رادوکو | بزرگترین وارد کننده و تامین کننده محصولات صنعتی

معرفی کامل بوستر پمپ آتش نشانی و اجزای اصلی آن

بوستر پمپ آتش نشانی یکی دیگر از پمپ هایی است که در ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرد. بوستر‌پمپ از چند پمپ که به صورت موازی به یک دیگر متصل شده اند تشکیل شده است. این پمپ این توانایی را دارد که فشار مورد نیاز را به سیستم آتش نشانی وارد کند. اگر شما قصد خرید این محصول را دارید و تمایل دارید راجع به آن اطلاعات مفیدی را به دست آورید، خواندن این متن را به شما پیشنهاد می کنیم.

نحوه اتصال بوستر پمپ های آتش نشانی

نحوه اتصال بوستر پمپ های آتش نشانی

ویژگی های بوستر پمپ آتش نشانی

در هنگام آتش سوزی استفاده از آب می تواند آتش را مهار کند؛ اما اگر آتش سوزی بسیار بزرگ باشد، شما با یک سطل آب نمی توانید آتش را خاموش کنید و ممکن است نتایج زیان باری را برای شما داشته باشد. بوستر‌پمپ آتش نشانی می تواند آتش سوزی را در کمترین زمان ممکن خاموش کند؛ چون این پمپ فشار مورد نیاز به  سیستم آتش‌نشانی را وارد می کند و آب با سرعت بالایی از مخزن بیرون می آید و آتش را خاموش می کند.

بوستر پمپ متصل شده به مخزن آب

بوستر پمپ متصل شده به مخزن آب

چگونگی تشکیل بوستر پمپ آتش نشانی

این بوستر از چند پمپ تشکیل شده است که پمپ ها به صورت موازی به یک دیگر متصل اند تا کاهش فشار و افزایش فشار پمپ‌آتش نشانی را بتوانند کنترل کنند؛ یعنی اینکه برای کاهش فشار پمپ ها نوبتی روشن می شوند و برای افزایش فشار پمپ ها به همان صورت که روشن شدند، خاموش می شوند. بوستر‌پمپ آتش نشانی معمولا به صورت دور ثابت هستند و این دستگاه علاوه بر پمپ اصلی که طراحی شده است، می توانند با جوکی پمپ یا بدون جوکی پمپ نیز طراحی شود.

جوکی پمپ و وظیفه آن

وظیفه جوکی پمپ این است که افت فشار در پمپ آتش‌نشانی که از نشست آب در لوله رخ داده است را جبران می کند و فشاری را از طرف خود به لوله وارد می نماید تا لوله به فشار اصلی خود برسد و زودتر بکار بیفتد. بوستر پمپ آتش نشانی که با دور ثابت بوده از یک یا چند جوکی پمپ تشکیل شده است.

طراحی بوستر پمپ های آتش نشانی به چه صورت است؟

 ظرفیت بوستر‌پمپ آتش نشانی بستگی به پمپ این بوستر دارد؛ ضمنا خروجی این دستگاه ۵۰ گالن آب در دقیقه را استفاده می کند. بوستر‌پمپ باید به گونه ای طراحی شود که فشار مورد نیاز را به سیستم آتش نشانی یا جعبه دنده این سیستم وارد کند. مثلا باید ۱۰۰۰گالن آب را در دقیقه در فشار ۶۰ لیتر یا حداقل ۵۰۰ گالن آب را برای سیستم آتش نشانی تامین کند تا این دستگاه بتواند عملکرد خوبی را از خود نشان دهد.

اجزای بوستر پمپ آتش نشانی

  • الکترو پمپ های اصلی.
  • شیر های قطع و وصل، شیر های یک طرفه، صافی ها، لرزه گیر ها، فلنج ها و مهره ماسوره ها.
  • کلید های فرعی، کنترل فاز و چراغ های سیگنال.
  • شاسی اصلی و مانومتر ها.
  • تابلوی فرمان و قدرت

بوستر‌پمپ های آتش نشانی به یک تابلوی برق مجهز هستند که دارای دو مدار فرمان و قدرت می باشند. در مدار فرمان، کنترل تابلوی برق صورت می گیرد و در مدار قدرت از تجهیزات تابلویی مثل قطع و وصل کلید های فرعی، سیگنال دهی و … استفاده می شود. همانطور که گفته شد؛ بوستر پمپ‌آتش نشانی کارایی بالایی دارد و از این وسیله می توان در صنایع گوناگونی استفاده نمود.

لیست قیمت بوستر پمپ های آتش نشانی

نام محصول قیمت
بوستر‌پمپ سایر tb2 لطفا تماس بگیرید
بوستر‌پمپ بی صدا داب لطفا تماس بگیرید
بوستر پمپ پنتاکس 2cm لطفا تماس بگیرید
بوستر‌پمپ پنتاکس 2cb لطفا تماس بگیرید

 

سخن پایانی

بوستر‌پمپ آتش‌نشانی وسیله ای است که نیروی لازم را به سیستم پمپ‌آتش نشانی وارد می کند تا آب با سرعت بهتری از این لوله خارج شود. این دستگاه از چند پمپ تشکیل شده است که به صورت موازی به یک دیگر وصل هستند. جوکی پمپ در صورت خرابی این دستگاه می تواند فشار لازم را برای سیستم آتش نشانی تامین کند. مجموعه ما با نام تجاری رادوکو  یکی از بزرگ ترین واردکنندگان تجهیزات صنعتی به کشور می باشد. هدف ما به روز رسانی این تجهیزات و جلب رضایت کامل مشتریان عزیز می باشد. در صورت هر گونه سوال و یا مشاوره قبل از خرید، می توانید با متخصصین ما تماس بگیرید.

نمونه بوستر پمپ آتش نشانی

نمونه بوستر پمپ آتش نشانی

 

محصولات مرتبط: 

پمپ آب پنتاکس

موتور پمپ

مقالات مرتبط:

معرفی بوستر‌پمپ ‌تش نشانی + بررسی تیپ ها و کاربرد های این بوستر‌ها

پمپ های آبیاری

 

ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

دیدگاه شما

محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.