رادوکو | بزرگترین وارد کننده و تامین کننده محصولات صنعتی

انواع دمنده صنعتی

دمنده صنعتی

دمنده صنعتی ماشین هایی هستند که برای تولید جریان زیاد هوا یا گاز طراحی شده اند. این فن ها که در طیف گسترده ای از صنایع و برای کاربردهای مختلف مورد استفاده قرار می گیرند، دارای تیغه هایی هستند که به هاب و شفت متصل شده و توسط یک موتور چرخان به حرکت در می آیند. دو نوع اصلی فن های صنعتی، محوری و گریز از مرکز هستند. در این دسته ‌بندی‌ها، انواع مختلف بلوئر وجود دارد که هر کدام دارای مزایا و ویژگی‌های منحصر به ‌فردی هستند. اما  قیمت‌ دمنده صنعتی توسط چه عواملی سنجیده می شود؟ با رادوکو همراه باشید تا درباره بلوئرهای صنعتی بیشتر بدانید.

دمنده صنعتی نوع محوری

بلوئرهای محوری از نیروی محوری برای حرکت هوا یا گاز استفاده می کنند. این طرح شامل یک توپی مرکزی است که می چرخد و تیغه هایی که از قطر خارجی بیرون می آیند. همچنین به موازات شفت چرخ یا محور چرخش سیال حرکت می کند. به طور معمول، چرخ فن در داخل بخش کوچکی از کانال استوانه ای قرار می گیرد که به کانال ورودی و خروجی می تواند متصل شود.

قطر چرخ‌ های این فن های صنعتی معمولاً کمتر از یک فوت و بیش از 30 فوت است، اما گاهی اوقات، قطر می‌ تواند بیشتر از 41 فوت نیز باشد. هنگامی که هدف اصلی تولید حجم زیادی از جریان هوا یا گاز باشد و در مواقعی که جریان و فشار بیشتر مورد نیاز است، فن های صنعتی محوری بهتر کار می کنند.

قیمت دمنده صنعتی
قیمت دمنده صنعتی

دمنده صنعتی گریز از مرکز

برای فن های صنعتی گریز از مرکز، نیرو توسط دیسکی که می چرخد ​​و تیغه هایی که در زوایای قائم روی دیسک نصب می شوند، ایجاد می شود. این حرکت هوا یا گاز را تولید می کند و فشار را افزایش می دهد. چرخ فن که از هاب، دیسک و پره ها تشکیل شده است، معمولاً تعدادی عملکرد ساختاری و آیرودینامیکی اضافی را شامل می شود.

در بیشتر موارد، چرخ بلوئر در محفظه ای به شکل طومار قرار دارد. هنگام کار، هوا یا گاز درون فن در حال چرخش به بیرون از چرخ رفته و وارد خروجی می شود که در بزرگترین قطر محفظه قرار دارد. در همان زمان، هوا یا گاز بیشتری از طریق سوراخ مرکزی به چرخ وارد می شود. معمولاً مجرای ورودی و خروجی به منظور خروج هوا یا گاز به محفظه متصل می‌شود، اما این بستگی به نیازهای خاص صنعت دارد. همانطور که در مورد فن های محوری، انواع مختلفی از فن های صنعتی گریز از مرکز وجود دارد.

انواع دمنده های صنعتی
انواع دمنده های صنعتی

مشخصات و قیمت دمنده صنعتی

دمنده صنعتی یک دستگاه الکترومکانیکی است که از موتور الکتریکی، پروانه و ایرفویل ها برای بهبود کارآمد جریان هوا از طریق کانال کشی، شاسی یا فرآیندهای موجود در یک فضای کاری استفاده می کند. دستگاه بلوئر صنعتی به گونه ای ساخته شده تا به صورت دائمی جریان هوا را برای تخلیه، تهویه و خنک کردن افزایش و حتی کاهش دهد. همچنین می توان از آن برای آسپیراسیون، انتقال یا حذف آلاینده ها، گرد و غبار، کثیفی و ذرات استفاده کرد. این ماشین‌های بسیار پیچیده برای تولید فشار بالاتر از فن طراحی شده ‌اند و آنها را در بین فن و کمپرسور قرار می ‌دهند.

قیمت بلوئر
قیمت‌بلوئر

انواع دمنده صنعتی

برای تقویت جریان هوا و ایجاد فشار هوای مثبت، فن ‌های دمنده صنعتی یکی از ویژگی‌های ضروری هر نوع فرآیند تولید یا ساخت هستند. بلوئر صنعتی نمونه رایج آن است. دمنده های صنعتی به عنوان پمپ هوا برای موتورهای احتراق داخلی در اواسط انقلاب صنعتی اول اختراع شدند. این نسخه های اولیه دارای یک موتور، شفت و تیغه های پروانه به شکل ساده بودند.

فن ‌های صنعتی اولیه دارای دمنده‌ هایی به طیف گسترده‌ای هستند که هر کدام از آنها دارای از انواع مختلفی می باشند. قیمت‌ دمنده صنعتی در رنج های متفاوتی وجود دارد. همچنین نوع کاربرد و طرح آنها باعث می شود تا این قیمت نوسان پیدا کند. بلوئرهای صنعتی کار را سریع‌تر، آسان‌تر و ایمن‌تر می کنند. دمنده صنعتی مدرن برای ارائه یک جریان ثابت و قدرتمند هوا یا گاز در فرآیندها استفاده می شود.

 

محصولات مرتبط:

روتس بلوئر

بلوئر ساید چنل رونتای

بلوئر ساید چنل SPC

مقالات مرتبط:

آشنایی با روتس بلوئر ها و نمایندگی aerzen آلمان

بلوئر با کیفیت را از نمایندگی بلوئر ارزن خریداری کنید

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

 

دیدگاه شما

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.