رادوکو | بزرگترین وارد کننده و تامین کننده محصولات صنعتی

دوزینگ پمپ دیافراگمی چیست و چگونه کار می کند؟

دوزینگ پمپ دیافراگمی ، مایعات را منتقل و مقدار دقیقی را توزیع می‌کند که حجم دقیق آن به چرخش، زمان یا نوع پمپ بستگی دارد. فناوری های مختلف پمپ را می توان به عنوان پمپ دوز استفاده کرد و هر نوع دارای مزایای خاصی است که می تواند برای کاربرد مورد نظر استفاده شود. بنابراین، دوزینگ پمپ یک نوع پمپ جداگانه نیست، بلکه به عملکرد دستگاه ها برای توزیع دقیق یک سیال اشاره دارد.

گروه رادوکو، در زمینه مشاوره، مقایسه،انتخاب و تأمین کلیه تجهیزات ، ادوات ، مواد و مدیریت زنجیره تأمین و سرویس تعمیرات و نگهداری برای صنایع مختلف مانند نفت ، گاز و پتروشیمی و…با متخصصان خود پیشتاز است.

 یک نمونه دوزینگ پمپ دیافراگمی

 یک نمونه دوزینگ پمپ دیافراگمی

نحوه عملکرد دوزینگ پمپ دیافراگمی

هیچ عملکرد یکنواختی برای دوزینگ پمپ وجود ندارد، زیرا از فناوری های مختلف پمپ برای دوز مایعات استفاده می شود. رایج ترین فناوری ها عبارتند از پمپ های رفت و برگشتی، پمپ های پریستالتیک، پمپ های دیافراگمی و پمپ های دنده ای. با این حال، فناوری ‌های دیگری نیز می‌توانند برای دوز استفاده شوند، از جمله پمپ ‌های پیستونی دوار، پمپ ‌های حفره پیشرونده، پمپ ‌های پیچی و چند مورد دیگر.

مزایای این محصول

مزیت دوزینگ پمپ دیافراگمی این است که می‌توانند حجم ‌های دقیقی را منتقل کنند و به آن ها امکان می‌دهد مقدار دوز تعریف شده یک مایع را پخش کنند. پمپ های دیافراگمی مایعات را از طریق یک غشای الاستیک که به محفظه انتقال متصل است حرکت می دهند.

دوزینگ پمپ دیافراگمی در مدل های مختلفی عرضه می شود

دوزینگ پمپ دیافراگمی در مدل های مختلفی عرضه می شود

ویژگی دوزینگ پمپ دیافراگمی

  • ابعاد فشرده
  • وزن کم
  • بهره وری انرژی عالی
  • روغن به میزان قابل توجهی کم تر در مکانیزم محرک دیافراگم، می تواند به راحتی بدون نیاز به از بین بردن خطوط لوله مکش و فشار جایگزین شود.
  • نویز پایین

زمینه های کاربرد آن

حوزه‌ های کاربرد دوزینگ پمپ دیافراگمی به همان اندازه که فناوری ‌های آن ها انعطاف‌پذیر هستند متنوع است: این دستگاه ها در همه صنایعی که اختلاط دقیق سیالات با سیالات دیگر یا پر کردن دقیق محیط مورد نیاز است، مورد نیاز هستند. دوزینگ پمپ در صنایع شیمیایی و برای تولید محصولات دارویی، برای تولید مواد غذایی و نوشیدنی ‌ها، برای کاربردهای آب و فاضلاب و پر کردن سوخت در سیستم‌ های مخزن استفاده می‌شوند.

اندازه دوزینگ پمپ دیافراگمی

بسته به طراحی دوزینگ پمپ دیافراگمی، آن ها می توانند در اندازه های مختلفی باشند. پمپ های دوز کوچک دستگاه های فشرده ای هستند که به راحتی قابل استفاده و نگهداری هستند. یک سیستم دوز بزرگ، در مقابل، چندین تن وزن دارد و به فضای مناسبی نیاز دارد. فناوری دوز با این اندازه معمولاً در یک سیستم کنترل فرآیند گنجانده می‌شود تا بتوان آن را با خیال راحت و آسان حتی از راه دور اداره و کنترل کرد.

موتور پمپ های پله ای و فناوری ریزپردازنده در دوزینگ پمپ

مدتی است که دوزینگ پمپ دیافراگمی ها با پیشرفته ترین فناوری ریزپردازنده در دسترس هستند. اصل عملکرد پمپ دیافراگمی در پمپ موتور پله ای اعمال می شود. موتورهای پله ای بسیار دقیق عمل می کنند، بنابراین دوز بسیار دقیق را در یک محدوده توان بزرگ امکان پذیر می کنند.

کاربردهای این پمپ

  • صنایع شیمیایی
  • صنعت پتروشیمی
  • صنعت گاز
  • پالایشگاه ها

دوزینگ پمپ دیافراگمی کاربرد های زیادی در صنایع مختلف دارد

دوزینگ پمپ دیافراگمی کاربرد های زیادی در صنایع مختلف دارد

نکات پایانی

عضو محرک در دوزینگ پمپ دیافراگمی یک دیافراگم انعطاف پذیر است. مزیت این چیدمان حذف تمام موادی است که در معرض مایع پمپاژ شده قرار دارند. این یک ویژگی مهم در هنگام استفاده با مایعات خطرناک، سمی یا خورنده است. پمپ‌ های دیافراگمی کم ظرفیت که برای خدمات اندازه‌گیری طراحی شده‌اند، دارای یک پیستون هستند که در روغن کار می‌کند تا دیافراگم را فعال کند. پمپ های تک دیافراگمی و دوبل را می توان ارائه داد.

دوزینگ‌پمپ دیافراگمی عملکرد عالی و راندمان بالا را به عنوان یک پمپ دیافراگمی تضمین می کند. به دلیل صرفه جویی در فضا، این نوع پمپ منطقه بسیار کوچکی را اشغال می کند. هم چنین به دلیل کارایی آن به عنوان بهره مندی از حداقل هزینه مواد و نیروی کار برجسته است. برای تحقیق در مورد انتخاب و خرید دوزینگ پمپ دیافراگمی ، لطفا با شرکت رادوکو، تامین کننده رسمی انواع پمپ در ارتباط باشید.

 

محصولات مرتبط: 

تعمیر دوزینگ پمپ

شیر دیافراگمی ساندرز

مقالات مرتبط:

با طرز کار پمپ دیافراگمی چقدر آشنا هستید؟ این مطلب را از دست ندهید.

انواع پمپ صنعتی و کاربرد آن ها

ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

دیدگاه شما

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.