمت موتوربرق کدامند؟

پارامتر های تاثیر گذار بر قیمت موتوربرق

در این مقاله سعی داریم شما را با پارامتر های تاثیر گذار بر قیمت موتوربرق آشنا کنیم، تمام افراد قیمت موتوربرق را بعد از مشخص کردن نوع مصرف مد نظر قرار می دهند. قیمت مقوله بسیار پر اهمیت در خرید محصولات ضروری مانند ژنراتور برق است. اهمیت وجود این دستگاه در خارج از شهر یا نبود برق درک خواهد شد. وظیفه موتور برق تولید الکتریسیته مورد نیاز بوده و موتور های برق بر اساس برق مصرفی به انواع موتور های برق تکفاز، موتور های برق سه فاز دسته بندی شده اند. برق تک فاز همان برق متناوبی بوده که در ساختمان های مسکونی استفاده می شود. در کارخانه های تولیدی سطح قیمت ژنراتور برق را بر حسب عوامل موثر بر قیمت آن تعیین می کنند.

 

پارامتر های تاثیر گذار بر قیمت موتوربرق کدامند؟

در تعیین قیمت این دستگاه عوامل مختلفی تاثیرگذار هستند. اصلی‌ ترین عواملی که در تعیین قیمت این دستگاه تاثیر می گذارد قدرت و توان دستگاه است. توان و قدرت ژنراتور برق بر حسب کیلو وات محاسبه می شود. برند یا کارخانه تولیدی موتور برق از فاکتورهای دیگری بوده که در تعیین قیمت این محصول تاثیر عمده ای می گذارد.

بی صدا بودن موتور برق یک مزیت بسیار مهم به حساب می آید، به همین علت موتور برق بی صدا قیمت بیشتری نسبت به سایر انواع ژنراتور برق دارد. نوع سوخت نیز از عواملی بوده که بر روی قیمت تاثیر زیادی می گذارد. باید بدانید که قیمت موتوربرق نو زیاد بوده و می بایست هر ماه یک بار روغن موتور برق را تعویض نمایید. بعد از گذشت مدتی باید هر ۶ ماه یکبار اقدام به تعویض روغن موتور برق کنید. فیلتر هوای این دستگاه را باید هر ۵۰ ساعت یکبار شستشو دهید.

ژنراتور برق
ژنراتور برق

نکاتی اساسی که باید پارامتر های تاثیر گذار بر قیمت موتوربرق توجه شوند

در خرید موتور برق باید نکاتی را در نظر بگیرید تا بتوانید موتور برقی ایده آل انتخاب کنید. در مرحله اول باید مشخص نمایید موتور برق را برای چه مکانی می خواهید تهیه کنید‌. به طور مثال اگر تصمیم دارید موتور برق را برای استفاده در محیط مسکونی خریداری نمایید باید به سراغ موتور برق خانگی بروید.

سپس زمان مصرف موتور برق را مشخص کنید. ژنراتور ها توان خروجی مختلفی دارند و مطابق با توان خروجی ساعت مشخصی کار می کنند.

قیمت موتوربرق نیز از نکات دیگری بوده که در زمان خرید موتور برق باید به آن توجه کنید. میزان توان برق مصرفی مورد نیاز خود را مشخص نمایید. موتور برق های که سیستم AVR دارند برای مکان هایی که دارای لوازم حساس به نوسان برق هستند مناسب می باشند تا بتواند نوسان برق را یکسان‌ سازی کند. این سیستم در افزایش طول عمر محصولات برقی تاثیر قابل ملاحظه ای دارد‌‌.

نکاتی اساسی که باید پارامتر های تاثیر گذار بر قیمت موتوربرق توجه شوند
موتور برق 3 کیلو وات

تعریفی از موتور های برق و کاربرد آن

موتور برق یک مولد الکتریکی بوده که می تواند انرژی مکانیکی که از سوخت ها از جمله گاز، نفت، بنزین و گازوئیل به دست می آید را تبدیل به انرژی الکتریسیته کند. قیمت موتوربرق در بازار ثابت نیست، چرا که نرخ ارز نیز در تعیین قیمت تاثیر دارد.

از تجهیزات اساسی که امروزه در استخرهای یا ویلا ها، آبنما، باغ و کارخانه ها برای استفاده از محصولات برقی کاربرد دارد ژنراتور های برق هستند. زمانی که در یک منطقه مانند خارج از بافت شهر برق قطع شود باید برای تامین برق اضطراری از موتور برق استفاده شود. ژنراتور های برق متشکل از دو قسمت اصلی به نام دینام و موتور هستند که برای تولید برق در اماکن مختلف قابل استفاده هستند.

هر یک از انواع این محصول در توان های مختلف و نوع سوخت متفاوتی روانه بازار شده اند، به همین دلیل قیمت موتوربرق در بازار تفاوت عمده ای دارد. در خانه های مسکونی مطب پزشکان برای تامین برق اضطراری دستگاه های کوچک از این محصول استفاده می شود.

