رادوکو | بزرگترین وارد کننده و تامین کننده محصولات صنعتی

خرید پروانه ساید چنل

پمپ ساید چنل که با نام وکیوم ساید چنل یا پمپ هواده نیز شناخته شده  است، با وجود سادگی، کاربردهای بسیاری در صنعت دارد. به عنوان مثال، یکی از بهترین مزیت های موجود در بلوئر ساید چنل Oil Free بودن آن ها است که باعث می شود تا در مسیری که سیال انتقال می یابد، هیچ گونه روغنی وجود نداشته باشد. این موضوع باعث شده تا پروانه ساید چنل، یکی از بهترین گزینه ها برای کارهای ازمایشگاهی و سیستم انتقال مواد غذایی باشند.

علاوه بر این، هر صنعتی که نیاز به مکش هوا داشته باشد، ساید چنل در آن کاربرد اساسی خواهد داشت.

آشنایی با مکانسیم ساید چنل و کاربرد آن

پروانه ساید چنل که در لاتین به نام بلوئر ساید چنل نیز شناخته می شود، کاربردی مشابه با فن های صنعتی دارد؛ با این تفاوت که فن ها هوای زیادی را با فشار کم جابجا می کنند، اما ساید چنل ها هوای کمی را با فشار بالا جابجا می کنند. وجود دو قسمت مهم در ساید چنل به نام های الکتروموتور و پروانه آلومینیومی و فاصله کمی که پروانه آلومینیومی از بدنه حلزونی دارد، باعث تولید هوا با میزان بالای فشار می شود.

ساید چنل ها داری دو خاصیت مکش یا دمش هستند که خریدار با توجه به نیازش از آن استفاده می کند. جهت کارکرد ساید چنل روی آن مشخص شده و باید توجه داشته باشید تا دستگاه به طور دقیق در جهت مشخص شده فعالیت می کند. ساید چنل ها دارای دو فیلتر در سمت ورودی و خروجی خود هستند که صدا و نویزهای ایجاد شده را کاهش می دهند.

دستگاه بلوئر ساید چنل
دستگاه بلوئر ساید چنل

 ساید چنل ها از چه اجزایی تشکیل شده اند؟

الکتروموتور:

الکتروموتور وظیفه دارد تا نیروی محرکه لازم برای به چرخش درآوردن پروانه را تامین کند.

پروانه:

پروانه در ساید چنل، نقش ایجاد فشار هوا و جابجایی سیالات را دارد که جنس آن غالبا آلومینیومی است.

هوزینگ:

محل قرارگیری پروانه در ساید چنل می باشد.

لوله ورودی:

 نوعی مجرا است که سیال از طریق آن به هوزینگ ساید چنل وارد شده و همچنین، قطر این مجرا نیز تاثیر مستقیمی بر دبی تولید شده به وسیله بلوئر ساید چنل دارد.

لوله خروجی:

لوله خروجی که با نام اگزوز نیز شناخته می شود، وظیفه دارد تا هوای تحت فشار از ساید چنل را خارج نماید.

استفاده از ساید چنل چه مزایایی دارد؟

استفاده از پروانه ساید چنل رازانی / رادوکو علاوه بر ارائه قیمت معقول و کیفیت عالی، مزایای دیگری هم دارد که عبارت هستند از:

  • حمل و نقل آسان
  • وزن سبک و جابجایی آسان
  • استهلاک پایین و راندمان بالا
  • نصب ساده و سهولت در راه اندازی
  • کم بودن آلودگی صوتی
پروانه ساید چنل
پروانه ساید چنل

ساید چنل ها قابلیت استفاده در چه صنایعی را دارند؟

در حوزه پرورش آبزیان، تامین اکسیژن کافی و کمبود آن از اهمیت بالایی برخوردار بوده و به همین دلیل است که استفاده از پمپ های هواده و پروانه ساید چنل­ها کاربرد های بسیاری دارند. ساید چنل ها می توانند هوای فشرده از کف استخر را به آبزیان تزریق کنند؛ با افزایش تعداد آبزیان، اکسیژن مصرفی نیز افزایش یافته و استفاده از پمپ های هواده باعث می شود تا کمبود اکسیژن رخ نداده و تلفاتی به وجود نیاید.

بلوئر ساید چنل یکی از مهم ترین قطعات در سیستم تصفیه فاضلاب است؛ به این دلیل که با استفاده از پمپ های هواده می توان تزریق اکسیژن یا مخازن تصفیه را با سرعت بالاتر و زمان کوتاه تری انجام داد.

به علاوه، تزریق اکسیژن به آب تصفیه خانه ها توسط پروانه ساید چنل باعث می شوند تا باکتری های هوازی مواد آلی در زمان کمتری اکسایش یابند.

بلوئر (وکیوم) ساید چنل ها کاربردی اساسی در سیستم انتقال مواد برای انتقال مواد پودری و گرانولی به روش های دمش و مکش برای مسافت و تناژهای مختلف را دارند.

حالت دمش بلوئر ساید چنل در صنایع خودرو سازی برای خشک کردن بوسترهای ترمز بعد از تست اولیه کاربرد دارند. البته در صنایع بزرگ تر خودرو سازی، کاربردهای تخصصی تری برای دو حالت دمش و مکش ساید چنل ها وجود دارد. همچنین ساید چنل ها بجز موارد گفته شده، کاربردهای دیگری نیز دارند که عبارتند از:

  • صنعت پلاستیک
  • صنایع کاشی و سرامیک
  • سیستم انتقال مواد
  • آزمایشگاه ها
  • صنایع غذایی و بهداشتی
بلوئر ساید چنل برند رازانی / رادوکو
بلوئر ساید چنل برند رازانی / رادوکو

نکات ایمنی در زمان کار با پروانه ساید چنل

در حین کار با ساید چنل، لازم است به چند نکات ایمنی توجه کنید که در این قسمت آنها را بررسی خواهیم کرد.

  • جلوگیری از وارد شدن اجسام سفت یا سنگریزه به داخل دستگاه به دلیل احتمال آسیب به پروانه در ساید چنل که گرانترین قطعه در ساید چنل می باشد.
  • چنانچه میزان هوای خروجی از دبی هوای مورد نیاز بیشتر باشد، لازم است تا مقدار اضافی با استفاده از شیر، پیش از ورود به سیستم خارج شود.
  • بهترین زمان برای چکاب دوره ای برای دستگاه، زمان خاموش بودن آن است.
  • بعد از خاموش کردن دستگاه نیز از دست زدن به آن خودداری کنید؛ زیرا بدنه دستگاه دمای بسیار بالایی دارد.

جمع بندی نهایی

پروانه ساید چنل دستگاهی با خاصیت مکندگی و دمندگی برای میزان هوای خروجی است که البته در این زمینه دارای محدودیت است. به عبارت ساده تر، ساید چنل میزان محدود و معینی قابلیت دمش و مکش دارد.ارتباط دبی یا فشار خروجی ساید چنل بر اساس منحنی یا curve تعیین می شود که  بر این اساس، نقطه کار ساید چنل مشخص می شود.

 

محصولات مرتبط:

الکتروموتور ضد انفجار

شیر پروانه ای اورتون

مقالات مرتبط:

بهترین قیمت ساید چنل گرینکو

شیر پروانه ای، از کاربردی ترین قطعات در صنعت

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

دیدگاه شما

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.