رادوکو | بزرگترین وارد کننده و تامین کننده محصولات صنعتی

الکتروموتور صنعتی چه ویژگی هایی دارد و از این وسیله در چه مکان هایی استفاده می شود؟

در زندگی پیشرفته ما الکتروموتور صنعتی یکی از مهم ترین ماشین آلاتی است که کار کردن را برای همه آسان می کند. اما آیا می دانید که چه کسی این ماشین ها را طراحی کرده است؟

شاید برایتان جالب باشد که بگوییم این ماشین های فوق العاده را آقای نیکولا تسلا طراحی کرد.

ما در این مقاله سعی داریم به بررسی این ماشین آلات بپردازیم و از ویژگی ها و انواع این الکتروموتورها برای شما بگوییم. پس اگر عاشق ماشین آلات صنعتی هستید، این مقاله را از دست ندهید.

معرفی الکتروموتور صنعتی

الکتروموتور ها، به خصوص الکتروموتور های صنعتی، به نوعی از ماشین آلات صنعتی گفته می شود که انرژی الکتریکی را  به نوع دیگری از انرژی به نام انرژی مکانیکی تبدیل می کنند.

الکتروموتور های صنعتی انواع متفاوتی دارند و هر کدام از آن ها ویژگی های خاص مخصوص به خودشان را دارند. ویژگی های منحصر به فرد این الکتروموتور ها باعث می شود که هر کدام از این الکتروموتور ها در مکان های متفاوتی به کار برده شوند.

انواع تیپ های الکتروموتور‌صنعتی

الکتروموتور های صنعتی دسته بندی های متفاوتی دارند، از انواع مختلف این الکتروموتور ها می توان به موارد زیر اشاره کنیم.

  • الکتروموتورهای صنعتی DC
  • الکتروموتورهای DC سری
  • الکتروموتورهای DC Shunt
  • الکتروموتورهای صنعتی جریان متناوب یا الکتروموتورهای AC
  • انواع الکتروموتورهای صنعتیالکتروموتورهای صنعتی AC سنکرون

انواع الکتروموتور های صنعتی

انواع الکتروموتور های صنعتی

مشخصات انواع تیپ های الکتروموتور صنعتی

۱ الکتروموتورهای صنعتی DC

این الکتروموتورها دارای آرمیچر هایی از جنس آهن ربا های الکتریکی هستند. از طرفی در این الکتروموتور ها سوئیچ های گردشی وجود دارد؛ که وظیفه این سوئیچ ها این است که، جریان الکتریکی را در هر سیکل، دو بار برعکس می کنند.

سرعت دوران موتور این نوع از الکتروموتور‌صنعتی، به گشتاور ترمز وابسته است.

۲ الکتروموتور DC  سری

این ماشین آلات دارای گشتاور راه انداز بالا هستند؛ به همین خاطر از این الکتروموتور ها در صنایعی که به گشتاور راه انداز بالایی نیاز دارند، استفاده می شود. به عنوان مثال این الکتروموتور ها را در جرثقیل ها یا بالابر های هیدرولیک به کار می برند.

۳ الکتروموتور DC Shunt

این نوع از الکتروموتور صنعتی، دارای گشتاور حداکثری در دور نامی می باشد. از این الکتروموتور می توان در هواکش های صنعتی و همچنین در دمنده ها استفاده کرد.

۴ الکتروموتور های صنعتی جریان متناوب یا الکتروموتور های AC

این الکتروموتور ها بسیار محکم هستند و طراحی ساده ای دارند. از طرفی قیمت این الکتروموتور ها بسیار مناسب است و برای نگهداری آن نیازی به هزینه های بالا نمی باشد. الکتروموتور های AC را به راحتی می توان متصل کرد و این ماشین را می توان به طور کامل به یک منبع تغذیه وصل نمود.

۵ الکتروموتور AC سنکرون

دینام هایی که این نوع از الکتروموتور‌صنعتی دارد، دارای روتور و استاتور است. اگر جریان DC را به روتور متصل کنیم، روتور با میدان دوار استاتور می چرخد. این ماشین دارای دور ثابت بوده و می تواند در ساعت های الکتریکی یا کارخانه ها به کار برده شود.

مشخصات فنی و کاربرد های انواع الکتروموتور های صنعتی

مشخصات فنی و کاربرد های انواع الکتروموتور های صنعتی

کاربرد الکتروموتور صنعتی

از الکتروموتور های صنعتی می توان در صنایع مختلفی استفاده کرد؛ به عنوان مثال از این ماشین آلات می توان در صنایع خودرو سازی استفاده کرد. حتی در بعضی از هواکش ها و جرثقیل ها هم می توان از الکتروموتور‌صنعتی استفاده نمود.

نحوه انتخاب صحیح الکتروموتور های صنعتی

برای این که بتوانید انتخاب درستی در خرید الکتروموتورهای صنعتی داشته باشید، ابتدا لازم است که بدانید در چه مکانی می خواهید از این ماشین آلات استفاده کنید. الکتروموتورها می توانند با جریان AC یا DC کار کنند، پس باید ببینید جریانی که از آن استفاده می کنید کدام است.

سپس باید به قیمت الکتروموتورها دقت کنید و ماشینی را انتخاب نمایید که هم کارایی بالا و هم طول عمر مناسبی داشته باشد. برای داشتن یک انتخاب صحیح در خرید الکتروموتور‌‌صنعتی می توانید از مشاوران مجموعه ما کمک بگیرید.

چگونه یک الکتروموتور درست خریداری کنیم؟

چگونه یک الکتروموتور درست خریداری کنیم؟

لیست قیمت الکتروموتورهای صنعتی

نوع الکتروموتور قیمت
الکتروموتورهای صنعتی DC

 

۰
الکتروموتورهای DC سری

 

۰
الکتروموتورهای DC Shunt

 

۰
الکتروموتورهای AC

 

۰
الکتروموتورهای صنعتی AC سنکرون

 

۰

 

سخن پایانی

الکتروموتور صنعتی، یکی از مهم ترین ماشین آلات صنعتی است که از آن ها می توان در صنایع متفاوتی استفاده کرد. ما در این مقاله سعی کردیم در مورد انواع این ماشین ها و مشخصات فنی هر کدام صحبت کنیم و شما را با این ماشین آلات آشنا نماییم.

این سایت یکی از پیشتازان صنعت در فروش انواع الکتروموتور صنعتی بوده که در تمامی مراحل، از مشاوره گرفته تا خرید، به شما کمک می کند.

 

محصولات مرتبط: 

الکتروموتور

ژنراتور استمفورد

مقالات مرتبط:

چگونه الکتروموتور را تعمیر کنیم؟

سیم پیچ الکتروموتور از یک طراحی ساده تا عملکردی پیچیده

 

ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

دیدگاه شما

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.