موتور های  برق از تجهیزاتی هستند که در بازار می توان برند های مختلف آن ها را مشاهده کرد. از این نوع دستگاه می توان در هر منطقه ای که برق به صورت موقتی قطع شده یا اینکه امکان دسترسی به جریان برق وجود ندارد استفاده کرد. می توان برای تامین برق در کارگاه های عمرانی کوچک، جوشکاری های سیار، زمین‌ های کشاورزی کوچک، مزارع، هیئت های مذهبی، مصارف خانگی از این دستگاه استفاده نمود. می توانید برای استعلام قیمت پارامتر های تاثیر گذار بر قیمت موتوربرق یا خرید آن به سایت رادوکو مراجعه کنید.

انواع پارامتر های تاثیر گذار بر قیمت موتوربرق

انواع موتور برق بر اساس سوخت و مکانیزم راه اندازی

 در موتور های برق بنزینی کوچک مکانیزم راه اندازی دستی یا هندلی استفاده شده و معمولاً در موتور های برق بزرگ از مکانیزم راه اندازی استارتی یا الکتریکی استفاده کرده اند. عملکرد آن به این صورت بوده که در باتری این دستگاه انرژی ذخیره شده و زمانی که سوئیچ چرخیده شود موتور برق روشن خواهد شد.

البته بسیاری از انواع موتور برق از تلفیق مکانیزم راه اندازی استارتی و هندلی یا همان دستی تولید شده اند. مکانیزم ATS یا امرجنسی در فروشگاه ها یا مطب ها، مراکز صنعتی کوچک و سالن های ورزشی و سایر مکان های مشابه به منظور اتصال سریع برق اضطراری استفاده می شود. مکانیزم راه اندازی از دیگر عوامل تقسیم کننده موتور های برق و تعیین قیمت موتوربرق می باشد.

موتور های برق دیزلی یا گازوئیلی، موتور های برق بنزینی، موتورهای برق گازی، گاز شهری CNG، گاز مایع LPG، موتور های برق نفتی بنزینی یا دوگانه سوز از انواع این دستگاه هستند. تامین سوخت بنزین بسیار راحت بوده و به همین دلیل استفاده از موتور برق بنزینی می تواند آسان باشد.

موتور برق دیزلی از سوخت گازوئیل استفاده می کند. قدرت موتور برق دیزلی نسبت به موتور برق بنزینی چندین برابر بیشتر بوده به این ترتیب موتور برق دیزلی یا گازوئیلی را می توان از نظر اقتصادی مناسب دانست‌. البته موتور های برق از نظر سوخت انواع مختلفی دارند و نوع سوخت بر روی پارامتر های تاثیر گذار بر قیمت موتوربرق تاثیر دارد. موتور برق گازی بهترین انتخاب برای مصارف خانگی بوده و طول عمر آن بیشتر از مدل بنزینی است.

ژنراتور برق بنزینی
ژنراتور برق بنزینی

اجزای مهم و حیاتی  یک موتوربرق

ژنراتور برق از اجزای اصلی تشکیل شده که می‌ توان به موتور احتراقی، مولد برق ژنراتور، سیستم تنظیم کننده ولتاژ یا همان AVR، مخزن سوخت اشاره کرد. اگر خصوصیات و اجزای انواع موتور برق در نظر بگیرید می توانید تفاوت قیمت موتوربرق را درک کنید. مولد برق ژنراتور همان قطعه ای بوده که انرژی مکانیکی را به انرژی برق تبدیل می کند و موتور احتراقی تامین کننده انرژی مکانیکی می باشد.

مولد های برق ژنراتور معمولاً از نوع ۳۰۰۰ دور و دو پل در ژنراتور برق استفاده شده اند. AVR یا سیستم تنظیم کننده ولتاژ وظیفه دارد در صورت ایجاد نوسان جریان را قطع کند و وظیفه بالانس ولتاژی که از سیستم خارج می شود را نیز برعهده دارد. مخزن سوخت بسته به نوع ژنراتور برق متفاوت بوده و در ژنراتور برق گازی مخزن سوخت تعبیه نشده و منبع ذخیره سوخت ژنراتور برق بنزینی بزرگ تر از منابع ژنراتور برق گازوئیلی است.

قیمت موتوربرق
قیمت موتوربرق

جمع بندی

در نیروگاه ها یا نیروگاه های تولید برق از چندین ژنراتور برق استفاده می شود. این ماشین قادر به تبدیل توان مکانیکی به برق سه فاز می باشد. در صورت رعایت نکات نگهداری از موتور برق می توانید عمر دستگاه را افزایش دهید. بهتر است موتور برق را از مراکز معتبر خریداری کنید تا بتوانید موتور برق استاندارد و با درجه کیفی بالا تهیه نمایید. البته مرکز فروش موتور برق نیز از فاکتورهایی بوده که بر روی قیمت موتوربرق تاثیر می گذارد.

محصولات مرتبط:
موتور برق کوپ
موتور برق جیانگ دانگ

مقالات مرتبط:

قیمت موتور برق خانگی

مشخصات بهترین موتور برق در صنایع

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

دیدگاه شما

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.