رادوکو | بزرگترین وارد کننده و تامین کننده محصولات صنعتی

پمپ دنده ای هیدرولیک، فناوری برای رفع نیاز بشر

دراینجا به راهنمایی و بررسی در مورد انواع مختلف، کیفیت، دوام و قیمت پمپ دنده ای هیدرولیک ارائه می دهیم. مایع با عمل مکانیکی چرخ دنده ها منتقل می شود. پمپ های دنده هیدرولیک نیروی مکانیکی را به انرژی هیدرولیک سیال تبدیل می کند.

پمپ دنده ای هیدرولیک را بیشتر بشناسیم

چرخش چرخ دنده باعث مکش در ورودی می شود و سیال توسط پمپ منتقل می شود. مایع روی چرخ دنده ها جریان می یابد. انرژی مکانیکی با چرخش چرخ دنده ها به فشار سیال در هنگام تخلیه منتقل می شود. جدا شدن هر دو چرخ دنده در ورودی باعث ایجاد خلاء می شود. خلاء منجر به مکش در پمپ می شود. چرخش دنده در اینجا دو عملکرد را انجام می دهد. ایجاد فشار مکش در ورودی منجر به جریان سیالات و فشار دادن مایع به خارج از سمت تخلیه. پمپ دنده ای هیدرولیک از نوع پمپ های جابجایی مثبت هستند.

آنها فقط مقدار ثابتی از مایع را برای هر چرخش منتقل می کنند. پمپ های دنده ای می توانند سیالات بسیار چسبناک را انتقال دهند. پمپ های دنده هیدرولیک می توانند از نوع دنده ای خارجی، نوع دنده داخلی یا نوع گیراتور باشند. در پمپ ها بیشتر از چرخ دنده ها استفاده می شود. چرخ دنده های مخروطی، چرخ دنده های پیچ، چرخ دنده های مارپیچ نیز می توانند استفاده شوند. این پمپ ها می توانند تخلیه سیال را در محدوده فشار بالا به دلیل تلرانس های تنگ تولید کنند.

پمپ دنده ای هیدرولیک را بیشتر بشناسیم

پمپ دنده ای هیدرولیک را بیشتر بشناسیم

انتخاب پمپ دنده ای هیدرولیک

پمپ دنده ای هیدرولیک باید با توجه به شرایط مختلف فیزیکی و محیطی موثر بر پمپ به شرح زیر انتخاب شود:

نوع پمپ : ما باید نوع پمپ مورد نیاز برای کاربردهایمان مانند پمپ دنده داخلی یا پمپ دنده خارجی را تعیین کنیم. چرخ دنده های خارجی برای کاربردهای فشار بالا و جریان بالا مناسب ترین هستند. پمپ های دنده داخلی در کاربردهای جریان کم و دقیق استفاده می شود.

جابجایی یا سرعت جریان :مقدار سیالی که باید توسط پمپ منتقل شود. مایع از طریق فاصله بین چرخ دنده های جفت منتقل می شود. فاصله های تنگ بین چرخ دنده ها برای جابجایی موثر سیال مورد نیاز است. نرخ جریان بر حسب حجم در واحد زمان بیان می شود و بر حسب گالن در دقیقه اندازه گیری می شود.

ویسکوزیته : مقاومت در برابر جریان. ویسکوزیته سیال نقش حیاتی در جریان سیال دارد. مایعات فضای خالی بین چرخ دنده و بدنه را اشغال کرده و منتقل می شوند. سیالات با ویسکوز کم را می توان به راحتی حمل کرد، اما سیالات با ویسکوز بالا نیاز به زمان دارند تا فضای خالی را پر کنند. سرعت سیال باید کم شود. سرعت چرخ دنده ها با افزایش ویسکوزیته سیال کاهش می یابد.

توان ک مقدار انرژی مورد نیاز برای حرکت موثر سیال در سرعت جریان مورد نیاز. قدرت به موتوری داده می شود که به چرخ دنده ها کوپل شده است. چرخش چرخ دنده ها منجر به انتقال سیال می شود. قدرت معمولاً بر حسب قدرت اسب رتبه بندی می شود.

انتخاب پمپ دنده ای هیدرولیک

انتخاب پمپ دنده ای هیدرولیک

مزایای پمپ دنده ای هیدرولیک

  • قابلیت کار در شرایط فشار و دمای بالا.
  • عملکرد نسبتا بی صدا
  • کنترل جریان عالی و می تواند برای برنامه های اندازه گیری استفاده شود
  • سازگاری با چند سیال، بنابراین می توان از آن در برنامه های اختلاط و اختلاط استفاده کرد.
  • عاری از مشکلات کاویتاسیون
  • بسیار قابل اعتماد
  • توانایی مدیریت مایعات خورنده
  • محدودیت
  • زباله های جامد به دلیل فاصله کم بین چرخ دنده ها و بدنه مجاز نیستند. ذرات جامد ممکن است باعث سایش چرخ دنده ها شوند
  • نرخ جریان ثابت
  • ماشینکاری دقیق چرخ دنده ها مورد نیاز است.
  • برای روانکاری در چرخ دنده ها باید خنک کننده های موثری مانند روغن ارائه شود. روان کننده ها ممکن است مایع انتقال را آلوده کنند.

مزایای پمپ دنده ای هیدرولیک

مزایای پمپ دنده ای هیدرولیک

مارک ها و قیمت ها

پمپ‌دنده ای هیدرولیک در طیف وسیعی از کاربردها برای مقاصد صنعتی، مسکونی و خانگی استفاده می شود. پمپ دنده ای هیدرولیک عمدتا توسط برخی از شرکت های پیشرو در بازارها مانند پمپ های آمپکو، پمپ ایتون، پمپ های پارکر، هیوستون هیدرولیک، پمپ های ویت و فناوری و غیره تولید می شوند. قیمت آنها از 250 دلار در پمپ های جریان کم تا 2000 دلار تا 4000 دلار متغیر است.

مارک ها و قیمت ها

مارک ها و قیمت ها

و اما در آخر

 همان طور که خواندید دراینجا به راهنمایی و بررسی در مورد انواع مختلف، کیفیت، دوام و قیمت پمپ‌دنده ای هیدرولیک ارائه دادیم. مایع با عمل مکانیکی چرخ دنده ها منتقل می شود. پمپ های دنده هیدرولیک نیروی مکانیکی را به انرژی هیدرولیک سیال تبدیل می کند.

 

محصولات مرتبط: 

پمپ طبقاتی گراندفوس CR

پمپ استیل ابارا

مقالات مرتبط:

انواع پمپ صنعتی و ویژگی‌های پمپ‌های صنعتی

هر آنچه باید درباره پمپ سیرکولاتور خطی بدانید

 

ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

دیدگاه شما

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.